Kipeänä/puolikuntoisena treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kokemuksia poskiontelotulehduksesta? Ikinä tätä aiemmin sairastanut. Nyt 2kk sairastelun jälkeen käväisin lääkärillä ja antoi sieltä antibioottia ja nenäsumutetta. Olo on nyt ollut ihan hyvä (räkää kyllä tulee, mutta ei muuta) ja olen käynyt vetämässä kevyttä treeniä. Eilen kun airobista yritin niin veti voimat pois, mutta muuten treeni on ihan kulkenut. Pitäisikö minun nyt tämän poskiontelotelehdus diagnoosin jälkeen jättää sali väliin vaikka olen ihan onnistuneesti salillä käynyt nyt jo parin viikon ajan...

Mun mielestä flunssa, yskä on tekosyy ettei jaksa salille lähtee. Jos pikkasen on tukkonen olo eikä keuhkoihin satu yskiessä niin salille vaan.
Näin minäkin ajattelin vuosi sitten. Nyt onkin vallan mukava kun vähintään joka toinen ilta nukkumaan mennessä huomaa miten sydän pompottelee ihan omiaan ja miten sattuu ja kaiken päälle vallan voimakkaasti. Ei liian helppoa nukahtaa, eikä olo muutenkaan ole kovin mukava tuolloin.
Että treenaamaan vaan, tekosyitä ne pikkuflunssat!

Onneksi pakkikselta löytyy vastaus kaikkeen :) Tuntuu kuin olis kaktuksen niellyt, ja vetämätön olo. Etten vain kipäksi olis nyt tulossa kun lomatkin alkoi? Mietin että uskaltaako sitä treenaamaan lähteä illalla...Ja onko järkeä jos ei jaksa puristaa itsestään mitään.

Omasta mielestä pieni "flunssa" ei haittaa salille menoa. Enemmän vituttaa ne, jotka tulee sinne salille pärskimään ja tartuttamaan sitten muita. Ja kuten moneen kertaan sanottu, ei ne lihat katoa viikossa parissa. Malttakaa vaan, niin ittenne kuin kanssatreenaajien takia.

Varmaan kannattaa käyttää maalaisjärkeä määritellessään flunssan kovuusastetta treenaamiseen soveltuvaksi. Ihan kaikkeen ei tarvi saada pakkikselta vastausta.

Joo ei salille jos on edes pientä flunssa oiretta.
Paitsi tietenkin jos pystyy vetämään oikeasti kevyen treenin tai liikkuvuus painotteisen päivän.

Omaa tyhyyttäni menin toista kertaa tänä flunssa kautena arvioimaan oloni "terveeksi" ja kofeiini tablettien voimin paukutin uusia ennätyksiä.
Seuraavana päivänä aivan tukossa kuten viime kerrallakin.

Jos nyt kuitenkin päätät lähteä puntille niin tiputa voluumi puoleen siitä mihin olet tottunut.

Yksinkertaisin ja paras neuvo tähän on mun mielestä se, että jos joutuu miettimään voiko treenata vai ei, jäädään kotiin.

Poikkeuksena ehkä, jos on ollu vaikka jo viikon silleen melkein kipeänä, mut ei oikeasti kipeenä, voi mun mielestä käydä kokeilemassa kohtaloaan. Mikään ei oo ärsyttävämpää ku olla kauan silleen, että normaalia elämää voi elää, mutta treenata ei viitsi. Sillon treenaamalla voi joko saada itsensä oikeasti kipeäksi (mikä todennäkösesti lähtee nopeammin poiskin) tai sitten parantua.

Vuosiin en ole sairastellut, kunnes;

Viime torstaina aamulla erikoisen tuntuinen yskä.. Illalla salille ja salin jälkeen nous lämpö. Pe ja la totaalilepoa.. Su hyvä olo ja salille. Illalla nous kuume ja tää viikko menikin keuhkoputkentulehdusta ja kuumetta parannellessa.. Maanantaina oli järkyttävät domssit ja olo oli sellainen että teki mieli jo kuolla pois.

Voihan sitä kokeilla melkein terveenä.. Itse en kokeile enää ennenkuin on paripäivää ollut Täysin terve olo ja vointi. Sen verran oli hirveet olot. Sitkeetä ja herkästi tarttuvaa tautia liikkeellä. Alkaa pikku yskällä.
Kuumeilun jälkeen keuhkot täynnä limaa,.:/

Koko syksyn ja talven oon ollu flunssitta, mutta keskiviikkona iski sit kurkkukipu. Sillon jätin salin väliin, mut perjantaina oli pakko uskaltautua nuhasta huolimatta, nenäsumutteella selvittiin. Tänään oonki sit niistäny puoltoista talouspaperirullallista.. Sais kyllä loppua maanantaiks tää tauti. Kuumetta en oo mittaillu vuosiin kyllä sen sitte huomaa olotilasta ku on nii heikossa hapessa ettei jaksa mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viimeisinä vuosina yhden sydänlihastulehduksen + keuhkokuumeen ja yhden pelkän keuhkokuumeen sairastaneena otan nykyään ennemmin lepoa turhaan kuin treenaan yhtään vajaakuntoisena. Olkoon se sitten nuorison ja teräsmiesten mielestä laiskuutta ja tekosyitä, mutta minä olen päätynyt siihen, että huonot treenit vajaakuntoisena ovat niin hyödyttömiä, että yhtä hyvin voi levätä kokonaan, kun taas isompien sairastumisten aiheuttamat viikkojen tauot ovat myrkkyä. Muutenkin salilla käynnin tarkoitus on minulle terveenä ja kunnossa pysyminen ja kipeänä treenaaminen on tämän tavoitteen kannalta täysin päinvastaista touhua, mitä ei tietenkään usko ennen kuin omalle kohdalleen saa jotain ikävämpää - tuosta sydänlihastulehduksestakin selvisin loppuviimeksi todella vähällä ja ilman jälkioireita, mutta niin mukavaa se ei ollut, että tekisi mieli kokeilla tuuriaan toista kertaaa jos sen suinkin voi välttää.

Joskus toki tulee rajatapauksia, että vähän tuntuu olo nuhaiselta mutta fiilis on muuten normaali. Silloin menen salille kokeilemaan ja jos treenaaminen tuntuu aivan normaalilta niin antaa mennä, mutta jos olo on selkeästi normaalia heikompi tai treenatessa tulee lisää oireita, niin lähden kotiin siltä seisomalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom