Kiristävät vaatteet?

Ei, tällä kertaa ei kiristä hartioista eikä hauiksista, vaan enempi vyötäröltä.

Tulin tässä ajatelleeksi, että miten pahasti tiukat vaatteet haittaavat lymfa- ja verenkiertoa tms? Katselin nimittäin vessakäynnillä farkkujen jättämiä kivoja punaisia rantuja, ja tuli mieleeni, että eipä puristavat vaatteet taida hirveän hyväksi olla.

Muistan, kuinka silloin kun ei vielä ollut lannemallisia housuja ja vyön piti olla kireällä, kun housut riisui, koko maha pömpötti ihan hulluna.

Muutenkin olen tulossa vanhaksi, koska tiukoista vaatteista -tai puristavista, ei minua tiukat jazzhousut tms haittaa kun ne joustaa- on alkanut tulla oikein epämukava olo -tai sitten vähäinenkin turhamaisuuteni on häipymässä enkä jaksa enää kärsiä ollakseni seksikäs. (olen jopa tullut niin vanhaksi, etten enää jaksa uskoa tiukan ja paljastavan olevan ainoa seksikkyyden muoto.)

Emmekä siis puhu mistään makkara nakinkuoressa -vaatteista, vaan tavalliseen tapaan tiukoista farkuista.

Muilla vastaavia kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No en tiedä terveellisyydestä tai haitallisuudesta mut mulla ainakin tulee helposti maha kipeeks jos housut on liian tiukat. Lähinnä siis farkut mitkä on vähän vähemmän joustavaa sorttia. Ihonmyötäsyys siis ei oo ongelma vaan se jos nappi on kohdassa joka painaa mahaa eri asennoissa (istuessa lähinnä).
Yritän ainaki ite välttää liian tiukkoja housuja, ainakaan en pidä kauaa.

Joo, vanha mäkin. Seksikäs ja paljastava ei ole synonyymejä mun mielestä :D

Ei hemmetti, tästä tulikin mieleeni.
Ostin pari vuotta sitten Zarasta ihan mageennäköset farkut. Päälläkin ihan ok:t, MUTTA aina kun ne pesee, niistä tulee ihan käsittämättömän kovat! Ihan oikeesti aivan hirveät. Onko teillä jotain vinkkejä, kuinka sais farkut pehmenemään pesun jälkeen? viimeksi kun tuli pesusta, sain haaruksiini haavan (kyllä, eikä ollut mukavaa, voitte uskoa!), koska olivat niin epämukavat kävellessä. Tää ongelma johtuu siis farkuista, eikä pesutavasta, koska millään muilla mun farkuilla ei ole samanlaista ongelmaa.

Tää on kyllä ihan :offtopic: mutta tulipa mieleen tuosta Zarasta, että kyseiseen puljuun en taida enää mennä: perskules kun meinas hermo pimahtaa alkuviikosta kys. paikassa, kun L-koon jakku jäi jumiin hauiksen kohdalle, samaten M-koon housut olivat kuin makkaraa olis survonu takaisin kuoreen. Tilanne ei muuttunut yhtään paremmaksi siirtyessäni Mangoon: en meinannut mahtua sovituskoppiin, niin pieni koppero se oli :eek: Ja kun normaalisti vaatteet ovat kokoa S tai M niin lupasin itselleni, säästääkseni pääni enemmiltä harmailta hiuksilta, kiertää kyseiset putiikit kaukaa.
Ja kun mulla ei noita lihaksia kummemmin ole, niin ihmettelen kyllä, kenelle nuo vaatteet on oikeasti tehty?

Noh, päädyin lopputulokseen, että musta on tullut :wanha: ja täytynee koittaa kaivella vaatteet jostain muusta puljusta.

Tähtityttö sanoi:
Onko teillä jotain vinkkejä, kuinka sais farkut pehmenemään pesun jälkeen?
Muuta en tähän hätään keksi kuin ulkona tuulessa kuivaaminen. Se ainakin pehmentää yleensä vaatteita aika paljon. Toinen vaihtoehto on kuivausrumpu, mutta sitä ei kyllä saa useimmille farkuille käyttää. Varsinkaan stretcheille. "Ennenvanhaan" (joku 10 vuotta sitten) kun farkut oli niitä tavallisia Leviksiä tms. niin kuivatin ne aina kuivausrummussa, jolloin niistä tuli ihanan pehmeät. Mutta tämä siis silloin kun ne olivat 100% puuvilla tai jotain...
Itsekin olen yleensä tykännyt pahmeistä farkuista, mutta jotkut parit taas ovat semmoisia, että ovat parhaimmillaan juuri pesusta tulleina ja hieman vielä jäykkinä :)

Harvoja kovia vaatteitani olen kohdellut kovasti. Väännellyt, käännellyt, hakannut ja paukuttanut kaapinkulmaan - en todellakaan ole mikään kotitalousnero, joku toinen voisi suositella jotain hienostuneempaa metodia, kuten huuhteluaineen käyttöä. Kuivausrumpua voisikin kokeilla, taloyhtiöllä olisi sellainen (ja itselläni juuri uudet ja perhanan kovat shortsit narulla kuivumassa).

Koville farkuille mä suosittelisin kuivausrumpua, kielloista huolimatta huuhteluainetta ja lopuksi silittämistä höyryraudalla. Kaikki tämä siis tavallisille 100%:n puuvillafarkuille, joita eräät käyttävät yhä edelleen. ;) Kuivausrummusta tulee ulos myös ihan pehmeitä paksuja froteepyyhkeitä!

Mun logiikallani pömppis tulee tiukan vyön kanssa siksi (verrattuna lantiomallisiin housuihin) ettei silloin tartte käyttää vatsalihaksia ollenkaan, vaan vyö pitää mahan piilossa. Tää vain mun aivoituksiani siis...

Mä olen huomannut noissa tiukoissa, lantiomallisissa farkuissa sen, että autolla pitkiä matkoja ajaessa tekevät mun mahan hirmuisen kipeäksi ja täyteen ilmaa.. WTF?!? Mutta näin on tosiaan tapahtunut jo monta monituista kertaa, ihan vertailun vuoksi olen kokeillut ajaa löysät ja joustavat housut jalassa eikä tätä ongelmaa ollut. Kaippa se on se istuminen ja kun mahaa puristaa niin saa aikaan kivun ja masusta turpoaa ilmapallo... :nolo:

Mullakin oli ongelmana ennen näiden nykyaikaisten, venyvien farkkujen aikaa nuo mahakivut. Ennen, siis ollessani ala- ja yläasteella, käytin päivittäin farkkuja, ja silloinhan se farkkujen vyötärökin nousi suurinpiirtein kainaloihin saakka. Sitten istuessa päivän mittaan tuli maha kutakuinkin joka päivä kipeäksi, ja usein ruokailun jälkeen kipu saattoi yltyä todella kammottavaksi, aina hengittäessä sattui. Luultavasti ongelma johtuu juuri housujen puristuksen ja istuma-asennon kombinaatiosta, koska silloin suolistoon kertyvä ilma jotenkin pakkaantuu, eikä pääse jakautumaan tasaisesti. Tai näin olen kuullut. Muistaakseni ilman aiheuttama vatsakipu on seurausta suolen seinämän venymisestä, ja ilman pakkaantuessa yhteen paikkaan se paikka luonnollisesti venyy. Onneksi nykyään nuo kivut ovat melko harvinaisia, koska käytän venyvästä materiaalista tehtyjä housuja, ja luulen senkin auttavan, ette housujen vyötärö nouse liian ylös.

Tulipa tuosta lymfakierrosta ym. mieleen eräs iso riita ah niin laadukaassa suomi24-keskustelussa. Siellä eräs mies väitti, että rintaliivit aiheuttavat syöpää, koska ne häiritsevät rinnan alueen neste- ym. kiertoa. Väite ei ollut hänen itsensä keksimä, vaan oli lukenut kuulemma tutkimuksia. Sitten oli siellä kai linkkejä niiden tutkimusten tuloksiin. Ottamatta sinänsä kantaa siihen, voiko näihin tutkimuksiin luottaa, täytyy sanoa, että korrelaatio syövän esiintymisen ja varsinkin liivien ympärivuorokautisen käytön välillä ei ollut merkityksetön. Näiden tutkimusten perusteella siis. Tosin sitä ihmettelin, että tukimusten mukaan isorintaisten naisten selkä- ja hartiakivut vähenivät liivien käytön lopettamisen jälkeen :confused:

thebeam sanoi:
Siellä eräs mies väitti, että rintaliivit aiheuttavat syöpää, koska ne häiritsevät rinnan alueen neste- ym. kiertoa.

