Kireät leveät selkälihakset

Deleted member 133729

Ongelmana otsikon lihakset. Eivät kestä kovaa venytystä. Erityisesti mavessa, farmarikävelyssä ja leuanvedoissa paukkuneet puolenkymmentä kertaa. Ei varmaan kovin tyypillinen lihas mikä paukkuu. Venyttelen kyllä useasti viikossa. Oisko tuolle muuta selitystä kuin lihasjäykkyys?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paukkumisella tarkoitan lihaksen venähtymiä/repeämiä. Tälläkin hetkellä toinen siinä rajoilla että uskaltaako vetää leukoja. Voisi jotain käsittelyä miettiä kuten poppis ehdotti.

Fysioterapeutin kanssa kannattaa ehkä ensimmäisenä käydä juttelemassa. Tämä ymmärtää lihasperäisten vaivojen päälle todennäköisesti lääkäriä paremmin ja osaa kertoa senkin, tuleeko siitä sinulle säästöä, jos käyt lääkäriltä lähetteen kelakorvausten saamiseksi. Maksaahan se lääkärikäyntikin.

Minulla oli eri vaiva, mutta kuitenkin: lääkäri ei keksinyt, että vaiva johtui lihasten kireydestä - ei määrännyt mitään hoitoa. Fysioterapeutti jututti ja tutki pari minuuttia ja teki saman tien oikean diagnoosin. Fasciakäsittely, alipainehoito ja muut fyssarin käytössä olevat menetelmät ovat kyllä tehokkaita.

Joo lääkärit ei ymmärrä lihasten päälle, sieltä voi toki yrittää saada lähete fyssarille. Mutta suosittelen kyllä fysioterapiaa. Useimmat fyssarit käsittelee myös faskioita.

Joo lääkärit ei ymmärrä lihasten päälle, sieltä voi toki yrittää saada lähete fyssarille.

Ennen kaikkea sieltä voi yrittää saada pillereitä. Ajan merkit on selvät, kohta länsimaiset yhteiskunnat alkaa jo sortua natisten. Ranskan keltaliivit on vain pieniä laineita tulevan rinnalla. Kun euro menettää arvonsa, on pillerit kovaa valuuttaa. Olenkin stokannut kaiken värisiä - valkoisia, sinisiä, keltaisia, punaisia. Alan purkaa varastoa siinä vaiheessa kun yhdellä sinisellä saa kanisterin bensaa.

Ennen kaikkea sieltä voi yrittää saada pillereitä. Ajan merkit on selvät, kohta länsimaiset yhteiskunnat alkaa jo sortua natisten. Ranskan keltaliivit on vain pieniä laineita tulevan rinnalla. Kun euro menettää arvonsa, on pillerit kovaa valuuttaa. Olenkin stokannut kaiken värisiä - valkoisia, sinisiä, keltaisia, punaisia. Alan purkaa varastoa siinä vaiheessa kun yhdellä sinisellä saa kanisterin bensaa.
Hyvä kun vinkkasit.
Onneksi mullakin on varastossa erilaisia pillereitä sinisistä alkaen. Saa litroittain bensaa!

Joo lääkärit ei ymmärrä lihasten päälle, sieltä voi toki yrittää saada lähete fyssarille. Mutta suosittelen kyllä fysioterapiaa. Useimmat fyssarit käsittelee myös faskioita.

Toimisiko kireille pohkeille? Mulla ongelma että pohkeet ovat monesti niin kireät tai jotenkin vaan jumissa että ei meinaa saada reeniä meneen perille. Monesti ei saa edes minkäänlaista pumppia tai voimat ihan hukassa kun niin kireät. Vaikka ei ne venytellessä aina edes tunnu kireältä mutta luulen että jotku kalvot siellä jumittaa. Kerran hieman helpotti ja sai reenin uppoaan paremmin kun kotona omalla painolla pumppailin ja venyttelin. Sen jälkeen salilla isommilla painoilla reeni tuntui menevän jopa lihaksille eikä jänteille.

Ongelmana otsikon lihakset. Eivät kestä kovaa venytystä. Erityisesti mavessa, farmarikävelyssä ja leuanvedoissa paukkuneet puolenkymmentä kertaa. Ei varmaan kovin tyypillinen lihas mikä paukkuu. Venyttelen kyllä useasti viikossa. Oisko tuolle muuta selitystä kuin lihasjäykkyys?
Mavessa tai farmarikävelyssä ei kyllä pitäisi tulla latseille venytystä mitenkään erityisen paljon, joten skeptinen olen että kireydestä johtuvaa olisi.

Faskiakäsittely sopii kaikille kireille lihaksille. Mulla usein alaselkä on tulessa ja ei tarvitse kun käsitellä pakarat ja reidet niin loppuu. Ehdottomasti aukaisee pohkeet ja sillä saa hyvin hoidettua penikoita.
Kannattaa kokeilla.

Mavessa tai farmarikävelyssä ei kyllä pitäisi tulla latseille venytystä mitenkään erityisen paljon, joten skeptinen olen että kireydestä johtuvaa olisi.
Farmareitten nostovaihe ottaa latseihin paljon. Mavessa pyöristän yläselän ja hartiat lyhyemmän nostomatkan vuoksi. Käy enemmän yläselkään kuin rautakanki jäykkänä vedettynä.

Toimisiko kireille pohkeille? Mulla ongelma että pohkeet ovat monesti niin kireät tai jotenkin vaan jumissa että ei meinaa saada reeniä meneen perille. Monesti ei saa edes minkäänlaista pumppia tai voimat ihan hukassa kun niin kireät. Vaikka ei ne venytellessä aina edes tunnu kireältä mutta luulen että jotku kalvot siellä jumittaa. Kerran hieman helpotti ja sai reenin uppoaan paremmin kun kotona omalla painolla pumppailin ja venyttelin. Sen jälkeen salilla isommilla painoilla reeni tuntui menevän jopa lihaksille eikä jänteille.
Mulle tehty pohkeillle faskias käsittely pahan penikkataudin vuoksi. Kyllähän ne kalvot rutisi ja paukkui. Sattu saakelisti. Auttoi pariksi viikoksi mutta samassa jamassa sen jälkeen. Joillain kyllä vienyt penikkataudin kertakäsittelyllä pois. Kantsii kokeilla. Penikkatauti tokeni 6 viikon totaalilevolla. Ei edes kävelyä.

Farmareitten nostovaihe ottaa latseihin paljon. Mavessa pyöristän yläselän ja hartiat lyhyemmän nostomatkan vuoksi. Käy enemmän yläselkään kuin rautakanki jäykkänä vedettynä.
"Latseihin ottaminen" on eri asia kuin kireys ja venyttäminen vaatisi melkeinpä käsien nostamisen ylös. Millaisia venytyksiä olet nyt kokeillut latseille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom