Kisadieetin ravintolisät

Heittääpä jo kisailleet kaverit ja muutkin suurta tietämystä omaavat vähän vinkkiä, mitä lisäravinteita pidätte ensisijaisen tärkeänä käytettäväksi kehonrakennuspuolen kilpailukireyteen tähtäävällä kiristelyjaksolla. Tähän saakka harjoittelukauden ravintolisiin on kuulunut ihan peruskamat: halpa perushera,malto,kreatiinimonohydraatti,vitamiinilisät,magnesium sekä kalaöljyt. Tarkoituksena olisi aloittaa kohtapuoliin syksyn noviisikisoihin tähtäävä dieetti ja paino olisi tarkoitus vetää rapiasta sadasta kilosta tuonne 80kilon hujakoille,eli suhteellisen kovasta urakasta on kyse. Kiitoksia etukäteen :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan samoilla mennään ku offillakin.

-Hyvää, ettei jopa parasta palautusproteiinia
-Hyvää lisäproteiinia (päivällä hera, illalla kaseiini ja rasvan määrä pieni tuotteessa).
-Monivitamiinit
-Monihivenaineet
-Lisänä b- ja c-vitamiinia
-Kreatiini (vaihtaa vaikka pyryvaattiin)
-Glutamiini
-Arginiini
-Leusiini
-Kalaöljyt
-Lesitiini
-Malto (AINOASTAAN treenin jälkeen!)
-Magnesium iltapalalla (vaikkapa 500mg)
-E-vitamiini aamiaisella (vaikkapa 200mg)

Tässä kai suurinpiirtein...

Hivenaineet ja vitamiinit sekä maustamaton hera.

Dieetillä ei mitään patukoita taikka 50/50 proteiinihiilari jauheita, koska niissä on sokeria, AINA, plus sokerin lisäksi niissä on piilosokeria.

Ja treenin jälkeenkään ei mitään maltoa, vaan puuroa. Sekoittaa heran ja puuron, lisää vettä V-vähän, lusikoi, ja syö palkkarin muusina.

Anteeksi kun tunkeudun tänne miesten puolelle, mutta yksi kysymys: miksi ei maltoa palautukseen? Tai miksi maltoa? Kiinnostaa tämä siksi, että edellinen ja nykyinen opastaja molemmat ovat eri mieltä. Ja siis älyän kyllä, että nyt puhutaan nimenomaan kisadieetistä. Kertokaas millasia perusteita teillä on? :)

Kyllä mä itse olisin sitä mieltä että maltoa tuohon palkkariin voi/tulee käyttää, mutta todellakin vain tuossa palkkarissa. Esim: Kovarääpäle nimimerkin ehdottama puuro/herakombo kuulostaa jotenkin oudolta mun korvaan. Eikö tarkoituksena olisi kumminkin saada lihasten palautuminen mahdollisimman nopeasti käyntiin ja nuo puuron hiilihydraatit ovat tunnetusti todella hitaasti imeytyviä.

Faidra sanoi:
Anteeksi kun tunkeudun tänne miesten puolelle, mutta yksi kysymys: miksi ei maltoa palautukseen? Tai miksi maltoa? Kiinnostaa tämä siksi, että edellinen ja nykyinen opastaja molemmat ovat eri mieltä. Ja siis älyän kyllä, että nyt puhutaan nimenomaan kisadieetistä. Kertokaas millasia perusteita teillä on? :)

Tee niin kuin nykyinen valmentaja sanoo.
Kisadietillä malto on aivan turhaa hiilaria, malto kerää vaan nestettä.
Jotkut käyttää kisadietilläkin, minä en ole koskaan käyttänyt massakaudella enkä dietillä.
Ota ne hiilarit ennemmin sellasesta mikä täyttää mahan ja vie nälän pois.:)

EDIT: ja tämä nestepöhö vaikeuttaa sitä kunnon tarkastelua, kuten varmasti osasit päätellä.

Jatkuvuus sanoi:
Mitenkäs tuo kreatiinin nestettä keräävä ominaisuus pitää huomioida kisadietillä?

Kuten IsoDino jo tuossa aiemmin mainitsi niin vaihtaa monohydraatin esim. pyruvaattiin.

Boogie sanoi:
Jotkut käyttää kisadietilläkin, minä en ole koskaan käyttänyt massakaudella enkä dietillä.
Ota ne hiilarit ennemmin sellasesta mikä täyttää mahan ja vie nälän pois.:)

Mitä boki itse olet ottanut hiilarilähteeksi treenin jälkeen? ihan mielenkiinnosta kysyn :)

Olen itse pyrkinyt välttämään turhia hifistelyjä lisäravinteissa. En välttämättä luota mainosten lupauksiin ja yksi tärkeä juttu on rahakysymys. Rahaa saisi uppoamaan tosi paljon, kun lähtisi vetämään viimeisen päälle ravinteet. Itse olen käyttänyt:
-Heraprotsku
-multitabs
-c-vitamiini
-lesitiini
-kreatiinia kuureittain

Lisäksi viimeksi dieetillä käytin glutamiinia jonkin verran. Kalaöljyjä ei pakki pidä sisällään vaan närästää koko ajan, eli ne on jätetty pois.
Pyrin ennemmin syömään mahdollisimman puhtaasti ja otan ruoasta tarvittavat ravinteet. Liika kikkailu on pahasta. Pikkuinen neste kropassa tuskin haittaa ketään. Nesteet saa kyllä pois kehosta ennen kisaa. Olen mielummin ottanut ylim. kreatiinia että kehossa olisi reilusti nestettä kun treenaan viimeisiä viikkoja ennen kisaa.
Kisojen jälkeen selitellään usein että nestettä olisi ollut nahan alla ja sen takia ei lihakset kunnolla erottuneet, on yleensä täyttä puppua. Silloin ei ole ollut vaan vielä tarpeeksi tiukka.:evil:

Faidra sanoi:

Malto on mielestäni dieetillä turhaa, kyllä ne hiilarit on mukavampi syödä, kun ruuat on muutenkin niin vähissä. Mun kisadieetillä jätettiin myös palautumisjuoma lopussa pois. On helpompi pärjäillä pienillä kaloreilla, kun saa syödä ne palkkarinkin kalorit.

Entä mitä lisäravinteita jätätte pois dieetin lähestyessä loppuaan? Vai jätättekö mitään?

Leelucky sanoi:
Kyllä mä itse olisin sitä mieltä että maltoa tuohon palkkariin voi/tulee käyttää, mutta todellakin vain tuossa palkkarissa. Esim: Kovarääpäle nimimerkin ehdottama puuro/herakombo kuulostaa jotenkin oudolta mun korvaan. Eikö tarkoituksena olisi kumminkin saada lihasten palautuminen mahdollisimman nopeasti käyntiin ja nuo puuron hiilihydraatit ovat tunnetusti todella hitaasti imeytyviä.

Luulin itsekin tuota, mutta tarkemmin ajateltuna, ei kannata kisadieetillä alkaa pelleilemään minkään malton kanssa.

Malto on sokeriteollisuuden sivutuote, eihän se ole kuin... sokeria. Hitaampaa, mutta kisadieetin kannalta ei tarpeeksi laadukasta.

Ainut sokeri, minkä voi antaa anteeksi kisadieetillä on Herajauheen sokeri, herassa on aina vähän sokeria mukana, mutta siihen ei tarvitse enää lisätä sokeria, jos kerta kisadieetillä ollaan.

Toisekseen, mikä on oikeasti tärkeää saada nopeasti treenin jälkeen on aminohapot, proteiinit, mutta hiilareilla ei ole niin väliä, joten hidas hiilari (puuro) on sopivin kisadieetillä.

Pro-Pain sanoi:
Entä mitä lisäravinteita jätätte pois dieetin lähestyessä loppuaan? Vai jätättekö mitään?

Juuri nämä Muscle+'ssat, reco poverit ja muuta jauheet missä on hiilari ja proteiinisuhde vertailussa, koska ne tuotteet sisältävät sokeria ja piilosokeria.

Boogie sanoi:
Kreatiinin ja glutamiinin jätän pois n. 2-3viikkoa ennen pois.

Minkä takia glutamiini kannattaa jättää pois?!

Pro-Pain sanoi:
Minkä takia glutamiini kannattaa jättää pois?!

Ihan siitä syystä, että maistuu jo niin paskalle siinä vaiheessa.
En viitsi kiusata näin tuttua miestä enää sillä kun alkaa olla muutenkin jo väsynyt koko dieettiin.
Homma on jo tehty, ei se kunto enää jostain glutamiinista mene ratkaisevasti suuntaan eikä toiseen-ainakaan mulla.:arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom