Kipeytynyt kyynärluu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ruuben
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo elikkä oon käynyt puntilla nyt noin 2.5 kk. Ja huomannut, että parina viimekertana on vasemman käden kyynärluu kipeytynyt taljassa. Kipu on vihlova ja tuntuu, että käsi palaisi kipeytyneestä kohdasta. Kipua ilmenee ainoastaan silloin, kun yritän esim. treenata selkää lähes maksimi painoilla. Se kestää noin 2-4 päivää, jonka jälkeen se rauhoittuu ja sattuu ainoastaan silloin kun painelen sitä kohtaa. Mikä mahtaa olla vikana?

Just kokeilin tota hauiskääntöä. Eikä tuntunut. Selkää treenaan ihan näissä kuntolaitteissa ja sitten taljassa vedän tangon niskan taakse. Sarjoja otan taljassa sen 3*12, 3*10 ja 3*3.

Niin, kun vielä tietäisi kuntolaitteiden nimiä :) Joku sellanen ainakin on missä pyritään nojaamaan taakse päin (alaselkä). Et tainnut tajuta?

Kyllä nuo jutut varmasti toimivat, mutta minulla on itse kehitetty systeemi, joka on tähän mennessä toiminut. Esimerkkejä parannuksista:

hauis:

scott-penkki: ennen 40kg nyt 50kg

hauiskääntö alataljassa: ennen 80kg nyt 6*100kg

ojentaja:

ylätaljassa: ennen 65kg nyt 2*100kg

käsipainolla: 10*15kg nyt 10*20kg

penkki: ennen 70kg nyt 90kg

(talja liikkeet on tehty ristikkäistaljassa)

Pyydä joku tsekkaamaan sun suoritustavat, mun mielestä noissa tuloksissa en sen verran epäsuhtaa, että sä saatat tehdä jotkut liikkeet hirmu riuhtomisella ja sen takia rikot itteäs.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän minä teen muitakin liikkeitä, mutta tuossa olikin vain esimerkkejä parannuksista. Ja liikkeeni pitäisi olla puhtaita, koska työkaverini on neuvonut oikeaoppiset liikkeet kädestä pitäen. Uskon, että hän hallitsee ne, koska on itse käynyt salilla noin 10 vuotta. Sen voin kyllä sanoa, että keskityn suurimmaksi osaksi yläkroppaan ja teen jokaisella lihaksella noin 2-3 eri liikettä. Olen tyytyväinen, koska treenini on toiminut.:thumbs:

Sori, kun nostin vanhan (yli vuoden) aiheen esiin, mutta haulla en muitakaan tämäntyyppisiä ongelmia löytänyt. Elikkäs, aina kun teen hauista alkaa tuntumaan oikeaan kyynärluuhun(ei ihan hirveästi, mutta sen verran että tuntuu). Kun olen tehnyt sarjan toistot niin oikeassa kyynärluussa tuntuu n. 2-3s todella kova kipu:curs: . Mistäköhän tämä johtuisi? Olisi huomattavasti helpompi tehdä hauista, jos tätä kipua ei ilmenisi. Kuitenkaan vasemmassa kyynärluussa ei tunnu mitään.

Sori, kun nostin vanhan (yli vuoden) aiheen esiin, mutta haulla en muitakaan tämäntyyppisiä ongelmia löytänyt. Elikkäs, aina kun teen hauista alkaa tuntumaan oikeaan kyynärluuhun(ei ihan hirveästi, mutta sen verran että tuntuu). Kun olen tehnyt sarjan toistot niin oikeassa kyynärluussa tuntuu n. 2-3s todella kova kipu:curs: . Mistäköhän tämä johtuisi? Olisi huomattavasti helpompi tehdä hauista, jos tätä kipua ei ilmenisi. Kuitenkaan vasemmassa kyynärluussa ei tunnu mitään.

Saiskos mitään vinkkiä, millä tollasen ongelman voisi parantaa(jos ylipäätänsä voi). Haluaisin oikeasti tietää, koska ärsyttää suunnattomasti tuo kipu. Lisättäköön vielä, että isobroidillakin sama ongelma, eli kun tekee hauista niin toiseen kyynärluuhun alkaa tuntua. Joku perinnöllinen ongelma vai?:eek:

kokeile m-tagolla, käsipainoilla, taljassa. mulla auttoi tohon kyynärvarren kipuiluun se että vaihoin suoran tangon ämmä tankoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom