Kirkasvalolaitteet, onko oikeasti hyötyä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Deleted member 5830

Auttaako valohoito kaamosmasennukseen, vai onko kyseessä jälleen yksi markkinamiesten keino kyniä rahat pois?

Ja korjatkaa jos mimmien puolella aiheesta juttua on.

Tuntuu vain että virtaa tarvittais lisää, kun koko ajan on nuupahtanut olo ja aurinkoisina päivinä tuntuis mielialakin olevan korkeammalla. Onko kukaan hankkinut valoterapialaitetta kotiin? Kalliita tuntuvat olevan, niin siksikin jo kiinnostaisi saada mielipiteitä valohoitoa kokeilleilta.

Meillä on kotona tuollainen lamppu, pidän sitä aina aamulla päällä ja luulen, että siitä on ollut jotain hyötyä heräämiseen. En voi sanoa huomanneeni mitään merkittäviä parannuksia, mutta ainakin heräämisrytmi on säilynyt samanlaisena kuin kesällä, eikä aamuisin nouseminen ole ihan hirveetä tuskaa.

Hankin kyseisen aparaatin kotiin viime talvena, kun pimeys meinasi viedä kaikki voimat. Olen huomannut, että valon joka aamuinen tuijottelu on lisännyt vireyttä.

Miten te tuota käytätte? Kuinka paljon tuota valoa pitäisi aamuisin saada, ettö siitä on "hyötyä"?

Kiinnostaisi kyseinen laite, mutta en kyllä aamuisin ole varmaan varttia pidempään yhdessä paikassa.. (on aika tiukasti laskettu aikataulu aamuisin.. :D )

Duunissa oli kirkasvalolamppu. Siinä kun aamukahveja hörppi hetken aikaa niin kyllä se tuntui toimivan varsin hyvin. Voisi tollasen kotiinkin hommata kun ei tahdo saada itseään enää näillä valomäärillä liikkeelle.

Laitteen hankintaa karkitsen edelleen, mutta nyt aloin pohtia sitä kuinka paljon sähköä tuollainen valaisin mahtaa viedä? Jos masennus iskee sähkölaskujen sapuessa niin hyöty on plusmiinus nolla :) Täytyy varmaan koittaa tiedustella jostain myyjäliikkeestä tai googlata netistä jos jotain löytyis...

Laitteen hankintaa karkitsen edelleen, mutta nyt aloin pohtia sitä kuinka paljon sähköä tuollainen valaisin mahtaa viedä? Jos masennus iskee sähkölaskujen sapuessa niin hyöty on plusmiinus nolla :) Täytyy varmaan koittaa tiedustella jostain myyjäliikkeestä tai googlata netistä jos jotain löytyis...

Ärsyttäviä kirjotusvirheitä oli viestissä, pahoittelen, mut en päässyt jälkeenpäin enää korjaamaan kun kone kettuili...

Asuin ala-asteella lastenkodissa ja siellä oli käytössä tuollainen kirkasvalolamppu. Söin aina kouluaamuina ensimmäisenä aamupalaa ja pidin lamppua lähelläni aamiaisen ajan. Mulle tosta oli oikeasti apua! Oon aina ollut taipuvainen kaamosmasennukseen ja -väsymykseen, mutta muistan tuon kirkasvalolampun virkistäneen ja piristäneen mielialaa huomattavasti :) Haluaisin tuollaisen omaan kotiini, mutta toistaiseksi ei ole ollut varaa sitä ostaa. Suosittelen kokeilemaan!

Kuulemma riippuu ihmisestä kuinka vaikuttaa. Kysyin asiaa lääkäriltä ja sain sellaisen vastauksen. Eli kun se kiihdyttää sitä jonkun aineen tuotantoa (ei muista mikä/miten) niin joillain siis enemmän ja joillain ei. Eli kaikki ei tuosta hyödy.

Mun tarvii varmaan käydä ostamassa itelleni tollanen. Vituttaa vaikka nukkuu 9 tunnin unet, aamulla on NIIIIIN helvetin vaikea nousta, vaikka tykkään duunistani eikä pitäisi olla mitään ongelmaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mulla oli kirkasvalolaite tuolla kakkosduunissa ja toimi kyllä mun mielestä. Jaksoi paljon paremmin ja auttoi ihan yövuoroiskin. Olen ajatellut nyt syksyn pimetessä ostaa kotiinkin sellaisen kotikäyttöversion. Uskon, että pitkässä juoksussa siitä on todella hyötyä.

Ostettiin eilen Sokoksesta kun oli tarjouksessa kirkasvalolamppu. Aivan mielettömän ihana valkoinen valo tuli koko huoneeseen! :)
Aamulla meikkailin ja söin lampun vieressä, eikä ainakaan väsytä yhtään, vaikka normaalisti oon aamulla töissä aivan unessa...

En tiedä sit johtuuko pirteys lampusta vai jostain muusta :rolleyes:.. Mut anyway, oon ilonen että ostin sen.

Asiaan liittyen kiinnostaisi tietää, onko kukaan kokeillut sarastuslamppua? Pelaa siis ajastamalla niin, että alkaa jonkin aikaa ennen herätyksen ajankohtaa hiljalleen lisäämään valoa ja matkii näin auringonnousua. Näihin aikoihin sängystä nouseminen alkaa taas olla tuskaista touhua, kun taas kesällä herään viiden aikoihin ongelmitta.

Se tuli, se tuli! Mun oma personal sunshine, jolla huijaan kroppaani uskomaan et on kesä... :) Tai ainaki melkeen. Parin päivän käytön jälkeen jo voin sanoa et toimii. Virtaa on enemmän ja aamutkin alkaa sujua, kun lukee lehteä ja syö aamupalan valaisimen eessä. Kiireinen kun olin niin en kaupungille jaksanu lähtee bongaamaan vaan tilasin valaisimeni netstä, kyseessä on Innosolin Rondo, jonka asetin ruokapöydän päähän. 149 euroa. Auts. Mut joka euron arvoinen. Ja kivan näköinenki viel, sellanen pyöreä. Mukana tuli ajastinkin, jota en kyl pääse säännöllisen epäsäännöllisessä elämässäni hyödyntämään. Mut ideana hyvä.

Mä alan vakavasti harkita tuollaista lamppua. Olen ihan paskana aina pimeän aikaan ja jatkuvasti sellainen väsymys-velttous-ärtyisyys päällä. Käsittääkseni ainakin serotoniinin eritykseen vaikuttaa tuo valo ja mä jouduin vuosi sitten turvautumaan mietoihin serotoniinin takaisinottajiin, jotta mieliala olisi parempi. Meiltä löytyy sellainen sarastusvalo, joka herättää niin, että valoisuus lisääntyy pikkuhiljaa (ikäänkuin aurinko nousisi..), mutta en usko että sen luximäärät riittävät siihen kirkkaan valon saantiin.

Meiltä löytyy sellainen sarastusvalo, joka herättää niin, että valoisuus lisääntyy pikkuhiljaa (ikäänkuin aurinko nousisi..), mutta en usko että sen luximäärät riittävät siihen kirkkaan valon saantiin.

Kerro lisää. Auttaako tuo heräämistä?

Oletteko huomanneet, että kirkasvalolaitteesta olisi jotain hyötyä hiilarihimon torjumisessa? Tai kärsiikö kukaan täällä edes pimeyden ja kylmyyden aiheuttamasta järjettömästä hiilarien tankkaamisesta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom