Kipua kyynärvarressa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja stefa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko muut törmänneet kummallisiin "hermo kipuihin" kyynärvarsissa?
Mua on vaivannu jo toista kuukautta kyynärpään ympäristössä kipu joka ei levossa juurikaan tunnu mutta treenatessa esim. hauista suoralla tangolla juilii niin pirusti... kipu säteilee sormiin asti. Lepoa oon kokeillu ja kylmää ja TNS:ää... CRP kokeen otatin ei ollu tulehdustakaan. Vinkkiä/neuvoa vailla. Alkaa jo vitutuskäyrät kiivetä turhan ylös ku ei mikää auta.

En nyt varsinaisesti hermokipuihin mutta jänteissä (tai uskoakseni niissä) on tälläkin hetkellä vasemmassa kädessä kipua, hauiksen alapuolella. Ranskalaista en pysty enää tekemään, viime kerralla kyynärpäissä tuntui niin perhanan pahalta, tuossa nivelen ojentajanpuoleisella kulmalla sattui kumpaankin käteen. Ei sovi se liike mulle...

Teetkö jotain liikettä josta tuo voisi poikia?

Kivuista aiempia posteja.

Itsellä ko. kipu johtuu pienstä repeämästä nivelpinnan sivulla eikä se estä treeniä eikä ole vaarallista, ainoastaan kivuliasta (urheilulääkärin mukaan). Eikä siihen auta mikään, lepo helpottaa, mutta aina kun aloittaa treenaamisen niin vaiva uusiutuu

Originally posted by stefa
Onko muut törmänneet kummallisiin "hermo kipuihin" kyynärvarsissa?
Mua on vaivannu jo toista kuukautta kyynärpään ympäristössä kipu joka ei levossa juurikaan tunnu mutta treenatessa esim. hauista suoralla tangolla juilii niin pirusti... kipu säteilee sormiin asti. Lepoa oon kokeillu ja kylmää ja TNS:ää... CRP kokeen otatin ei ollu tulehdustakaan. Vinkkiä/neuvoa vailla. Alkaa jo vitutuskäyrät kiivetä turhan ylös ku ei mikää auta.

Samat kivut päällänsä juuri, raskaat hauisliikkeet tuntuu pahimmalta. Kipu ei suoraan tunnu hauiksessa, pikemminkin brachialiksen insertion liepeillä kyynertaipeessa. :curs:
Onneks kuitenkin vakuutukset kunnossa, jos ortopedin apuun taas joutuu turvautumaan. :curs:

Joo mulla se kipu tuntuu tossa kyynärvarressa sillä alueella joka jännittyy kun esim. puristaa jotain kovaa. Parin viikon totaalilepo ei tehonnu yhtään ... kylmä tuntuu auttavan hetkeksi.

Joo mulla se kipu tuntuu tossa kyynärvarressa sillä alueella joka jännittyy kun esim. puristaa jotain kovaa. Parin viikon totaalilepo ei tehonnu yhtään ... kylmä tuntuu auttavan hetkeksi.

Entäs kun venytät kyynärvartta?

Kyynärvarren venytys tuntuu sekin kivuliaalta ja ikäänkuin "jumimaiselta".. Jos siitä ny kuvaa saa mutta kuitenki sellaselta kuin olis ihan kunnolla lihakset jumissa ja yrittäis venytellä... Eilen treenasin kohtuullisen kevyesti ja tuntu että kireälle vedetyt rannesiteet helpotti paljon.

Ihmeellistä mutta totta: vika voi hyvinkin olla yläselän nikamissa! Nämä aiheuttavat nimenomaan hermo ongelmia käsivarsiin. Kyynärvarsi voi olla se paikka missä sinulla reagoi herkimmin.
Käy siis jollain kiropraktikolla, OMT-fysioterapeutilla tms. Ne kyllä osaa antaa tiedon jos ongelma on lihaksesta johtuvaa.

...rannesiteet helpotti paljon.

Eli et joutunut puristamaan sormilla niin lujasti. Voi olla että kyynervarret on "tukossa" oiken kunnolla. Tee pitkiä sarjoja, ei loppuun asti, venytä niitä joka sarjan jälkeen ja kokeile hieroa auki. Jos ei toimi tai ilmaantuu pistävää/jomottavaa kipua venytyksen yhteydessä hakeudu sinne "niskakontrolliin" sama heppu tod.näk. tarkistaa myös ääreishermojen "kireyden"/liikkuvuuden.

Back
Ylös Bottom