Kilpailudieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samsel
  • Aloitettu Aloitettu
Ihmetyttää miten supermassa on vetänyt 6 ateriaa päivässä ja jokaisella aterialla 1000kaloria eikä muuta fläsäksi :rolleyes:

Sillä on ollut käytössä vähän erilaiset kemikaalit kuin normitreenaajalla. Muuten, tarkoituksena ei ollut aiemmin v*ttuilla. Toin vain esiin pointin jota et ehkä ollut ajatellut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suositteletko missä vaiheessa ottaa whey eli heraprotskut käyttöön jauheena?
Lisäproteiini ei ole tällä dieetillä välttämätön. Aterioista 1-4 tulee sinulle melkein 2g proteiinia per rasvaton painokilo, mikä on riittävä määrä.

Samsel sanoi:
Voiko periaatteessa tuohon esimerkki ohjelmaan tuon 4-5kk kuluttua kun haluaa hankkia massaa niin lisätä sitten kuinka paljon kaloreita lisää? jos oletus olisi tuo 2400kaloria niin saisiko 3000kalorilla jo sopivan lisän ettei tule fläsää vaan lihasta.
Sopiva kcal-määrä pitää vaan itse kokeilla, 3.000 kcal on hyvä lähtökohta. Tärkeää on kuitenkin varata tarpeeksi pitkä ajanjakso sekä dieetille että lihaksen kasvattamiselle.

Jos syöt keskimäärin 300 kcal yli kulutuksesi päivässä, painosi nousee noin 300 grammaa viikossa. Jos treenaat samalla fiksusti, todennäköisesti osa painon noususta on lihasta. 300 gramman painonnousu viikossa on määrä, joka monella innokkaalla harrastajalla tuntuu aivan liian hitaalta (suorastaan olemattomalta) ja sorrutaan bulkkaamaan. Mutta 300 grammaa viikossa = 15,6 kiloa vuodessa.

Sama pätee kääntäen tietysti myös laihduttamiseen.

Samsel sanoi:
minulla sellainen aineenvaihdunta että saan nopeasti lihakset sekä ison koon takaisin, muutamassa kuukaudessa olen taas yhtä iso, kuin aikaisemminkin.
Viittaan edelliseen tekstiini :rolleyes:

Samsel sanoi:
Ihmetyttää miten supermassa on vetänyt 6 ateriaa päivässä ja jokaisella aterialla 1000kaloria eikä muutu fläsäksi :rolleyes:
Supermassa veti 6.000 kcal muistaakseni omalla massakaudellaan, jolloin hänkin nosti painoaan melko nopeasti. Karkeasti yksi kilo lihasmassaa lisää lepokulutusta noin 50 kcal päivässä. Supermassan lihasmassalla pelkkä lepokulutus on siis melkoinen, ja kun siihen lisätään kova salitreeni ja suuret määrät horppaa, saakin syödä melkoisesti ettei laihdu.

Voisiko joku joka tietää näistä dieetti jutuista paljonki, koska oon aika kujal näistä ravinto jutuista.

Paino 71kg
Pituus 170cm

Ravinto

Aamulla
-55g Ruisleipää
2 Kalkkunaleikettä
2 Polar 5% siivua
- Rasvatonta maitoa 3dl
- 1 tabletti monivitamiinia liuotettuna veteen

Lounas
- Riisi/perunaa 150g 1/4 lautasesta
Lihaa/kanaa 100g 1/4 lautasesta
Salaattia 2/4 lautasesta
- Rasvatonta maitoa 3dl

Välipala
- 1 Banaani
- Proteiinijuoma ( Mass Whey proteiinia, tilattu mass piste fi, oli top 1 arvostetuinta tuotteista )

Päivällinen
- Riisi 150g
Kanaa/lihaa 100g
Salaattia paljon

Iltapala
-55g Ruisleipää
2 Kalkkunaleikettä
2 Polar 5% siivua
- Rasvatonta maitoa 3dl

Proteiinii vedän sen verran, että päivässä tulee se 2g/kg eli 120-140g. (Oma paino 71kg)

Liikunta ja treeni viikossa

Maanantai - Kuntosali 1h (Rinta, vatsa, hauis
Tiistai - Kävely aamulla tyhjällä vatsalla 1h eli noin 5km
Keskiviikko - Kuntosali 1h (Kädet, vatsat, hauis)
Torstai - Kävely aamulla tyhjällä vatsalla 1h eli noin 5km
Perjantai - Kuntosali 1h (Selkä, Vatsa, hauis)
Lauantai - Kävely aamulla tyhjällä vatsalla 1h eli noin 5km
Sunnuntai - Kävely aamulla tyhjällä vatsalla 1h eli noin 5km

Pitäisi nytten saada rasvaa pois paljon, että lihakset näkyy. Teenkö oikein vai onko jotain muutettavaa?

