Kiitos ja kommentteja.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pistin tossa vähän aikaa sitten threadin perseen treenamisesta, ja vinkkejä tulikin aika paljon. Kiitos niistä!

Näistä viisastuneena rukkasin sitten ohjelmaa vähän uusiks ja nyt haluisin kysyä parista jutusta. Eli ohjelma ois nyt tällainen:

PÄIVÄ A: RINTA, OJENTAJAT, VATSAT

Penkki 3 x 10
Vinopenkki vap. painot 3 x1 0
Pec-deck 3 x 10
Ranskalainen punnerrus 3 x 10
Ojentajatalja 2 x 12
Punerrus istuen käsipainoilla 3 x 10
Vipunostot sivuille 2 x 12
Kyljet 2 x 30 (molemmat)
Jalkojennosto 20 +15 + 10
Rutistus 30 + 25 + 15

PÄIVÄ B: SELKÄ, HAUIKSET, OLKAPÄÄT

Ylätalja rintaan 3 x 10
Ylätalja rintaan kapea ote 2 x 10
Alatalja vatsaan 3 x 10
Alaselkä laitteessa 3 x 15
Hauiskääntö mutkatangolla 3 x 10
Hauiskääntö keskitetty 2 x 10
Rutistus 30 + 25+15
Jalkojennosto 20 + 15 + 10

PÄIVÄ C: JALAT, VATSAT, KYYNÄRVARRET

Kyykky 3 x 10
Maastaveto 3 x 10
Reisiojennus 3 x 10
Reisikoukistus 3 x 10
Pohjeliike istuen 4 x 20
Kyljet 2 x 30 (molemmat)
Rutistus 30 + 25 + 15
Jalkojennosto 20 + 15 + 10
Rannekääntö tangolla 2 x max.
Rannekääntö selän takana 2 x max.

Kysymyksiä:

1. Mietityttää toi hauistreeni. Tykkään tehdä seisten tolla mutkatangolla, mun mielestä aika hyvä ja kokonaisvaltainen liike. Mutta mitä sen jälkeen? Nyt oon tehny muutaman kerran keskitettynä siihen päälle, mutta tuntuu että ei mehut riitä enää mihinkään. Ja riittääks kaks liikettä hauikselle? Tosi n ottaahan noi taljat jo jonkin verran hauikseen.

2. Kannattaaks toi kyyky tehdä vapaalla tangolla vai telineessä(siis missä tanko kulkee ylös alas kahen tolpan välissä)?

3. Pitäiskö mave tehdä suorin jaloin vai "kyykkynä", jos sen vaikutuksen nyt haluaa ennen kaikkea sinne pakaroihin?

4. Jos on jotain muuta kommenttia esim.toistomääristä niin pistäkää ihmeessä näkyviin. Lihasmassaa siis haetaan. Treenijaon oon kokeillut ja kokenut itselleni hyväksi, eli haluan tehdä nimenomaan tolla jaolla.

Originally posted by Pain
Kysymyksiä:

1. Mietityttää toi hauistreeni. Tykkään tehdä seisten tolla mutkatangolla, mun mielestä aika hyvä ja kokonaisvaltainen liike. Mutta mitä sen jälkeen? Nyt oon tehny muutaman kerran keskitettynä siihen päälle, mutta tuntuu että ei mehut riitä enää mihinkään. Ja riittääks kaks liikettä hauikselle? Tosi n ottaahan noi taljat jo jonkin verran hauikseen.

Itse olen yleensä ottanut kolme liikettä hauksille: penkkitangolla vääntänyt kolme sarjaa ja heti perään mutkatangolla loppuun asti (noin 40% maximi painoista) saa mukavan pumpin haukseen. Sitten ottanut vielä vasar liikkeen, ja jos puhtia vielä riittänyt niin taljassa.

Toi vasara hauis kääntö on mun mielestä ihan hyvä liike. Sen voisit seuraavaks ottaa kokeiluun.

Lainkaan kysymyksiin vastaamatta... Eiks maastaveto kannattais ottaa mielummin selkäpäivänä ja kyynärvarret hauisten kanssa?

Originally posted by Zio_V
Lainkaan kysymyksiin vastaamatta... Eiks maastaveto kannattais ottaa mielummin selkäpäivänä ja kyynärvarret hauisten kanssa?

Mulla oli ideana saada se maastaveto vaikuttaan nimenomaan pakaralihaksiin. Ja noi kyynervarret oon vanhasta tottumuksesta tehny jalkapäivänä jälkiruoaks. Hauispäivänä on kädet jo muuten niin tukos et tuntuu et menee vähän "ohi".

... Ja riittääks kaks liikettä hauikselle? Tosi n ottaahan noi taljat jo jonkin verran hauikseen.
Kuten itsekin sanot, mehut pois yhden liikkeen jälkeen ja lisäksi on vielä yksi kohdistettu ja 3 taljaliikettä eli eiköhän siinä ole aivan tarpeeksi muutamalle kuukaudelle. Ja jos tuo ei ala missään tuntumaan, niin sitten on kyllä auttamatta liian vähän painoja. :p

2. Kannattaaks toi kyyky tehdä vapaalla tangolla vai telineessä(siis missä tanko kulkee ylös alas kahen tolpan välissä)?
Tehokkuuden kannalta vapailla painoilla on aina paremmat tulokset, mutta smithissä (ne kaksi tolppaa) voi homma olla turvallisempaa. Lisäksi painot kulkee ainakin suorassa linjassa koko ajan. Juuri vähän aikaa sitten oli muutamia kuvia kuinka kyykkyä ei pidä tehdä (Subj: vakavin onnettomuus salilla ), mutta tekevälle sattuu. Jos sivuilla ei ole mitään suojia, en ainakaan itse tekisi kyykkyä. Smithissä saa lisäksi (mahdollisesti) rajoitettua, kuinka alas tanko tulee - lisää turvallisuutta.

3. Pitäiskö mave tehdä suorin jaloin vai "kyykkynä", jos sen vaikutuksen nyt haluaa ennen kaikkea sinne pakaroihin?
Subj: Maastavedon eri tyylit Ja lisää vinkkejä Searchilla...

Muuten kyllä näytti ihan kivalta treeniltä ja pitää laittaa jonnekin talteen, kun sitä omaa ohjelmaa taas jossain vaiheessa rukkaa johonkin suuntaan. Hyviä vinkkejä ei ole koskaan liikaa. :cool:

Kysymyksiä:

Jos se tuntuu riittävän niin mitäpä siihen lisäilemään.
Ite tulee tehtyä aika rankkakin hauistreeni. Ensin kolme sarjaa seisten. Sitten kolme sarjaa istuen ja vielä pari keskitettyä.
Mutta ihan miten itse parhaaksi näet ja tunnet.

Maksimaalisen tehon ko. liikkestä varmasti saisi vapailla painoilla, mutta ihan hyvin se ottaa jalkoihin Smithissäkin("teline") ja on tosiaan kuten mainittu vähän turvallisempaa.
Jos pelottaa, että jää alle. :)

No kokeilepa.
Omasta mielestä paras liike pakaroille on kuitenkin kyykky. Myös askelkyykyllä saa tuntumaan pakaroihin.

Itse reenasin ennen hauiksen selän kanssa, mutta leuat ja taljat veti kyllä mehut aika hyvin pois, eikä hauista oikein enää jaksanu tehdä. Teen hauiksen nykyään rinnan kanssa.
Voisit kokeilla vääntää reenisi loppuun vinossapenkissä käsipainoilla siten, että otat pienet painot ja pidät kyynärpäät täysin liikkumattomana. Saa hyvän poltteen aikaan ;

jos haluat maastavedon jalkapäivänä tehdä, niin tee ihmeessä suorinjaloin tai vaihtoehtoisesti julle (hyvää huomenta). ottaa takareisiin, pakaroihin ja alaselkäänkin. kolmas hyvä liike ois jalkaprässi ihan alhaalta ja muutenkin niin kuin pakara-threadissa neuvottiin

Back
Ylös Bottom