Kilpakehonrakennuksen aloittaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka kauan kestää keskimäärin treenata massat joilla pärjää/kannattaa osallistua noviiseihin. Itse olen 180 cm pitkä ja painoa n. 85 kg, rasvat on jotain 20%. Ilmeisesti minun pituisellani pitäisi tiukkana paino olla jotain 100 kg, jotta näyttää isolta? Tämä nyt on vähän ympäripyöreä kysymys, tietysti kehittymiseen vaikuttaa perintötekijät, treeni, ravinto, doping.. mutta kokeneemmat kertokaa! :eek:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
riippuu monestakin jutusta. Jotkut pääsevät nuorena päättäväisenä ja lahjakkaana ekan kerran lavalle yhden tai kahden vuoden treenien jälkeen. monesti kuitenkin käy niin että treenailee vuosi ja vuosia, ja sitten joskus se kipinä herää, ottaa tavoitteeksi 1-2 vuoden päässä olevat kisat ja osallistuu niihin. Mitään varsinaista rajaa tuskin on paitsi se normitreenaajalla ei ehkä ensimmäisen 2-3:n treenivuoden aikana ole asiaa lavalle. Mutta oikealla asenteella, lahjoilla ja lääkityksellä pääsee nopeamminkin.

tommih sanoi:
36 vuotta ja 4 päivää (kisoja edeltävät tyhjennykset mukaanlukien) jos roinaat ku sika

tommih... oletko hyvä ja kerrot aiheesta hieman tarkemmin, kun olen hieman pihalla itsekkin ja sinulla tuntui tuo tieto olevan ku apteekin hyllyltä.

Roinajutut voit laittaa vaikkapa oman otsikon alle tonne doping/antidopingosiolle.

Vaikkei sinua tämä kysymys miellyttänyt, niin oisiko tähän voinut vastata muuten?

Montaakin varmaan mietityttää, mihin voisi olla mahdollisuuksia. Yhtä ja oikeaa aikataulua ja keinoa ei varmasti ole, mutta jotain suuntaviivoja edistyneiden treenaajien piirissä kuitenkin on.

luulen että noin pitkänä on vaikea saada tarvittavaa lihasmassa ja säilyttämään sen dieetillä. esimerkiksi minun (~ 175cm) pitäisi olla tiukkana hieman alle 90kg.

massaa kyllä saa mutta se on eri juttu miten sen säilytät dieetillä. doping osiosta löytyy thread kisadieetin mahdottomuudesta natuna. tämä on valitettava fakta.

tommih sanoi:
36 vuotta ja 4 päivää (kisoja edeltävät tyhjennykset mukaanlukien) jos roinaat ku sika

näinkin informatiiviset viestit ovat aina tervetulleita... :jahas:

Vaikken olekaan noviisien tasosta täysin perillä niin mainitsemasi mittasi eivät kyllä vielä riitä läheskään lavalle. Uskoisin , että 180cm pitkälle henkilölle -90kg:n sarja olisi ehdottomasti "kevyin" sarja missä voisi kuvitella kilpailevan. Mutta kuten mainitsit, 100kg tiukkana olisi aina se isompi/parempi vaihtoehto.

Se mies joka lavalla seisoo on monen tekijän summa. Palstallakin on puhuttu, että geeneillä olisi ratkaiseva merkitys. Geenit ratkaisevat melko pitkälti, kuinka hyvin keho vastaanottaa treeniä (ja lääkeaineita). Myöskään dopingin osuutta kisakuntoon pääsemisessä on turha vähätellä. Treenin ja ravinnon on oltava luonnollisesti mahdollisimman tarkkaan suunniteltuja, ts. optimaaliseen tulokseen pyrkiviä.

Palstalla on paljon juttua liittyen kehokisoihin ja niihin valmistutumiseen, lue palstaa rauhassa...harva lavalle uskaltaa ja harvalla on vaadittava kunto.

motorhead sanoi:
Kuinka kauan kestää keskimäärin treenata massat joilla pärjää/kannattaa osallistua noviiseihin. Itse olen 180 cm pitkä ja painoa n. 85 kg, rasvat on jotain 20%. Ilmeisesti minun pituisellani pitäisi tiukkana paino olla jotain 100 kg, jotta näyttää isolta? Tämä nyt on vähän ympäripyöreä kysymys, tietysti kehittymiseen vaikuttaa perintötekijät, treeni, ravinto, doping.. mutta kokeneemmat kertokaa! :eek:
Treenaat juuri niin kauan, ETTÄ sinulla on tarvittavat massat osallistua noviiseihin. Jos joku sanoo 5 vuotta niin saatat kehittyä silti hitaammin, tai nopeammin. Tai 10 vuotta.
Se nyt on outoa, että "kun sitten olen treenannut 4 vuotta, niin menen noviiseihin." En tiedä, onko kukaan tilastoinut, että millon bodari aloitti treenin ja monenko vuoden päästä meni noviiseihin.

jos ihan nollista lähetään, niin 1-2 vuodessa ei lavalle mennä ainakaan hyvässä kunnossa! 2-4 vuotta on aika realistinen... ja tosiaan kireeseen kuntoon niin että on vielä lihaakin niin harvat pääsee natikkana ja uskon että jopa liian mahdotonta monelle huippulahjakkaalle edes toteutettavaksi.mutta tsemiä kaikille yritykseen!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
motorhead sanoi:

Mahdoton vastata. Treenaa juuri niin kauan kunnes sulla on tarvittavat massat (mahdollista ettei koskaan ole). Roinaa myös riittävästi koneeseen :). Natuna et noviiseissa pärjää.

Totuus on se, että edes Suomen tasolla noviiseissa ei pärjää kuka tahansa treenaja (Ei aina, vaikka roinaa ja kasvuaikaa olisi loputtomasti). Vaikka treeni, ruokavalio ja lepo olisi kunnossa ja tietoa löytyisi diettiin ja muuhun, niin silti kaikista ei ole kisaamaan, ei lähellekkään kaikista. Yleensä ihmiset jotka eivät asiasta paljoa mitään tiedä, luulevat, että kisoihin pääsee kun vähän vetää nappia ja diettaa vähän rasvoja pois (en nyt tarkoita että sinä ajattelisit näin).

Tiedätkö muuten mitä tarkoittaa kisatiukkana oleminen ja minkälaista kisoihin diettaaminen on?

Pointtina on kummiskin, että älä aliarvioi mitä bodauksessa kisaaminen vaatii. Se on yksi vaikeimmista ja rankimmista asioista mitä on.

Ajattelin kirjottaa pidemmän mut en nyt jaksa... (varsinkaan ku omaa kokemusta kisaamisesti ei _vielä_ ole :) ). Aika sekava tuosta tuli ku nopeasti kirjotti.

Kuten ZeiZei jo sanoikin, alkuperäiseen kysymykseen on mahdoton vastata. Ihmisen kehitys on yksilöllistä, niin naturaalina kuin douppaajana. Ei voi etukäteen ennustaa ja tietää. Toiset saavuttavat kisatason hyvinkin nopeasti, toiset eivät ikinä.

Ja se kisatiukkuuteen pääseminen on käsittääkseni hullun hommaa. Siihen vaaditaan helvetillistä itsekuria ja halua toteuttaa oma visio. Kisakireys on vähän eri asia kuin puuhelmisalibandypojan "kiree kroppa". Ennen kisakireyden suunnittelua se massa pitää olla kunnossa. Kynäniskana ei keholavalla pärjää..

Tsemppiä kaikille kilpauraa suunnitteleville.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom