Kipsikäsi kaipaa kuntoutusohjeita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja voimala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvin alkoi taas treenikausi, 3kk pääsin treenaamaan täysipainoisesti sitten menin omaa ja ystäväni koiraa ulkoiluttamaan. Jotenkin onnistuin pitelemään kaverin koiran remmiä sormeni ympärillä niin, että sormi on viimeisestä nivelestä vieläkin ihan väärässä asennossa. Noh en antanut tuon musertaa vaan sinnittelin kaikesta huolimatta salille.

Sitten olimme kaverimme kanssa eräänä päivänä ajelemassa vähän off-roadia maastureilla. Vaikka niillä vempeleillä pääskin mitä ihmeellisempiin paikkoihin niin eiköhän kaveri saanut autonsa jumiin hankeen niin että menimme porukassa työntämään autoa. Minä siinä sitten työntäessä otin ja kaaduin oikein kunnolla vasemman ranteeni päälle ja seuraukset oli 6 viikkoa käsikipsissä (hanska pieneni 6 numeroa ja housutkaan ei pysyny enää yllä). Sitten kipsi otettiin pois ja asento kuvattiin ja sanottiin kaiken olevan kunnossa. Sain siitä huolimatta 3 viikkoa sairaslomaa. Mutta kun ranne tuntuu vieläkin ajoittain varsinkin iltaisin kipeälle kun olen joutunut vähänkin rasittamaan sitä.

Kysymykseni kuuluukin, kuinka minun tulisi kuntouttaa rannettani ja koska voin aloittaa taas harjoittelun tosissaan. Olen jutellut muutamien urheilijoiden kanssa asiassa ja heidän mukaansa paranemiseen voi mennä helposti puolikin vuotta. Olisiko käden nyt siis parempi antaa levätä täysin vai tulisiko minun kuntouttaa sitä varovasti päivittäin. Lääkäreltä en tunu saavan vastausta - tai en ainakaan samanlaista. Kipulääkkeitä en haluais kauheesti syödä koska ne väsyttää mua päivisin eikä taida tehdä vatsallekkaan pidemmänpäälle hyvää ? Milloin siis treeni päälle ja miten siihen asti ? Aerobista tässä on nyt sitten treenailtu kun painokin on tippunut melkein 20kg niin jaksaa taas juosta, mutta kun himo rautojen kimppuun on niin kova ettei malttais odottaa. Kuinkahan pienillä painoilla sitä oikeen joutuu sitten aloittamaan ?

Kiitos neuvoista jo etukäteen, mä en voi olla ainoo jolle on käyny näin...

nämähän asiat riippuvat varmaan paljon siittä miten murtui mutta oma ranteeni kun murtui niin lääkäri sanoi että et sinä sitä omin voimin rikki jaksa pusertaa että anna mennä vaan niin paljon kun mies kestää pientä kipuilua. Ja niinpä minä sitten venyttelin liikeratoja laajemmiksi ja koitin epätoivoisesti jotain tennispalloa aluksi puristella kun gripperiä ei saanut edes liikahtamaan ja aika nopeastihan se itsellä normalisoitui, noin 2viikkoa ja käsi oli jo ihan normaalin tuntuinen käyttää lihojen takaisin hankinta kestikin sitten muutaman kuukauden. Itsellä oli tosin vaan 4viikkoa kipsissä ja sain siihen päälle kumminkin komeat 5 viikkoa sairaslomaa :rock:

Oli kyllä itselläkin vaikeaa saada lekureilta kommentia mihinkään suuntaan kuntoutuksesta, ihme juttu.

voimala: -Kurkkaappa tuosta kyynärpää ongelmaisten ketjusta ns. rullauksen ohje. Voisi olla varsin pätevä harjoitus tuohon tilanteeseen.

Vääntämään vaan sitä mitä pystyy, et tosiaan ihan helpolla sitä katko uudemman kerran "omin voimin". Tietenkin se katkeaa uusiksi, jos loukkaat sen uudestaan, mutta varovasti. Tekemään vaan sitä mitä pystyt.

Back
Ylös Bottom