Kilpaileminen IPF:ssä

huumor sanoi:
ok. niin miten tuo yt niin paljon parani sillä 2 vko:n treenillä?? :D

Otin vaan helevetin raskailla painoilla kaikki treenit + eksentrisiä kerran viikkoon. Ihmettelen itsekin tuota tulosta, koska selkä ei ollut täysin palautunut. Viime perjantain treeneissä jäi 250 rauta polviin vedossa ja kyykyssä 210 jäi monttuun!

Laitan tähän kisatreahdiin sellaisen kysymyksen, että kannattaako mennä voimanosto kisoihin, jos tulokset ovat huonoja, mutta tosissaan sitä lajija harrastaa? Ja mikä on maksimi laihdutus, mitä kannattaa tehdä sinne mennessä? Eikös joku pari kiloo tipu helpostikin?

Olisin sitten noin vuoden harrastellu, kun kisat olis

Sinuna en tipputtaisi painoa ensimmäiseen kisaan, sillä kisoissa sitä on muutenkin hieman jännittynyt, joten miksi sitten vielä alipainoinen. Mutta jos lähdet hakemaan kisoista SM-kisarajaa tiettyyn sarjaan, niin silloin painonpudotus saattaa olla paikallaan.

Itse (olen siis myös nainen) olin harjoitellut voimanosta vain kolme kuukautta ennen ensimmäisiä kisojani. Kisaamisen aloittamista ei kannata lykätä, sillä ei sitä koskaan tunne olevansa riittävän hyvä.

ihanahelena sanoi:
Laitan tähän kisatreahdiin sellaisen kysymyksen, että kannattaako mennä voimanosto kisoihin, jos tulokset ovat huonoja, mutta tosissaan sitä lajija harrastaa? Ja mikä on maksimi laihdutus, mitä kannattaa tehdä sinne mennessä? Eikös joku pari kiloo tipu helpostikin?

Olisin sitten noin vuoden harrastellu, kun kisat olis

Ei sillä ole mitään merkitystä mitkä ne tulokset on. Jos harrastat aktiivisesti ja kilpailu kiinnostaa niin mukaan vaan. Ei mulla itsellänikään noi tulokset paljon päätähuimaa, mutta ylöspäin mennään. Jos joskus sais tuon SM tulosrajan vyöllä ja sitellä tehtyä niin olisin tyytyväinen (ainakin vähän aikaa :D ). Ja eikös tuolla pääasiassa itseä vastaan kisata, jos siinä sivussa jonkin prenikan kaulaansa saa niin se on sitten vaan extraa. Mulle itelle on jo kova juttu, jos saan yhteistulosta parannettua.

Kyllä mun varusteetonta linjaan on muutamat ihmetellut, mutta ei se minua häiritse. Se on mun oma valinta ja hiljainen protesti tota varuste touhua vastaan.

Itse olen tehnyt niin, että vähennän syömista määrällisesti pari päivää ennen kisoja ja päivää ennen kisoja vähennän nestetteiden nauttimista. Aamupalan jätän syömättä ennen punnitusta. Tällä konstilla putoaa se pari kiloa helposti.

Mökkö sanoi:
Sinuna en tipputtaisi painoa ensimmäiseen kisaan, sillä kisoissa sitä on muutenkin hieman jännittynyt, joten miksi sitten vielä alipainoinen. Mutta jos lähdet hakemaan kisoista SM-kisarajaa tiettyyn sarjaan, niin silloin painonpudotus saattaa olla paikallaan.

Itse (olen siis myös nainen) olin harjoitellut voimanosta vain kolme kuukautta ennen ensimmäisiä kisojani. Kisaamisen aloittamista ei kannata lykätä, sillä ei sitä koskaan tunne olevansa riittävän hyvä.

Taitaa olla nykyään niin että mihin tahansa painoluokkaan saa tehdä sen luokan tulosrajan ja kilpailla sitten jossain muussa luokassa. Toki jos tuo tiukille menee rajan kanssa niin ei kai sitten mitään väliä :)

Voit tehdä tulosrajan esim sarjaan 75kg ja kisoissa kilpailla samassa tai raskaammissa. Alempiin sarjoihin ei saa mennä.

Salomaa sanoi:
Voit tehdä tulosrajan esim sarjaan 75kg ja kisoissa kilpailla samassa tai raskaammissa. Alempiin sarjoihin ei saa mennä.
Ei pidä paikkaansa. Jos teet esim. 100kg sarjassa tulosrajan niin voit osallistua vaikka 75kg sarjaan. Alla ote Suomen Voimanostoliiton kotisivuilta:
"Päätettiin, että nostajan tehdessä vaadittavan tulosrajan SM -kilpailuihin, hän voi kilpailla SM -kilpailuissa missä tahansa painoluokassa"

Virveli sanoi:
Ei pidä paikkaansa. Jos teet esim. 100kg sarjassa tulosrajan niin voit osallistua vaikka 75kg sarjaan. Alla ote Suomen Voimanostoliiton kotisivuilta:
"Päätettiin, että nostajan tehdessä vaadittavan tulosrajan SM -kilpailuihin, hän voi kilpailla SM -kilpailuissa missä tahansa painoluokassa"

Onko viime vuonna muutettu sääntö?

Miten nämä liittoasiat menee?

Minä en kuulu mihinkään liittoon, joten jos nyt syksyllä kisaan GPA:n järjestämissä kisoissa (siinä ei kai tarvi kuuluakaan mihinkään liittoon, vai?) niin vaikuttaako se mitenkään siihen jos ens keväänä tai myöhemmin tänä vuonna haluaisin liittyä IPF liittoon ja kisata IPF alaisessa kisassa.

Miten nämä liittoasiat menee?

Minä en kuulu mihinkään liittoon, joten jos nyt syksyllä kisaan GPA:n järjestämissä kisoissa (siinä ei kai tarvi kuuluakaan mihinkään liittoon, vai?) niin vaikuttaako se mitenkään siihen jos ens keväänä tai myöhemmin tänä vuonna haluaisin liittyä IPF liittoon ja kisata IPF alaisessa kisassa.

Jos oikein olen käsittänyt, niin voit kisata myös muiden liittojen kisoissa, mutta sitten sinua ei tulla valitsemaan seuraavan kalenteri vuoden aikana maajoukkueeseen, ja jos sen toisen liiton kisassa on nostamassa joku kärynnyt urheilija sinun kanssa samaan aikaan, voit saada kilpailukieltoa.

Nämä siis silloin kun olet virallisesti IPF-nostaja. Ennen liittymistä saat nostella missä kisoissa haluat.

Jos oikein olen käsittänyt, niin voit kisata myös muiden liittojen kisoissa, mutta sitten sinua ei tulla valitsemaan seuraavan kalenteri vuoden aikana maajoukkueeseen, ja jos sen toisen liiton kisassa on nostamassa joku kärynnyt urheilija sinun kanssa samaan aikaan, voit saada kilpailukieltoa.

Nämä siis silloin kun olet virallisesti IPF-nostaja. Ennen liittymistä saat nostella missä kisoissa haluat.

Tässä muuten näyttää olevan hieman variaatiota. Tiedä sitten riippuuko siitä, kuinka hyvä kaveri olet liiton sihteerin kanssa ja kuinka korkean tason nostaja olet. Esim. rivinostaja saa kirjallisen varoituksen osallistumisestaan opiskelijajärjestön vahvamies-kisaan kilpailukiellossa olevan kanssa mutta maajoukkuetason tyypit voivat olla soutukisassa samassa veneessä elinikäistä bannia kärsivän kaverinsa kanssa...

Back
Ylös Bottom