Kilpailuihin valmentava leiri Lahdessa

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mitenkäs on, kuinka moni kevään kisoihin lähtijöistä on menossa tuonne lahden "leirille" ? Voi olla hyvinkin tarpeellinen juttu, mutta mulla on hurjan pitkä matka sinne ja budjettiin tuollainen reissu tekee aika moisen aukon... :(

Jos joku on jo sellaisen käynyt (joku kokeneempi kilpailija) niin olisi kiva saada kommentteja kyseisen leirin tarpeellisuudesta/toimivuudesta...

Niin ja sitten vielä vähän off-topic kyssä, mutta miten kilpasiskoilla menee dietin kanssa? Multa lähtenyt 2,1kg. Neljättä diettiviikkoa alotellaan :rock:

Kukkuu ;)...Eikö kukaan tosiaankaan ole lähdössä?

Kävin leirillä kahteen otteeseen, mutta leirit olivat minulle lähinnä piristystä viikonloppuun.
Leirillä varmasti oppii jotain uutta, mutta kilpailevalle immeiselle aika "turhanpäiväinen" sillä uutta tietoa ei juuri tule.
En usko enää usallistuvani leirille, sillä se ei ole minun näkemykseni mukaan tarpeellinen.
Leiriltä saa varmasti uusia ystäviä ja on mukava jutella muiden samanmielisten kanssa.
Jos kerran olet jo menossa kisoihin ja diettikin on menoillaan, suosittelen rahan laittamista vaikka biksujen koristeisiin.
Vasta-alkajille ja lajiin tutustumiseen leiri on mitä oivin keino saada hieman tietoa mitä laji vaatii ja mitä se tarjoaa.

Viivi sanoi:
Jos kerran olet jo menossa kisoihin ja diettikin on menoillaan, suosittelen rahan laittamista vaikka biksujen koristeisiin.
Vasta-alkajille ja lajiin tutustumiseen leiri on mitä oivin keino saada hieman tietoa mitä laji vaatii ja mitä se tarjoaa.

Tuo kisaan valmistava leiri on tarkoitettu nimenomaan kevään kisaan meneville. Ja sehän on ilmainen niille, jotka maksoivat lisenssinsä 15.12. mennessä. Näin ainakin minun viimeisten tietojen mukaan.

Viimeksi muokattu:
Ei se pelkkä leirin hinta...eli vaikka leiri olisikin ilmainen, niin matkat ja majoittuminen (jos kyseessä on useamman päivää kestävä leiri) maksavat! Kävin silloin joskus hamassa menneisyydessä, kun aloittelin tätä harrastusta eli kilpailemista, leireillä ja kyllästyin tosi nopeasti. Päällimmäinen sanoma leireillä on: Ei mitään uutta kotirintamalla!

Eli tiedon lisäämisen kannalta ei ole mitään järkeä sinne mennä ja tuhlata rahojaan, mutta jos haluaa treffata samanhenkisiä ihmisiä ja viettää mukava viikonloppu, niin asia onkin jo toinen. Ainoa asia miksi voisin suositella leirille menoa on; asentojen tarkistus eli tuo lavalla seisominen ja esiintyminen. Ne kun tuppaa unohtumaan ihan vanhoilta konkareiltakin.

Tarkoitus olisi mennä kyseiselle leirille. Matkaa tulee kyllä jonkin verran...Leirihän on kokonaisuudessaan aika lyhyt muistaakseni 14-17. Olisi kyllä kiva kuulla lisää mielipiteitä leirien hyödyllisyydestä.

Voi kiitos kaikille, jotka ovat viitsineet kommentoida kyssääni! Juuri näitä omaan kokemukseen perustuvia mielipiteitä kaipasinkin. Olen joo tosiaan itsekin ollut sellaisella "tavallisella" bf-leirillä, mutt sieltä en todellakaan saanut mitään uutta tietoa. Pitkä ja kallis matka Lahteen ja takaisin, eikä oikein mitään jäänyt käteen :(

En tokikaan voi väittää olevani mikään kaikkitietävä guru koskien ravintoa taikka treenaamista, mutta omalta osaltani ko asiat ovat kyllä sen verran hyvin hallussa, että siltä saralta en ainkaan tarvitse mitään lausuntoa. Oma valmentajani voidaankin sitten lukea tuohon guruosastonn, joten jos jotain uutta tietoa tms tarvitaan, saan sen häneltä.

Ainut asia todellakin joka jää nyt vaivaamaan (kun en taida leirille mennä) on se asentojen näyttö....Harjoittelen kyllä lavaesiintymistä ahkeraan jo aikaisemmin kilpailleen tyttelin valvovan silmän alla, joten toivottavasti se sitten riittää. Värin laitto ym biksu-niksit olen myöskin saanut häneltä..

Taitaa siis jäädä Lahti multa väliin (?).... :rolleyes:

Minkälaista tukea ja tietoa kisoihin valmistautuvat punttimimmit kaipaisivat?

Voidaanhan me järjestää ihan jotain omiakin systeemeitä. Pienemmällä porukalla on helpompi imeä kaikki tieto jostain gurusta.

Isossa seminaarityyppisessä tilaisuudessa jää se henkilökohtainen kontakti vähän laimeaksi.

Ja toisaalta sinne kisaleirille ei tavan punttaajat pääse eli esim. kyllä minäkin oisin kiinnostunut tosta asento-opastuksesta vaikka ei kisoihin meno nyt ykkösenä olekaan mielessä. Vaikka vaan tota kuvagalleriaa silmällä pitäen... jos sinne sais omat kuvat väännettyä jossain välissä...

