Kiitokset kaikille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katjuska
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
51
Olipas mukavia tervetulo-toivotuksia :p

Kyllähän täällä vielä imetetään, mut sunnitelmissa lopetella tuossa kuun lopulla, kun menen töihin. Eipä olis tullut mullekaan mieleen, et olisko niistä jotain haittaa vauvalle! No, onneksi tuli puheeks.. Mitä mieltä ootte voikohan edes palautusjuomaa vielä ajatella...?

Mulla itsellä meni tuo raskausaika tosi hyvin, kävin salilla (tietty painoja jouduin vähentämään ym ) koko ajan, lenkkeilin päivittäin tunnin ja muutenkin pidin kyllä tarkkaa lukua myös syömisistä. Siihen kun on jo niin tottunut, ettei tullut mieleenkään syödä "kahden edestä" ja hyvin vauveli kasvoi ja kehittyi tuollasella kevyellä ruokavaliolla. Ja kiitos todella nopeasta (5pv:ää) sektiosta palautumiseen kuuluukin hyvälle peruskunnolle. Joten suosittelen samaa, sitä harkitseville :)

Hei taas!
Sinähän tietysti tiedät, ettei töihinmenon takia tarvitse välttämättä imetystä lopettaa..? On se äidinmaito vaan parasta ravintoa, vaikka pulloruokinnan ohellakin (vähäinenkin imetys auttaa myös korvikkeen parempaa imeytymistä).
Hyvä linkkivinkki, josta löytyy monenmoista tietoa imetys- ja vauvanhoitoasioista:
http://www.lapsiperhe.net/imetystukilista

Itse en käyttäisi ainakaan kreatiinia raskaus- tai imetysaikana. "Tavalliset" proteiinit ja maltot lienevät OK, onhan niitä ruuassakin. Minä olen käyttänyt vähän mitä milloinkin, valmiita seoksia kuitenkin. Yleensä ne ovat olleet jotain 5 kg:n purkkeja massanrakentajia tarjouksesta. Nykyään tukkumyyjä-mieheni pitää huolen että lisäravinteet eivät kaapista lopu :p

Jossain aikaisemmassa viestiketjussa oli pitkä lista erilaisten proteiinidrinkkien reseptejä, jotka sopivat väli- tai iltapalaksi. Otsikkoa en nyt muista, mutta ketju löytynee pari sivua taaksepäin selaamalla.

Tuo urheilun ja raskauden yhdistäminen on kyllä tosi hyvä juttu. Jos katselee vaikkapa neuvolasta saatavia ruokavalio-oppaita, niin nehän ovat kuin suoraan urheilijoiden kaapista: hyviä rasvoja, hitaita hiilareita, useita pieniä aterioita, jne jne. Ja kahden edestä ei tosiaankaan tarvitse syödä, yksi voileipä riittää kattamaan lisääntyneen tarpeen. Itsekin aion olla seuraavalla kerralla viisaampi... jäi 5-7 sitkeää kiloa kummittelemaan, mutta ne lähtivät heti kun aloitin kuntosaliharjoittelun ja siivoilin ruokavaliota.

Back
Ylös Bottom