Kipeä varvas

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päänvaivaa tuottaa tällä kertaa ukkovarvas, joka vääntyi kai jotenkin Hanmoodo-ottelussa tehdyn etupotkun osuessa vastustajan kyynärpäähän. Tuon osuman jälkeen varvasta, tai sen juurta/niveltä sattui aina kun varvasta yritti taivuttaa, mutta se ei hirveästi häirinnyt ja ajattelin sen vaivan häviävän itsestään. Tuosta pari, kolme viikkoa eteenpäin kaaduin oman jalkani päälle (jossa ennestään kipeä varvas oli) ja se kipeytyi entisestään niin, että kipu on taivutettaessa kovempi kuin ennen ja jalkapöytä on myös vähän kipeä :curs:. Olisiko syytä mennä lääkäriin vai voiko jotain tehdä itse? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Jos koko jalkapöytä kipeä kannattaa ehkä suunnata lääkäriin. Se mitä voit itse tehdä, on käyttää niin tukeavia kenkiä ettei se varvas pääse vääntymään. Harvoin kai noille varpaille mitään tehdään vaikka olisi murtumakin, yleisenä hoitolinjana on hyvät, kova pohjaiset kengät.

En tiedä menikö tuossa uudessa rysäyksessä jotain lisää, mutta alkuperäinen varvaskipu saattaa johtua murtumasta, mille ei kai hirveesti voi tehdä, kuten Lepa83 sano + pitää sitä teipattuna (urheiluteipillä). Jalkapöydällekkään tuskin lekurissa hirveemmin tekevät -liimaside korkeintaan aluksi, ja kai ne kuvat siitä ottais, mutta uskoisin, että menee itestään pois, varsinkin jos ei ole leposärkyä.

Puhun tosin vain omista kokemuksista. Mulla nuo varpaat kesti kauan parantua, ja tuli monesti pienistäkin tälleistä uudelleen kipeeksi, joten kannattaa varoa treeneissä sitä ja tosiaan teipata aina.

Ei ole leposärkyä, vaan tuntuu silloin kun esim. painaa kipeää kohtaa tai laittaa kenkää jalkaan. Laitoin nyt aluksi varpaan sideharsolla niin, ettei se pääse liikkumaan kipeisiin asentoihin, tätä sätöstä tosin en voi pitää kuin kotona, koska se on aika miehekkään kokoinen :), mutta kai sekin on parempi kuin, että varvas olisi koko ajan "vapaana". Teippiä pitää kanssa käydä ostelemassa. Käyn lisäksi kouluterveydenhoitajalla kysymässä myös hänen mielipidettään asiasta.

Back
Ylös Bottom