Voisiko joku joka tietää näistä dieetti jutuista paljonki, koska oon aika kujal näistä ravinto jutuista.

Paino 71kg
Pituus 170cm

Pitäisi nytten saada rasvaa pois paljon, että lihakset näkyy. Teenkö oikein vai onko jotain muutettavaa?

Jos ei ole vyötärön ympärys noilla mitoilla yli 85cm, niin ei ole mitään syytä dieetata!!

Laske ite kaloris! Näin teet homman oikein (trust me)
Sun kokoiselle kalorit 2200-2400kcal/vrk
Proteiinia 2½-3g/kg eli 180-210g/vrk
Rasvaa 1g/kg eli 70g
Hiilihydraattia loput energiasta eli 220-240g/vrk

Treenijako on ihan surkee... missä jalkatreeni?? Se yksin kuluttaa enemmän energiaa (eli polttaa rasvaa) kuin muut yhteensä.

Tee näin.
1. treeni: rinta, selkä, olkapäät, vatsa... 2 liikettä/mainittu lihasrymä, 3-4 sarjaa/liike, 6-15 toistoa/sarja
2. treeni: etureidet, takareidet, ojentajat, hauis, pohkeet... sama, paitsi pohkeille 1 liike

Vähintään 1kpl täyslepopäivä on viikossa PAKKO olla!!! Silloin älä tee mitään liikunnallista.

Kävely on täys paskaa liikuntaa, jos sitä sellaiseks voi edes kutsua. Juokse, vaikka 30-45min/kerta, tai ui!! Mitä korkeempi syke, sen enempi energiaa kuluu ja rasvaa palaa.

Tee näin:
3-4 salitreeniä/vko, 2-3 aerobista sessioo/vko = yhteensä 5-6 suoritusta viikossa
...ja 1-2 lepopäivää.

Ja ootko varma että siellä läskin alla on lihasta mikä tuoda esille?? Jos ei ole niin se pitää hankkia sinne ensin! :thumbs:

Jos ei ole vyötärön ympärys noilla mitoilla yli 85cm, niin ei ole mitään syytä dieetata!!

Laske ite kaloris! Näin teet homman oikein (trust me)
Sun kokoiselle kalorit 2200-2400kcal/vrk
Proteiinia 2½-3g/kg eli 180-210g/vrk
Rasvaa 1g/kg eli 70g
Hiilihydraattia loput energiasta eli 220-240g/vrk

Treenijako on ihan surkee... missä jalkatreeni?? Se yksin kuluttaa enemmän energiaa (eli polttaa rasvaa) kuin muut yhteensä.

Tee näin.
1. treeni: rinta, selkä, olkapäät, vatsa... 2 liikettä/mainittu lihasrymä, 3-4 sarjaa/liike, 6-15 toistoa/sarja
2. treeni: etureidet, takareidet, ojentajat, hauis, pohkeet... sama, paitsi pohkeille 1 liike

Vähintään 1kpl täyslepopäivä on viikossa PAKKO olla!!! Silloin älä tee mitään liikunnallista.

Kävely on täys paskaa liikuntaa, jos sitä sellaiseks voi edes kutsua. Juokse, vaikka 30-45min/kerta, tai ui!! Mitä korkeempi syke, sen enempi energiaa kuluu ja rasvaa palaa.

Tee näin:
3-4 salitreeniä/vko, 2-3 aerobista sessioo/vko = yhteensä 5-6 suoritusta viikossa
...ja 1-2 lepopäivää.

Ja ootko varma että siellä läskin alla on lihasta mikä tuoda esille?? Jos ei ole niin se pitää hankkia sinne ensin! :thumbs:

Kyllä se siellä vatsan alla piileskelee, ja mittasin just vyörätön ympärys mitta, niin tuli 84.5cm. Mutta se näyttää vaan niin isolta :(

Minulla olisi kysymys koskien kisadieetillä treenaamista, vaikka en kisoihin itse treenaakaan. Haluaisin kuulla näkemyksiä erityisesti sellaisilta henkilöiltä, joilla on omakohtaisia kokemuksia siitä kuinka harjoitella kisoihin valmistautuessa. Erityisesti kiinnostaisi tietää miten treenata dieetillä järkevästi tai mikä on teidän mielipiteenne "järkevästä treenaamisesta" dieetillä.

Otetaan aluksi käsittelyyn treenin kesto. Treenin kestosta tuntuu olevan yhtä sun toista mielipidettä. Usein kuulee sanottavan, että max 1h lämmittelyineen olisi optimaalinen aika.
Itse olen jo pitemmän aikaa treenannut suhteellisen volyymipainotteisesti eli liikkeitä ja sarjoja tulee melko paljon lihasryhmää kohden. Aikaa myöten myös treenien kesto on pidentynyt selkeästi tästä johtuen. Painoa pudotellessa on volyymi pysynyt samana. Erona on lähinnä ollut se, että olen dieetillä pyrkinyt pitämään tauot lyhyempinä sarjojen välillä.

Mitä harjoittelun kestoon tulee, niin itselläni menee normaalisti aikaa sellaiset 2h, monesti yli tämän (pienemmissä lihasryhmissä aikaa menee toki vähemmän, mutta jos on kaksi eri lihasta samassa sessiossa mennään juuri noille lukemille). Olen eri mieltä siitä, ettei harjoitus saisi kestää yli tuntia tai että yli tunnin sessiot olisivat ajanhukkaa. En kuitenkaan väitä, että kannattaisi harjoitella niinkin pitkään kuin 2h kerrallaan.
Haluaisin lähinnä kuulla yleisen mielipiteen kuitenkin siitä, onko näin pitkissä harjoituksissa mitään järkeä dieetillä tai edes offilla vai aiheutanko itselleni turhan pitkillä treeneillä ainoastaan enemmän haittaa kuin hyötyä? Jossain varmasti kulkee raja, jolloin lihas ei enää ota vastaan enempää ärsykettä?

Toinen kysymys liittyy erikoistekniikoihin. Eli mitä mieltä olette erikoistekniikoiden säännöllisestä käyttämisestä dieetillä. Dieetillä ei lihasta voi pahemmin kasvattaa, joten onko näidenkään hyödyntämisessä silloin mitään pointtia? Olen käyttänyt erikoistekniikoita (esim. supersarja samalle lihakselle, pudotussarjat, rest-pause, osatoistot, failure) lähes jokaisessa treenissä (ja monasti lähes jokaisessa liikkeessä), koska tuntuu, että suorien sarjojen tekeminen ei tuota samanlaista väsymyksen tunnetta lihaksessa ja koen harjoittelun olevan vähemmän tehokasta. Tämä lienee kuitenkin täysin väärä ajattelumalli?
Entäpä sitten failureen treenaaminen? Dieetillä ollaan kalorivajeessa, joten elimistö ei tule palautumaan optimaalisesti rasituksesta, joten onko mitään järkeä silloin ajaa sitä loppuun?
Poltetaanko näiden tekniikoiden säännöllisellä käytöllä ainoastaan varmemmin ne viimeisetkin pienet lihakset mitä saattaa siellä rasvan alla lymyillä?

Olisiko tärkeintä vain keskittyä suoriin sarjoihin ja pitämään ne voimatasot niin korkealla kuin mahdollista (tai mahdollisesti jopa kasvattamaan) ja unohtaa muut kikkailut dieetin ajaksi?
Entäpä se volyymi? Jotkut asiantuntijat sanovat, että volyymiä kannattaisi vähentää dieetatessa. Mitä mieltä olette tästä väittämästä?

Syy miksi kysyn näitä yksinkertaisilta kuulostavia asioita on se, että joskus sitä sokaistuu omalle tekemiselle ja kuvittelee mielessään, että tämä on se ainoa oikea tapa tehdä asiat, vaikka todellisuudessa tulokset olisivatkin huomattavasti parempia tekemällä asiat täysin päinvastoin...järkevämmin.

Kiitän jo etukäteen.

Suositut

Back
Ylös Bottom