Kipu rintalastassa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Philly
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
No.
1.Tein dippiä muutamien viikkojen ajan ja aloin havaitsemaan kipu ja jännitystiloja rintalastassani. Otin Jere Karalahden neuvoista vaarin (se mikä ei tapa, vahvistaa).
2.Havaitsin, että jännitys ei lähde mihinkään.
3.Aloin painimaan kaverin kanssa, rintalastan alueella tuntui "rutinaa", en kuitenkaan havainnut kiputiloja, vain jännitystä.
4.Painelin rintalastaa varovasti ja yritin liikutella käsiä edestakaisin, jännitys hävisi.
5.Kipua ei juurikaan nyt esiinny, mutta dipin teko on lähes mahdotonta ilman kipua ja en usko, että Jeren neuvoista on apua rintalastan kuntoon saamiseksi.

No, mitä kehoittaisitte tekemään ja mitähän tuo rutina voisi mahdollisesti olla? Aamulla esiintyy paini ja punttitreenien jälkeen (siis yöunien jälkeen) monesti ongelmia rintakehän alueen liikkeessä.

ongelma on aika lähellä omaani..

itsellä tuntuu jatkuva "kipu" tohon sydämen ja keuhkojen kohdille, eli siis vasemmalle puolelle. ajatuksena aika pelottava, mutta koska kipu on vaivannut jo monta vuotta (satunnaisesti, ei jatkuvaa) ja lääkärisedät ei löydä vikaa, niin olen yrittänyt elää sen kanssa. Kipu ei ole mielestäni lihassärkyä, mutta varma en ole. Kipu ilmenee etenkin hengittäessä. Mistään tulehduksista ei ole kyse.

Inhottava vaiva ja vituttaa.. viimeeksi viime yönä tuli sellainen tunne, että stoppaakohan syrämmeni siihen paikkaan.

Pitäs mennä kuviin..

No, eikö rintalasta ole kasassa sellaisista pienemmistä palasista? Tuntuu että se kipu olisi vähän niinkuin niiden välissä olevassa joustavassa jutussa.

Originally posted by Philly
No, eikö rintalasta ole kasassa sellaisista pienemmistä palasista? Tuntuu että se kipu olisi vähän niinkuin niiden välissä olevassa joustavassa jutussa.

Mulla oli vastikään samantapainen vaiva. Eli kaikissa rintaliikkeissä ensimmäisissä lämmittelysarjoissa pisti tuohon rintalastan välikköön. Mutta kun venytteli ja teki enemmän lämmittelysarjoja niin kipu hävisi.

Originally posted by Philly
Tuntuu että se kipu olisi vähän niinkuin niiden välissä olevassa joustavassa jutussa.

Rustossa? Kannattaa varmaan käydä lääkärin neuvoja sitten kuuntelemassa.

Niinkun Mike sano, tollaset kivut johtuu siitä että selkä on lapojen välistä aivan jumissa. Mulla ihan sama juttu, pistää tavallaan suoraan tosta rinnan läpi selkään, ja syvään hengittäessä sattuu. Kunnon hieronta on aina auttanut.

Teinpähän tossa juuri muutama tunti sitten tissitreenin ja voi helvetti ku ottaa "sydämestä". Inha tunne tuo. Mulla auttaa ihan lepo, mutta jos tätä pidempään pitäisi kestää voisi elämä olla paikoitellen vähintäänkin vittumaista

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Mike
Fasettilukko selässä tuntuu myös kireytenä rinnassa. Käyppäs lekurilla ja hierojalla.

Sitä vähän minakin meinasin. Mulla oli rintalasta kipeenä ja hengittäminen pisti ja tuntui ahdistavaa kipua rinnassa. Selvisi, että yläselkä oli pahasti jumissa. Kävin nauksautettavana, jolloin sain paikat auki.

Mullakin on ollut tuota hengittämisestä tulevaa kipua, tosin on häipynyt johonkin viime aikoina. Se tais tosiaan olla selästä kiinni.
Onko tässä kyse alunperin siitä että rintalastan keskikohta menee jumiin (miekkalisäke tms.?)? Mullakin on nimittäin nykyään sellainen ongelma :curs:
Jos antaa rinnan painua kasaan esim istuessa niin kohta tuntuu kireyttä rinnassa. Avautuu kun vetää hartioita taakse ja ottaa keuhkot täyteen ilmaa kohtalaisen rutinan säestyksellä... Välillä niin jumissa että pelottaa rusauttaa :down:
Jos keksitte syitä niin kertokaa ihmeessä, muakin kiinnostaa :worship:

Nimim. Melkein nollapostaaja

Originally posted by voda

itsellä tuntuu jatkuva "kipu" tohon sydämen ja keuhkojen kohdille, eli siis vasemmalle puolelle. ajatuksena aika pelottava, mutta koska kipu on vaivannut jo monta vuotta (satunnaisesti, ei jatkuvaa) ja lääkärisedät ei löydä vikaa, niin olen yrittänyt elää sen kanssa. Kipu ei ole mielestäni lihassärkyä, mutta varma en ole. Kipu ilmenee etenkin hengittäessä. Mistään tulehduksista ei ole kyse.

Mulla on sama homma, joskus kun vetää henkeä niin tuohon vasemman keuhkon vasempaan laitaan iskee semmonen pistävä/viiltävä kipu. Pitäis ottaa selvää että mistä se johtuu. Tuskin sydämestä kuitenkaan, jos hengenveto aiheuttaa?

Originally posted by Powerhousu
Niinkun Mike sano, tollaset kivut johtuu siitä että selkä on lapojen välistä aivan jumissa. Mulla ihan sama juttu, pistää tavallaan suoraan tosta rinnan läpi selkään, ja syvään hengittäessä sattuu. Kunnon hieronta on aina auttanut.

Täysin sama juttu minullakin, salilla on hyvä urheiluhieroja ja mun selkä on sille jo aikalailla tuttu juttu, joten muutaman viikon välein/tarvittaessa varaan ajan ja selkä hierotaan kunnolla ja lopuksi "avataan" noi lapojen välit ja taas on jätkä kuin uusi!! Ja todellakin se sattuu myös ikävästi kun syvään hengittelee...

Voi olla kyse tuosta selän jäykkydestä (mulla on jo luonnostaan tosi huonot liikeradat). Voisi harkita joskus hierojalla käymistä.:david:

Minulla dipatessa rintalasta rusahti. Kävin lekurissa kun käsiä ei meinannut kärsiä liikuttaa.

Lepoa ja särkylääkkeitä. Dipin olen sittemmin jättänyt kokonaan.

Itselläni on ollut vähän samantyyppisiä ongelmia viimeaikoina. Maastavedossa alkaa alimpia kylkiluita "kiristää" ja vihloa, aivan kuin vatsa/kylkilihakset yrittäisivät vääntää luut poikki. Selkätreenin jälkeisenä päivänä on alimmat kylkiluutihan törkeän kipeänä ja "kireänä" edestä ja takaa, aivan kuin joku olisi yöllä käynyt lekalla hakkaamassa luita sisään. Pään taivuttaminen eteenpäin aiheuttaa kylkiluissa sivulla kovaa vihlontaa.

Saas nähä miten homma tästä kehittyy, ylihuomenna inttiin niin taitaa jäädä mavet hetkeksi väliin.

Back
Ylös Bottom