Välillä on kyllä sen päiväiset punaiset raidat liivien jäljiltä, etten yhtään ihmettelisi, vaikka ne jossain mielessä pahaksi olisivatkin. Ongelma ehkä vähenisi, jos ostaisi liivit huolellisemmin.

thebeam sanoi:
Tosin sitä ihmettelin, että tukimusten mukaan isorintaisten naisten selkä- ja hartiakivut vähenivät liivien käytön lopettamisen jälkeen :confused:

Ehkä liivien kanssa tulee jännitettyä hartioita, että olkaimet pysyy varmasti paikallaan jne. Saman verranhan ne rinnat painaa, oli liivit eli ei, liivit vain estää niitä hölskymästä.

reinhardt sanoi:
Välillä on kyllä sen päiväiset punaiset raidat liivien jäljiltä, etten yhtään ihmettelisi, vaikka ne jossain mielessä pahaksi olisivatkin. Ongelma ehkä vähenisi, jos ostaisi liivit huolellisemmin.

Nuo punaiset raidat ovat minuakin joskus mietityttäneet.. Liivit ovatkin kyllä ainoat vaatteet, jotka minua välillä kiristävät. En nimittäin ostele sellaisia farkkuja sun muita, jotka kiristäisivät. Niissä on varmasti helvetin ahdistava olo. Kyllä vaatteiden pitää minusta olla sen verran löysät tai periksi antavat, että niissä on mukava olla. :thumbs:

Eleonoora sanoi:
Kyllä vaatteiden pitää minusta olla sen verran löysät tai periksi antavat, että niissä on mukava olla. :thumbs:

Aivan. Mä kyllä pidän vaatteista, jotka istuvat ja ovat päällä ryhdikkään näköisiä, mukailevat muotoja eivätkä rötkötä ja lötkötä. Vaikka vaatekappaleiltaan vaatii näitä ominaisuuksia, ei se tarkoita, että niiden tarvitsee olla millään lailla epämukavat tai ahdistavat. Vuosi vuodelta tuntuu, että tällaisia asioita, kuten vaatteiden tai jalkineiden mukavuutta, alkaa arvostamaan entistä enemmän. Enää en itseäni ahtaisi mihin tahansa TeiniX-farkkuihin vain sen takia, että sellaiset on pakko jokaisella olla.

Vaikka pakko myöntää, että ei ne kaikki mun 10+cm koroilla varustetut piikkikorkosaappaat niin kamalan mukavia jalassa ole pidemmän päälle käytettynä...
:nolo:

MerZi sanoi:

Vaikka pakko myöntää, että ei ne kaikki mun 10+cm koroilla varustetut piikkikorkosaappaat niin kamalan mukavia jalassa ole pidemmän päälle käytettynä...

Tiedän tuon! :nolo: Onneksi mulla ei ole kaikissa kengissä piikkikorkoja kuitenkaan.. :D

Eleonoora sanoi:
Tiedän tuon! :nolo: Onneksi mulla ei ole kaikissa kengissä piikkikorkoja kuitenkaan.. :D

;)

Ei minullakaan, löytyy tukevampiakin korkoja ja vähän matalampiakin tilapäiseen käyttöön. Valinnanvaraa löytyy onneksi :)

MerZi sanoi:

Minä en nykyään osta mitään muuta kuin mukavia kenkiä (paitsi juhliin.) Lättäjalat, sököt polvet ja notkoselkä pitää siitä huolen. Katselen joskus kaupungilla silmät pyöreinä naisia, joilla on sellaiset kapeakärkiset korkeakorkoiset saapikkaat ja ne ihan oikeasti kävelee niillä -ripeästi. Lohduttaudun sillä, että ehkä niillä on vanhemmiten isommat vaivasenluut kuin minulla.

