Kipua polven päällä, reiden alaosassa. Kyykkyyn pystyn menemään ja normaalissa liikkumisessa ei kipua huomaa, mutta hypyissä ja treeneissä haittaa. Aluksi kipu tuntui vastus medialiksen alaosassa ja siitä se on pikkuhiljaa siirtynyt polven päälle tai tarkemmin tuohon patellan päälle/yläpuolelle. Minkäänlaista iskua ei polveen ole tullut. Kyykyssä peruskausi menossa (tosin nyt taukoa ihan varmuudenkin vuoksi) , joten lienekö jonkinlainen rasitusvamma sitten.? Niin ja liikeradat ovat täydet. Venyteltäessä ei satu. Ainoastaan silloin, ku jalalle tulee painoa. Ja palpaatioarkuutta on. Lämmittelyn jälkeen kipu melkein häviää.
Itse epäilisin, että patellajänne on tulehtunut. Takaristisiteen repeämähän aiheuttaa painetta patellajänteelle, mutta sen luulisi olevan kivuliaampi. Vai?
Hoitona olen käyttänyt kylmää päivittäin ja syöny yhden kuurin voltarenia ja nyt menossa buranaa. Ei minkäänlaista apua, tosin tässä välissä on tullut vähän rasitustakin.
Onko jollakin kokemuksia samantyyppisestä vaivasta? Tai jos muuten jotain kommenttia..
Itse epäilisin, että patellajänne on tulehtunut. Takaristisiteen repeämähän aiheuttaa painetta patellajänteelle, mutta sen luulisi olevan kivuliaampi. Vai?
Hoitona olen käyttänyt kylmää päivittäin ja syöny yhden kuurin voltarenia ja nyt menossa buranaa. Ei minkäänlaista apua, tosin tässä välissä on tullut vähän rasitustakin.
Onko jollakin kokemuksia samantyyppisestä vaivasta? Tai jos muuten jotain kommenttia..
Tiedä sitten..