Kilpparin vajaatoiminta - mahkuja päästä kuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nelley
  • Aloitettu Aloitettu
Moikka! On tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt yksi asia joten ajattelin avautua siitä tänne. Olen siis nainen, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja haluaisin tosi timmiin kuntoon. Onko mitään mahkuja päästä lähellekään fitnessmalli-kuntoa? Lihasta löytyy ihan mukavasti ja painoa on pudonnut n. 8kg tämän vuoden aikana ruokavaliota hiomalla. Tavoitteet on lähinnä siis rasvanpoltossa. Silti tuntuu että jotain "löysää nahkaa" tms vastaavaa on jäänyt kroppaan tiettyihin kohtiin ja jämähtänyt siihen, ei siis selluliittia vaan jotain muuta epämääräistä. Mulle sanotaan usein että oon timmissä kunnossa (kun on vaatteet päällä) mutta ite tiedän että kropassa on sellasia löllö-kohtia, mm. mahassa, sisäreisissä ja yläselässä (joita nämä kehujat eivät tietenkään näe) :(

Jos joku tietävä voisi valaista minua onko tämä kilpparin vajaatoiminnasta johtuvaa vai onko mahkuja kiinteytyä oikeasti muutamaa kiloa pudottelemalla? Tiedättekö esim. fitness-malleja tai muita vastaavia joilla tämä sairaus on?

Puntari ja peili taitaa olla parhaat kaverit, kun lihas kasvaa niin kyllähän se iho siitä kiristyy... Kun toi kilpirauhasen oireilu kerta aiheuttaa myös väsymystä ja alakuloisuutta/depistä niin eiköhän selvä liikunta-ja ruoka suunnitelma ole tärkein jota sitten noudatetaan orjallisesti vaikka vähän "väsyttäis" , kumminkaan lepopäiviä unohtamatta . . . Hiljaa hyvä tulee ja kaikkihan on mahdollista kunhan itse asiaan uskoo ja sille omistautuu :)

Vajaatoiminta ei ole mikään este. Mulla oli kilpirauhassyöpä, jonka johdosta koko helvetin rauhanen poistettiin. Tällä hetkellä meikän mitat on 187/104kg/11-12% rasvaa. Kilpirauhashormonia kiskon 300mcg joka päivä.

Kiitosta näistä vastauksista todella paljon, sitten ei muuta kuin tiukka dieetti päälle ja kunnon treeniohjelma kans! :) Mites Setekh, lääkitys siis sulla Thyroxinia myös?

Kannattaa ehdottomasti hakea tyroksiiniresepti lääkäriltä ja seurata jonkin aikaa arvoja, että lääkemäärä on oikein mitoitettu, koska liikatoiminta on yhtä haitallista kuin vajaatoiminta.

Vajaatoiminta aiheuttaa ensisijaisesti henkisiä oireita kuten väsymystä, josta sitten helposti seurauksena tulee läskiä, ja elimistö sitoo ylimääräisen energian tällöin mieluummin rasvaksi kuin lihakseksi. Liikatoiminnassa taas käy niin päin, että elimistö käy vähän ylikierroksilla ja rasvan ohella lihaskin palaa herkästi. Että kyseessä on lyhyesti sanottuna sellainen juttu, johon kannattaa ehdottomasti vetää niitä tyroksiininappeja. Täällä jengi vetää muutenkin sellaisen kipollisen kaikenlaisia lisäaineita ja vitamiinipillereitä ettei yksi kaksimillinen milligrammainen tyroksiininappi enää edes erotu joukosta, vaikka onkin yhtä tärkeä kuin ne kaikki muut napit yhteensä. :) Mulla diagnosoitiin veriarvioista vajaatoiminta ja kun sain tyroksiinia huiviin niin se auttoi enemmän kuin mikään muu lisäaine yhteensä.

Joo siis lääkkeitä oon syönyt yli vuoden verran jo. Pääosin on kyllä auttanutkin, varsinkin se jatkuva väsymys ja palelu on hävinnyt. Satunnaisesti jotain oireita saattaa esiintyä vieläkin. Nostin tuota annosta hiukan itse nyt syksyllä koska näytti että oireet alkaa tulla takasin, arvot kontrolloitiin muutama viikko sitten ja näytti ok:lta.

Jatketaanpa sitten samaan paikkaan eli... Miten motivoitte itsenne syömään oikein ja treenaamaan? Onko se enempi ne tulokset, hyvä olo vai ulkoinen kehitys? Vai jokin ihan muu? Hetkeksi sain hurjasti motivaatiota noista aiemmista vastauksista, mutta välillä pääkoppa hankaa vastaan ja sanoo että "et sinä kuitenkaan onnistu, ihan turha edes yrittää". Ja se tulee yleensä aina vastaan silloin, kun paino on samassa kohtaa tippumassa. En kai jotenkin oikeasti usko, että pääsen sen tietyn rajan yli, johtuen tuosta sairaudesta tai jostain muusta syystä jota en ehkä tiedosta. Reenit onnistuu yleensä hyvin mutta syömispuoli takkuaa ajoittain. Mikä neuvoksi?

Juu kiitos vain vinkistä, mutta luettu on ja tossa ketjussa ei juurikaan ole mitään tohon viimeisimpään kysymykseen liittyen. Täytyypä etsiskellä löytyiskö motivaatioasioista yleensäkin jostakin threadi...

Back
Ylös Bottom