Toki ottaen huomioon normaalin pukeutumistyylini rähjäiset lenkkarit sopii kuvaan huomattavasti paremmin. ;)

reinhardt sanoi:
Minä en nykyään osta mitään muuta kuin mukavia kenkiä (paitsi juhliin.) Lättäjalat, sököt polvet ja notkoselkä pitää siitä huolen. Katselen joskus kaupungilla silmät pyöreinä naisia, joilla on sellaiset kapeakärkiset korkeakorkoiset saapikkaat ja ne ihan oikeasti kävelee niillä -ripeästi. Lohduttaudun sillä, että ehkä niillä on vanhemmiten isommat vaivasenluut kuin minulla.

Sama vika rahikaisella. Kävelen paljon ja siksi mukavat kengät ovat ihan ehdottomat, kengissäni pitää tarvittaessa pystyä myös juoksemaan esim. bussi kiinni :) Eli adidaksia, dieseleitä, merreleitä ja muita lenkkareita löytyy lähes joka sävyssä :D

Mutta noista korkkareista tuli mieleen, että niiden käyttö kyllä voisi tehdä pohkeille ihmeitä. Ainakin eräs tuttuni käyttää paljon korkkareita ja hänellä on upeat pohkeet. Ja itsellä taas hirveät rimppakintut, vaikka kuinka olen pohkeita yrittänyt salilla kasvattaa :itku:

Lisää :offtopic: , mutta kertokaas nyt uuvotille hyviä kauppoja, mistä löytää perus niskalenkkitoppeja? Mulla on kukallisia ja kuviollisia, mutta ei yhtäkään NORMAALIA, yksväristä. Olen yrittänyt etsiä, mutta edes henkkamaukalta en sellaista bongannut, vaikka luulisi, että se on ihan perusvaate. Eli ehdotuksia näillä helteillä otetaan vastaan! :)

No vähän kausiluontoisesti niitä hyviä niskalenkkitoppeja löytää. Itse löysin keväällä Vero Modan tarjoustangosta. Kannattaa katsastaa ihan perusliikkeet eli Vero Modan lisäksi Sisley, Only, Zara yms. luulis löytyvän.

Mutta sen on kyllä kummallista ja hyvin usein totta, että kun jotain ihan basic-mallia haet, niin et varmasti löydä. Kaikki krumeluureja sitten senkin edestä.

No jopa on kumma, jos ei henkkamaukasta löydy! Mulla on sieltä ostettuna ainakin viis yksväristä, ja eilenkin harkitsin vielä yhden ostoa..tietty valikoimat voi vaihdella myymälöittäin, ja taitavat nyt kesäsäillä mennä kuin kuumille kiville.
Pakko muuten marista, kun noista kengistä ja vaivaisenluista tuli puhe: vaivaisenluut on perinnölliset. Jos niitä ei geenien perusteella tule, niitä ei huonoilla kengillä saa aikaiseksi (känsiä, hankautumia ja liikavarpaita kylläkin). Itsellä oikein mojovat vaikkarit hyvästi tulollansa, sekä mummolta että äidiltä ne on leikattukin ja varmaan meikälläkin keski-iässä viimeistään :jahas: . Vääränlaisella kenkäpolitiikalla niitä saa kyllä pahennettua tehokkaasti. Olkaa onnellisia kaikki, joilla on nätit jalat. Kyllä jurppii varsinkin näin kesällä!

Tähtityttö sanoi:
Lisää :offtopic: , mutta kertokaas nyt uuvotille hyviä kauppoja, mistä löytää perus niskalenkkitoppeja?

Jos löydät Espritin liikkeen (ainakin Tampereella on), siellä on tosi monenlaisia yksivärisiäkin. Spiritstoressa oli kans kivoja, samoin H&M:ltä oon täällä ostanut. Viime kesänä löysin sporttisen valkoisen topin Seppälästä. Varmaan nää helteet tosin ajaa ihmiset pakko-ostoksille eikä hellevaatteita juuri tangoista enää löydy!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom