Kipua, kipua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaksikin asiaa jotka askarruttaa.

1. Mistähän johtuu kun rintalasta tulee treenistä törkeän kipeäksi? Ensin luulin, että johtuu dipistä ja jätin sen tekemisen hetkeksi, ei auttanut. Sitten kokeilin viikon lepoa kokonaan treenistä ja venyttelyä ei auttanut, seuraavan treenin jälkeen oli vieläkin kipeämpi. Haittaa jo hieman nukkumistakin ku särkee kyljellään ollessa. Mikähän on vikana ja mikä auttais?

2. Niskat menevät aina jumiin samasta paikasta kun tekee ylätaljaa eteen. Eli lapaluitten välistä iskee kunnolla jumiin, hyvä kun saa sen jälkeen päätä käännettyä. Ensimmäisellä kerralla jouduin hakemaan lihasrelaxanttia(dolan) että sai kuntoon. No sitten fysioterapeutin ohjelman mukaan jumpattiin niskoja ja pidettiin taukoa treenistä. No kun taas kokeilin uudelleen tätä ylätaljaa eteen niin aivan samasta paikasta iski niskat jumiin. Pitääkö lopettaa kyseinen liike minulle sopimattomana vai mitä keksisi?

Löylyarvaukset:

1. todennäköisesti hiusmurtuma rintalastassa joka on tullut esim penkissä kun oot pompauttanut tangon rinnalta tai laskenut sen liian nopeasti rintaan kiinni. Dipistäkin se voi tulla kipeeksi. Murtuma ei kerkeä parantumaan ellet pidä kunnolla taukoa. Vältä kuukauden ajan liikkeita joissa rintalasta voi venyä tai paukkua, ehkä penkkiäkään ei kannata tehdä, ollenkaan.

2. jos oot ennen sarjaa venytellyt ja lämmitellyt hyvin ja pidät salilla tarpeeksi vaatetusta päällä jotta selkä pysyy lämpimänä ja hikisenä, eivätkä nämä poista tuota jumiutumista (tapahtuuko se jumiutuminen sarjan aikana/heti sen jälkeen vai vasta kotona/seuraavana päivänä?) niin kokeile tehdä muilla tavoilla ylätaljaa, v-kahvalla, kapeella otteella, niskan taakse (joka ei oo suositeltavaa mutta jos teet niin älä vedä tankoa niskaan asti vaan jätä ylemmäs) tai kokeile vetää leukoja. Kuten Jari Leinokin on todennut, ei sillä väliä millä kahvalla sitä vetää kunhan vetää!!

;)

...paitsi jos et ole survonut rintalastaasi paskaksi niin syy on noin 93% todennäkösyydellä selässä, eikä siis rinnassa (lopulta ne on samaa rakennelmaa) käy ammattitaitoisella fysioterapeutilla/urheiluhierojalla niin kuulet mikä siellä on ja mitä kannattaa tehdä sen kanssa. Unohda lekurit nyt ja aina. Amen.

Mul o ollu lasta kipeenä viimesen vuoden.. Mistään murtumast ei mun mielest oo kyse "vaan se on löystyny???". Dippejä( tai muitakaan missä rasitus tulee samassa kulmassa kuin dipissä ) en pysty tekemään ollenkaan mut muihin liikkeisiin toi ei vaikuta mitenkään. Mun toi rintalasta o ruvennu nykyään "paukkumaan" vähän niinku polvetki joskus napsahtelee ja sillon ku kuuluu naps ni paikat aukee ja sit ei enää tunnu missään.. Mul oli kans alkuaikoina toi et ei pystyny olee kyljellään mut enää se o vaan paha muisto :) Ai nii, kyl se lastan napsahdus sit tuntuu aika ikävältä:eek:

No tulipahan aika epäselvää tekstii, mut yrittäkää kestää.

Pointti oli et lasta o kipee ni siihe on mukauduttava eli dipit kokonaan pois ni elämä hymyilee näin:D

Originally posted by Sakkeus
Löylyarvaukset:

1. todennäköisesti hiusmurtuma rintalastassa joka on tullut esim penkissä kun oot pompauttanut tangon rinnalta tai laskenut sen liian nopeasti rintaan kiinni. Dipistäkin se voi tulla kipeeksi. Murtuma ei kerkeä parantumaan ellet pidä kunnolla taukoa. Vältä kuukauden ajan liikkeita joissa rintalasta voi venyä tai paukkua, ehkä penkkiäkään ei kannata tehdä, ollenkaan.

2. jos oot ennen sarjaa venytellyt ja lämmitellyt hyvin ja pidät salilla tarpeeksi vaatetusta päällä jotta selkä pysyy lämpimänä ja hikisenä, eivätkä nämä poista tuota jumiutumista (tapahtuuko se jumiutuminen sarjan aikana/heti sen jälkeen vai vasta kotona/seuraavana päivänä?) niin kokeile tehdä muilla tavoilla ylätaljaa, v-kahvalla, kapeella otteella, niskan taakse (joka ei oo suositeltavaa mutta jos teet niin älä vedä tankoa niskaan asti vaan jätä ylemmäs) tai kokeile vetää leukoja. Kuten Jari Leinokin on todennut, ei sillä väliä millä kahvalla sitä vetää kunhan vetää!!

Selvä lekuri tää Sakkeus ;)

Joo, on siihen aikaa vielä muutama vuosi ennenkun lekuri oon mutta noi kirjotin ihan oman kymmenen vuoden pumppauskokemusten perusteella. Ei oo meillä vielä noista rintalastaongelmista tai vastaavista ollut tässä vaiheessa puhetta. Mörssärin kommentti on aika erikoinen, voihan olla että oikeessakin oot mutta ite en kyllä kellään treenikaverilla tai tutulla tai tutun tutun puolitutulla oo kuullu olevan selässä vikaa kun rintalasta paukkuu tai on arka. Itsellänikin se paukkuu monta kertaa viikossa, helpoiten sen saa avattua kun kädet yhdessä naksauttaa kädet suorina yhdessä alhaalta ylös rintaa samalla kaarelle karauttaen. Yleensä se ruksahtaa paikoilleen helposti, joskus ei ja sitten tätä yritystä seuraa melkonen kipu mutta yleensä toisella tai kolmannella yrityskerralla ruksahdus lopulta tulee. Jos sitä ei ruksauta voi rintalasta olla vähän kipee. Ei kuitenkaan läheskään niin kipeä kuin b_racuda kertoi omastaan ja siksi epäilenkin että sulla on hiusmurtuma. Fysioterapeutilla/urheiluhierojalla käynti voi tietenkin olla tarpeen jos vaiva ei tuosta parane, tavallinen tk-lääkäri ei välttämättä sano mitään, lähetteen saaminen eteenpäin on varmasti tiukassa ja yksityinen urheilulääkäri tms maksaa tietenkin enemmän kuin fysioterapeutti/urheiluhieroja.

Mut jos mut lekuriksi lasketaan niin ettehän tätä ees lue, anteeksi että olen olemassa :kippis1: .

täältä löytyy myös kipeä rintalasta.. ollut jo huhtikuulta asti. Kun sitä painelee niin siinä käy sellainen pieni rutina/narina. Pahimmillaan kipu on estänyt nukkumisen.

Penkkiä ei voi tehdä tangolla, mutta käsipainoilla onnistuu. Eniten tuo lasta ärsyyntyy halonhakkuussa. :mad:

no mulla, mun tutulla ja tutun tutun tutun tutulla tää selästä johtuva rinnan kipeys on taas ihan "jokapäiväistä" ja myös 2000 selkäkäsittelyä vuodessa tekevä "poppamieheni" on sitä mieltä että esim. yläselän nikamalukot aiheuttavat pistävän kivun rintalastaan. Ja kuten sanottua: Voi vaiva olla itse rintalastassakin, siis jos se on tosiaan survonut esim. penkissä paskaksi.

:kippis1:

Back
Ylös Bottom