Noin vaan ja heti sitä ollaan järjestämässä jotkin tempauksen tynkää :hyper: . Hienoa, Ironbutt, kun Sinussa on tuota voimaa tarttua heti kunnon otteella ohjaksiin!!

Eli eli, mun itseni kohdalla tärkeää olisi käydä läpi ihan itse kisaan liittyviä juttuja kuten esim pumppihuoneella "käyttäytyminen" sekä sitten juuri nämä neljäsosakäännökset. Ei-kisaan-liittyvää-kiinnostusta onkin sitten vaikkapa juuri nämä kehonrakennuksen pakolliset poussaukset. Siis kuinka ne suoritetaan oikein, niin vois vaikka joku kaunis päivä räväyttää itsestään kuvia ja nauraa oikein kunnolla :D

vilma-liina sanoi:
Tuo kisaan valmistava leiri on tarkoitettu nimenomaan kevään kisaan meneville. Ja sehän on ilmainen niille, jotka maksoivat lisenssinsä 15.12. mennessä. Näin ainakin minun viimeisten tietojen mukaan.

Minä kuvittelen että Annabell tarkoitti BK:n leiriä, ja siihen kommenttini heitin.
Kisaan valmistava "leiri " tietysti ehdottoman tärkeä ja muistaakseni pakollinenkin kaikille kisaan ilmoittautuneille.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kisaajien kannattaa toki mennä tonne oikealle kisaleirille 15.1.2005. Siellä kun on mahdollista katsastuttaa kunto sentään päätuomarilla. Ja hyviä vinkkejä viime hetken valmisteluihin tulee taatusti.

Mä avaan oman threadin tälle meidän pienimuotoiselle "poseerauskoululle", joka voitais järjestää jonkun tulevan mimmit-miitin yhteydessä. Vetäjätkin ois jo tiedossa ja samassa yhteydessä voitaisiin turinoida rauhassa mitä siellä lavan takana oikein tapahtuu.
Meitsikin oli ihan äimän käkenä kun viime syksynä pääsin muutaman lehtimiehen kanssa tonne Fitness Expon lavan taakse pällistelemään.

Heippa,

En ole kirjoitellut tänne, vaikka olenkin taustaillut aikas kauan. Eli olen ilmottautunut ja menossa ko. leirille, vaikka olenkin tähtäämässä vasta syksyn kisoihin, onkohan leirille lähdössä ketään palstalaisia, jotka eivät ole kisaamassa keväällä? Myös 22.1. poseerausmiitti kiinnostaisi, mutta en tiedä uskaltaisiko sitä lähteä...?

Terkuin,
Carina

Oletko Carina menossa tuohon aloittelijoille suunnattuun Bodyfitness-seminaariin vai ihka oikealle kisaleirille 15.1.2005? Molemmathan on samana päivänä.

Aloittelijoiden seminaarihan on klo 10:00-13:00
Kisaleiri on sitten heti perään 14-17 + yhteistreenit 17.30-20.00

Tule vaan Carina rohkeasti mukaan meidän Mimmitmiittiin + poseerauskouluun. Poseerauksia voi opetella ihan vaatteet päällä eli mitään joulukiloja ei tarvii häpeillä. Poseerauksen jälkeen mennään yhdessä syömään + turinoimaan. Siellä saa hyvää tietoa kisasamisestakin kun meillä on kokeneet kisaajat megessä. Mä laitan sut jo ilmolistalle...

Moikka,

Olen menossa klo. 14 alkavalle kisaleirille plus yhteistreeneihin. Nyt kyllä mietityttää, pitäiskö sitä mennä sitä aloittelijoiden seminaariakin kuuntelemaan samalla kertaa, taidan pistää meiliä fitnessliittoon... Joskus vuosia sitten on näitä seminaareja messukeskuksessa tullut kuunneltua, mutta eihän lisätieto ole yhtään pahitteeksi.

Laita mut mukaan listalle tulen myös mukaan 22.1. miittiin ja poseerausharkkoihin. :) Mielelläni sitä tapaa aina samanhenkistä porukkaa.

Miten meni leiri? Oliko hyödyllinen? Kertokaas kävijät!

"Leiri" noudatti samaa kaavaa ku aikasemmatkii kisoihin valmentavat leirit, koska mukaan oli suurin osa ekakertalaisia. Vajaat pari tuntia "luentoa" ja sen jälkee Koukkarin vetämä kehon hallinta tunti. Alussa Lakaniemi kerto kisan kulusta, asennoista yms. ja sen jälkee Koukkari kertoili asuista, väreistä ja sen semmosesta. Lakaniemelle sai myös käydä näyttämäs kuntoa ja asentoja.

Mä olin aamun seminaarissa ja yllätyin etenkin siitä, miten erilaisilla kalorimäärillä kisaajat kertoivat lähtevänsä dietille. Pidin siitä, että seminaari ei ollut perus luentotyyppistä vaan sen vetäjät kertoivat aika paljon omakohtaisia kokemuksiaan ja vastailivat kysmyksiin.

Leiriltä tuli mukavasti tällaiselle aloittelijalle tietoa mm. biksuista, väreistä ja aina niin mielenkiintoista kuulla huippujen valmistautumisesta. Itse olin ihan tyytyväinen päivään. :thumbs:

//Carina

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom