Kiireisen aamupala

Itse menisin aikaisemmin nukkumaan, että jaksaisin aamulla herätä ajoissa. Aamupalan kanssa ei saa olla kiire !

Jep! Parasta on juuri se, kun saa vetää aamupalan rauhassa ja hartaudella naamaan. Pari kertaa joutunut hitonmoisessa kiireessä vetämään ja ai sitä vitutuksen määrää.

- - - Updated - - -

Nii ne on semmosia höhöhöpö duuneja :D Mun töissä sais potkut jos 07.00 alkais vetämään marjasmoothieta eikä heiluttamaan vasaraa.

Kyllä noi raksat on höpöhöpö duuneja kun kahvitauollekki lähetään jo viittävaille 9!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin kuin Greene sanoo " It's critical to get up in the morning early or go to bed little bit later at night, cook your food and pack it! A lot of bodybuilders go off track right here. "

Nii ne on semmosia höhöhöpö duuneja :D

Jonkun se on vaan niitäkin tehtävä. Jos kaikki heiluttaisi vasaraa, niin miten sullekaan tulisi liksa tilille? Ja raksa-alallahan kai nimenomaan on olemassa sellainenkin asia kuin lakisääteiset (kahvi)tauot? Noissa omissa höpöhöpöduuneissa ei moisia ole koskaan mihinkään ollut kirjattuna, ja eipä ole myöskään koskaan yhtään ylityökorvausta näkynyt, ne kun maksetaan vapaina, ja joita toki ei yleensä ehdi pitämään. Mutta valintojahan nuo ovat, joten en valita, kunhan totean :)

Ja valinta sekin, miten ja missä kohtaa sen brekkarinsa vetää. Joko herää aamulla vaikka vartin aikaisemmin, tai sitten käyttää illasta vartin aamupalan valmisteluun evääksi, ja vetäisee sen sitten työmatkalla, tai sillä ensimmäisellä kahvitauolla.

Itselle toimii aamupalana smoothie, koska en tykkää aamuisin venyä kotona; se on kaikki sitten iltapäivälle lisää.
Banaani, rahka, kaurahiutaleet, joskus muna, pakastemarjoja, vettä ja sekaisin. 5 minuuttia, jonka aikana ehtii selailla puhelimella uutisotsikot.

Höpöhöpö-hommia teen iteki että ahkerilla duunareilla olis töitä. "Kahvitauot" hoituu päätteen ääressä, tunnin lounas korvaa ne.

Noissa omissa höpöhöpöduuneissa ei moisia ole koskaan mihinkään ollut kirjattuna, ja eipä ole myöskään koskaan yhtään ylityökorvausta näkynyt, ne kun maksetaan vapaina, ja joita toki ei yleensä ehdi pitämään. Mutta valintojahan nuo ovat, joten en valita, kunhan totean :)
Sama täällä.Ja syön siis puurot työaikana n klo 9 mutta se maksaa itsensä takaisin firmalle moninkertaisesti :) (aamulla heti kun herään klo 7syön rahkaa ja hedelmiä nopeasti 3 minuutissa)(klo 8 kahvia)

Mä oon todennut smoothiet nopeus-ravitsevuus-suhteelta parhaiksi aamupaloiksi. Smoothiemukia voi myös kuljetella mukana ja hörppiä sivussa muita aamutoimia tehdessä (ainakin naiset tuntee tavan; vrt. bileisiin laittautuminen ja siiderin hörppiminen siinä sivussa). :D

Jos haluu kiinteempää ruokaa, niin yks mahollisuus on tuorepuuron tekeminen valmiiks jääkaappiin. Eli illalla sekasin esim. maitoa, jugurttia ja kaurahiutaleita + valinnaisia mausteita kuten hedelmiä tai marjoja, yöksi jääkaappiin ja aamulla puuro on suoraan syömävalmista (syödään siis kylmänä). Googlella löytynee ohjeita.

Anteeksi off-topic, mutta missä töissä voi syödä aamupalan heti, kun työpaikalle pääsee?
Mä tein joskus toimistohommissa ollessa sitä, että laitoin aamulla töihin tultua ekana mikropuuron tulemaan, menin availee konetta ja sitten lusikoin sen siinä sivussa saapunutta postia selatessa. :) Mutta tosiaan riippuu kovasti työpaikasta. Nykysessä duunissa taas on välillä vähän ongelmakin ettei siellä voi oikein syödä mitään tai ainakaan ottaa omia eväitä, paitsi asiakkaan tyrkyttämää pullaa ja jätskiä (joita en myöskään voi syödä koska gluteeni ja laktoosivamma).

Itse vedän heradrinkin ja 2-3 desiä neljänviljan hiualeita. Illalla laitan sheikkeriin heran ja lautaselle hiutaleet ja aamulla lisään molempiin kylmää vettä. Nopea ja helppo! Välillä vaihtelun vuoksi hiutaleiden tilalle leipää, valmistusaika kasvaa 20sec.

Itse heitän tehosekoittimeen 2 banaania, 60g heraa ja 0,4l maitoa, ykkösellä alas jos joskus jotain aamuisin syön.

Jos on pitkä väli ettei saa ruokaa kuin vasta illemmalla, niin 3-4 banaania, 0,5-0,6l maitoa ja 100g heraa.

+ mutta niin laiskaksi tullut ,ettei tuotakaan jaksa tehdä kuin kerran viikossa..

Iltapalaks kun keittää kananmunia ni samalla keittää aamuksikin. Aamulla sitten kaurahiutaleita kippoon ja maitoa päälle. Antaa muutaman minuutin pehmitä ja vetelee naamaan. Ei vie kauaa kun ei tarvi pelätä kielen polttamistakaan.

Syömisestä pitää nauttia... siksi MUN MIELESTÄ ei ole järkee vetää väkisin jotain pikapikaa naamariin aamulla. Nousen ylös klo 06 arkiaamuisn ja lauantaisin - puoli litraa sitruunalla terästettyä vettä naamariin ja fillarilla töihin vajaa 20km - eka ateria lounas. Nyt on paikkeuksellisesti seitsemäs viikko ilman fillaria, joten meen aamulla tekeen punttitreenin - sama juttu, puolikas vettä ja kuppi kahvia ennen treeniä, mutta treenin jälkeen varmuuden vuoksi palautusjuoma ja siivu tai pari ruisleipää. Rahkasmootiekin on mukana, mutta alun jälkeen en ole katsonut sitä tarpeelliseksi nauttia aamulla joten se on säästynyt iltapäivälle.

Tuo "pätkäpaasto" on kyllä hemmetin hyvä ja helpottava tapa, kunhan siihen ensin tottuu - ei stressata aamupalan kanssa, kuten näemmä monilla on tapana. Toivon pian pääseväni normaali pyöräilyrytmiin ja aamupäivän paastooon.

Pyhinä ja lomalla on sitten toinen juttu - aamiaisesta kuuluu nauttia jos sellaisen kerran syö.

Itse heitän tehosekoittimeen 2 banaania, 60g heraa ja 0,4l maitoa, ykkösellä alas jos joskus jotain aamuisin syön.

Jos on pitkä väli ettei saa ruokaa kuin vasta illemmalla, niin 3-4 banaania, 0,5-0,6l maitoa ja 100g heraa.

+ mutta niin laiskaksi tullut ,ettei tuotakaan jaksa tehdä kuin kerran viikossa..

Syö ny hyvä mies päivälläki jotain että kasvat ;)

Missä vipit?

Itse tykkään kiireettömistä aamuista. Vaikka menin poikkeuksellisesti tänään niinkin myöhään kuin klo 9:ään (koulutus), heräsin 6.25. Ensin napsahtaa kahvinkeitin päälle ja kiireetön aamukahvi uutisia katsellessa.

Joskus keitän puuron, joskus leipää, munaa, smoothie, tuollaisia. Smoothieen tänä aamuna pakastevadelmia ja -mustikoita, pari banaania, maitoa, Rainbow'n vaniljarahka, sitten jotain seuraavista terveyshifistelytuotteista: pellavansiemenrouhe, soijalesitiinirakeet, vehnänalkioita...

Joskus kun aamupuuro oli ehdoton, olen kuudeksi töihin mennessäni herännyt aamupuurolle jo 04.00. Vähän aikaa sitten tosin kuudeksi mennessäni en jaksanut noin aikaisin herätä vaan otin töihin mukaan aamupalankin. Omissa hommissa lähes poikkeuksetta pystyy kyllä töissä syömään hyvin aamulla. Koskaan ei ole kukaan valittanut ja jos valittaisi niin not a single fuck would be given. :)

Mä harrastan usein aamuisin rehellistä mikrokaurapuuroa. Jos olisin kellottanut homman, se menisi näin:

20 sekuntia: hiutaleet mittaan ja kuppiin, perään vesi ja ripaus suolaa
1 min: puuro ensimmäisen erän mikrossa -> tällä välin kaivan esiin pakastemarjat ja maito + stevia menee valmiiksi pöytään
20 sek: pakastemarjat sekaan, sekoitus kerran lusikalla ja takaisin mikroon
1 min: puuro toisen erän mikrossa (teho 70%) -> tällä välin kaivan esiin pellavan, siemenet ja heran/raejuuston, mitä sinä aamuna puuroon laitankaan
20 sek: herat, pellavat ja siemenet puuroon

-> noin 3 minuuttia ja puuro on pöydässä syömävalmiina. Astian huuhtelu ja siementen laittaminen takaisin kaappiin vie vajaan minuutin.

Eli alle 4 minuuttia + syöminen koko homma, ja 4 minuutin aikataulussa on jo astianpesukin hoidettu.
Tuottaa kiinteän ruoan tyydytyksen, antaa paljon säätövaraa makrosuhteisiin + energiamäärään, ja kaiken lisäksi puuro nyt vaan on halpaa ja hyvää.

Tuli mielee noista lakisääteisistä tauoista. Olen nuori opiskelija ja valmistun nyt keväällä. Onko joka työssä siis lakisääteiset kahvitauot jotka saa pitää jossakin vaiheessa päivää että ei tarvii kärvistellä kataboliassa koko päivää?

Tuli mielee noista lakisääteisistä tauoista. Olen nuori opiskelija ja valmistun nyt keväällä. Onko joka työssä siis lakisääteiset kahvitauot jotka saa pitää jossakin vaiheessa päivää että ei tarvii kärvistellä kataboliassa koko päivää?

Nimi lakisääteinen tulee siitä että se on laissa säädetty. Eli teoriassa kyllä on. Käytäntö voi sitten olla toinen, esimerkiksi sairaanhoitajat eivät välttämättä ehdi kuin hotkaista lounaan jossain vaiheessa päivää naamariin. Mutta sinuna en huolisi, kyllä siellä päivän aikana aina taukoja tulee. Ei ehkä just 9.00-9.15, mutta ehkä 9.35-9.50. Riippuu erittäin paljon työstä.

Jep, käytäntö on monella alalla vähintäänkin mielenkiintoista. Mutta jos et yhtäkään taukoa "ehdi" työpäivän aikana pitämään, niin esimiehelle jutteleen asiasta. Jos esimiestä ei kiinnosta taikka on se syy tauottomuuteen, niin sitten liittoon yhteyttä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom