Mulla kanssa samanlaista vaivaa. Nivunen revähti tms salibandyssa, alkoi yhtäkkiä pikkuhiljaa sattumaan.
Loppu vuoro, puolet eli 30 min vedettiin (tyhmänä...) loppuun asti kyyryssä nilkuttaen. Olisi pitänyt heti lähteä pois ja iskeä kylmään.
Sain jonkin sortin tulehduskipulääkkeitä, viikon kuuri. Tuntui tehoavan, mutta jatkoin harkoissa käymistä, koska ei ollut kaamea kipu, vaan juurikin edellä mainittua "mistään viiltävästä kivusta ei voi puhua, kyse on enemmänkin sellaisesta tylpästä epämukavuudesta ja arkuudesta tuossa alueella". Oikeastaan pystyn tekemään kaikki asiat normaalisti, mutta oikean jalan puolella ei ole niin paljoa poweria ja se tuntuu hieman oudolta overall.
Lepäsin kokonaan siis ehkä päivän tai pari, tuntui, että lääkkeet auttoivat, mutta sama paikka meni uudestaan kuurin aikana niinikään salibandyssa vaikka koitin ottaa iisisti.
Näin työttömänä treenaaminen on tyyliin kaikki mitä on, niin onhan se vaikeaa pitää taukoa, eli tässä nyt parin kuukauden ajan käyty harkoissa 2-3 kertaa viikossa, siihen salijumpat päälle.
Nyt tosin, tuntuu, ettei nivuseen satu vaan oikean puolen alavatsaan. Kipu ilmenee parhaiten silloin kun laittaa oikean jalan taakse, vetää sitä eteenpäin luoden hieman kitkaa eli vastusta.
Salilla en ole treenannut vatsoja ja muutenkin vältellyt "parhaani mukaan" liikkeitä, joissa vatsoilla on jotain tekemistä... näitähän on paljon...
Treenaaminen on jatkunut.
Nyt kävin hierojalla, joka hieroi nivusta sekä alavatsaa, venytti myös lonkankoukistajaa. Tuntui auttavan muutamaksi päiväksi ja alavatsa tuntui suht normaalilta.
Taisin sitten innostua liikaa, aloitin treenaa salilla taas kyykkyä, rinnallevetoa... ei olisi kannattanut. Ilmeisesti, vaikka pienet painot, niin liikaa kuormaa, liian pian alavatsalle. Tai sitten ne on ne salibandyharjoitukset...
Nyt vedän viikon kuuria buranaa, jospa menisi sillä. Tosin, kuuri loppuu huomenna ja tuntuu, että ei tuo taaskaan miksikään mene.
Koitan toki itse hieroa, kun hierojalla käynti edesautti kovin... Ainakin hetkeksi.
Tyhmähän minä olen, kun en heti ottanut lepoa viikkoa tai paria ja popsinut kuuria kunnialla... Tosin, vaikka turhautuminen on ollut megalomaanista kun peli ei suju ihan kirkkaasti, mutta kuitenkin päässyt pelaamaan, eli on ollut kivaa. Joka kerta koittanut ottaa "iisisti", mutta sitä pelatessa innostuu. No good.
Jospa sitä keksisi muuta tekemistä kuin treenaaminen - tai vaikka ei, kunhan tajuaisi levätä, jotta tulisi ehompana takaisin... Mutta, onhan se KETTUVIE vaikeaa!
Mitä noin ylipäätään on mahdollista olla vialla, jos aluksi kipu tuntui nivusessa ja nyt alavatsassa? Tulehdus levinnyt?
Ja, jos liikeradat ja liikkeet ovat normaalit, mutta heikommat? Perus revähdys, joka menisi viikossa parissa ohi levon kanssa?
Kuitenkin salibandyjumppakin sujuu kivuitta, mutta tuntuu vähän epämukavalta oikealla puolella.
Voiko reenata kivun sallimissa rajoissa, kannattaako?