Olen tässä kolmen vuoden rasvankeräämisen jälkeen laihdutellut ja punttaillut parasta mahdollista vauhtia viimesen 6kk, ja tuossa kuukausi takaperin aloitin vielä uuden mähinälajin tähän päälle. No siellähän meinasi pitkälti ylipainon ansiosta loppua kunto kesken ja päätin ottaa vielä juoksulenkkiä ohjelmaan. Aloitin mielestäni tarpeeksi varovasti, ensin 1,5km kevyttä hölkkää jolla sai jo sääret pikkaisen kipeäksi. Ajattelin että siinähän tottuvat uuteen rasitukseen... Kolmen päivän päästä sitten 2,5km lenkki, jolta saavuttuani alkoi sääriä särkemään niin pirusti, etenkin oikeaa. Kovaa särkyä kesti puolisen tuntia. Sen jälkeen en ole juoksemassa käynyt, mutta vieläkin (reilu 1kk myöhemmin) muutaman kilometrin kävelylenkin jälkeen tuntuu pientä kipua tuossa oikeassa sääressä.
Samaten mähinätreeneissä painiessa ei ole oikein hyvä juttu, kun itse on mountissa päällä ja kaveri koukkaa jalat kiinni niin pitää taputella luovutusvoitto kaverille, jos se älyää kiristää tarpeeksi sääriä vasten. Tämä ei ainakaan ole normaalia. Samanlaista särkyä sain myös kyynärvarsiin kun tehtiin kärrynpyöriä ja arabialaisia kehonhallintaliikkeinä. Salitreenissä tällaista särkyä tuntuu ainostaan vähäisenä kyynärvarsissa kun tekee haiusta scotissa (ja minä teen pienillä painoilla sitä).
Luukatoko tässä on iskemässä vai missä vika? Joku tärkeä ravintoaine jäänyt dieetillä pois? Vai liittyykö tämä lihaskasvuun jotenkin? Ruokavalio sisältää paljon liha- ja maitotuotteita sekä jonkin verran kasviksia. Hiilihydraatteja ja rasvoja olen koittanut karsia mahdollisimman paljon.
Samaten mähinätreeneissä painiessa ei ole oikein hyvä juttu, kun itse on mountissa päällä ja kaveri koukkaa jalat kiinni niin pitää taputella luovutusvoitto kaverille, jos se älyää kiristää tarpeeksi sääriä vasten. Tämä ei ainakaan ole normaalia. Samanlaista särkyä sain myös kyynärvarsiin kun tehtiin kärrynpyöriä ja arabialaisia kehonhallintaliikkeinä. Salitreenissä tällaista särkyä tuntuu ainostaan vähäisenä kyynärvarsissa kun tekee haiusta scotissa (ja minä teen pienillä painoilla sitä).
Luukatoko tässä on iskemässä vai missä vika? Joku tärkeä ravintoaine jäänyt dieetillä pois? Vai liittyykö tämä lihaskasvuun jotenkin? Ruokavalio sisältää paljon liha- ja maitotuotteita sekä jonkin verran kasviksia. Hiilihydraatteja ja rasvoja olen koittanut karsia mahdollisimman paljon.