kirjoittava DVD ei toimi, apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
Olinpas tässä 4 viikon lomalla, joten en ole kirjoitellut hirveästi kun ei nettiä ole kotona. Mutta asiaan.

Ostin Triosoftista kirjoittavan DVD-aseman NEC 2500A RW +/-, mutta en saa sitä pelaamaan. Laitoin aseman koneeseen, johdot kiinni ja asensin Nero Expressin Windows XP:hen. Neron kun käynnistää, niin missään valikossa ei näy sitä uutta DVD-asemaa. Vanha CD RW:ni kyllä näkyy. Missähän voisi olla vika? Mitään asennus CD:tä ei tullut mukana, vain DVD, johdot ja se Nero. Windows kyllä käyttelee sitä DVD-asemaa ihan OK. Mutta Nero ei huomaa sen olemassaoloa. Onko jollain muulla samanlaisia kokemuksia ja mikä auttaisi? Jos en itse saa sitä toimimaan, niin täytyy viedä liikkeeseen koko kone ja en sitten tiedä maksaako se.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kopaseppa eri järjestykseen niitä ide-kaapeleita tahi jumpperoi se dvd-asemasi oikein....

Kopaseppa jollain dvd-polttosoftalla.... :D

Net Virgin sanoi:
Kopaseppa eri järjestykseen niitä ide-kaapeleita tahi jumpperoi se dvd-asemasi oikein....

Kopaseppa jollain dvd-polttosoftalla.... :D

Kaapeleita olen vaihdellut ja yrittänyt ihan yksinäänkin sitä uutta asemaa. Ei auttanut.

Mukana ei tullut mitään ohjekirjaa jumppereista, mutta ehkäpä sen DVD:n kyljessä on jotain merkintöjä. Täytyy irroittaa ja katsoa.

DVD-polttosoftan eli sen Neron pitäisi kyllä toimia, Triosoftin ukot niin väittivät. En rupea muita ohjelmia kokeilemaan, kun kerran tuosta maksoin.

Mikäs järjestys sulla siellä koneessa vallitsee niiden levyjen kesken...

1. Mikä on primary master
2. Mikä on primary slave
3. Mikä on Secondary master
4. Mikä on Secondary slave

Net Virgin sanoi:
Mikäs järjestys sulla siellä koneessa vallitsee niiden levyjen kesken...

1. Mikä on primary master
2. Mikä on primary slave
3. Mikä on Secondary master
4. Mikä on Secondary slave

Eipäs nyt täällä töissä tule mieleen...

Päivitä uusin Firmware siihen asemaan, kokeile vaikka Alcohol 120% ohjelmaa jos Neron ilmaisversio ei toimi.

Dreamer sanoi:
Miksi MINUN pitää se Nero päivittää? Triosoftin pitäisi antaa sellaiset kamat käteen mitkä toimii ilman mitään kommervenkkejä!!!

Näinhän se ei toimi läheskään aina. :lol2:

Softat ovat melkeinpä poikkeuksetta vanhoja, siis niihin on tullut päivityksiä, siinä vaiheesa kun ne kaupasta kuluttajalle päätyvät.

phy73 sanoi:
Päivitä uusin Firmware siihen asemaan, kokeile vaikka Alcohol 120% ohjelmaa jos Neron ilmaisversio ei toimi.

Tuon Firmware-päivityksen kanssa on sitten syytä olla tarkkana jos siihen joudut. Väärällä Firmwarella saat asemasi täysin sekaisin.

Dreamer sanoi:
Miksi MINUN pitää se Nero päivittää? Triosoftin pitäisi antaa sellaiset kamat käteen mitkä toimii ilman mitään kommervenkkejä!!!

Ei se nyt niillä taida aina onnistua. Ite menin kerran usb-piuhan kanssa ja sanoin, että haluun 3 metrisen samanlaisen. Myyjä katto piuhaa ja onnistui silti antamaan vääränlaisen.

Dreamer sanoi:

No ei kai Triosoft tule sun konettas päivittämään? Mulla oli sama vika ja päivitin uusimpaan versioon ja johan löyty polttava. Usko pois ;)

HC76 sanoi:
No ei kai Triosoft tule sun konettas päivittämään? Mulla oli sama vika ja päivitin uusimpaan versioon ja johan löyty polttava. Usko pois ;)

No sitten ne voisi edes sanoa, ettei se rakkine edes VOI toimia niillä eväillä, ettei turhaan yötä myöten pähkäile miksei toimi.

NO NYT LÄHTI PELITTÄMÄÄN!

...tai siis osittain. Hain sen päivityksen netistä ja johan Nero löysi DVD:n. Polttelin sitten heti 1.5GB levylle, mutta mutta. Muuten meni OK, paitsi verification vaiheessa tuli joka filen kohdalla "read error". Lopuksi Nero kuitenkin väitti, että poltto onnistui. Windowsilla yritin käynnistää/kopioida tiedostoja DVD:ltä, mutta ei onnistunut. Jonkun virheen aina pamautti ruudulle. Sen verran toimii, että levyllä voi selata hakemistoja ja tiedostojen nimet näkyy.

Mikäs nyt neuvoksi? Aloin ihmettelemään, että onkohan DVD:ni tyhjien levyjen kanssa yhteensopiva, kun ostin 10kpl DVD-R levyjä ja aseman kyljessä lukee DVD+RW? Mutta Triosoftin kuitissa lukee DVD+/-RW. Asema on NEC 2500A.

Onkos muilla samanlaisia kokemuksia? Annoitte hyvin apua tuohon edelliseenkin probleemaan, olisiko lisävinkkejä!

Kiitos vaan runsaista lisävastauksista.

Joka tapauksessa sain VIHDOIN JA VIIMEIN kaikki pelaamaan. Ostin Anttilasta DVD+RW levyjä (1 kpl TDK ja 1kpl Sony) kokeeksi. TDK DVD+RW toimi kuin unelma.

Triosoftin kaveri väitti, että asemani tukee sekä - että + levyjä. Eipäs sitten ollutkaan totta, tai sitten ne 10kpl DVD-RW halpislevyä oli kaikki susia.

Tästä lähin ostan ainostaan niitä TDK DVD+RW levyjä enkä riskeeraa millään halpispaskalla.

kyllä se lukee + ja - levyjä ja polttaa.
Ongelmana noissa polttavissa on dvd medioiden yhteensopivuus ongelmat.
eli eri valmistajien levyt kun ei oikein toimi kaikki kaikkien asemien kanssa.
Itselläni on myös NEC:n asema ja esimerkiksi verbatimin levyt toimii unelmasti.
Kun polttelet dvd:lle niin - levyt on jonkin verran halvempia ja yhteensopivampia pöytäsoittimien ym. kanssa kuin + levyt.
saksasta olen tilaillut Sunstarin dvd -r levyjä jotka toimii kanssa erinomaisesti necin asemassa.
Sen necin firmwaren päivitys tosin auttaa osittain levyjen yhteensopivuuksien kanssa kannattaa päivittää...

Tuolla on yhteensopivien dvd levyjen listaa eri asemille kannattaa kattoo DVD-Netti

Piti tähän vain kommentoida että paskempaa softaa kuin Nero saa hakea.

Cader sanoi:
Piti tähän vain kommentoida että paskempaa softaa kuin Nero saa hakea.

No mitäs paskaa siinä on? Lukuunottamatta tuota päivitysjuttua, mutta eiköhän sama päde muihinkin ohjelmiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom