Kiintolevyssäkö vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ahvena
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muut törmänneet samanlaiseen ongelmaan? Kun yritän poistaa tiedostoja jotka eivät takuulla ole käytössä, XP ei anna poistaa niitä johtuen yleiskäyttövirheestä, eli XP väittää että tiedosto on käytössä. Joskus tiedostot sekoavat, kun ne siirtää toiseen kansioon. Siirron jälkeen niitä ei voi poistaa eikä avata. Mikä ihme on vialla? Vika esiintyi jo ennen SP2:a. Käyttiksen olen asentanut uusiksi ja levyssä ei ole badsectoreita. Eheytyksenkin olen suorittanut kerran kuussa. Muuten luulisin vian olevan levyssä, mutta samalla levyllä on myös fedora, jossa ei ole samaa ongelmaa esiintynyt. Alkaa pikkuhiljaa jurppia, kun kaikesta pitää olla varmuuskopio dvd:llä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeilen. Kiitoksia vinkistä! Homma temppuilee muillakin kuin videotiedostoilla, mutta etupäässä videotiedostoilla.

Ahvena sanoi:
XP väittää että tiedosto on käytössä.

XP yrittää tehdä esikatseluversiota tiedostosta ja joskus epäonnistuu. Tämä tapahtuu varsinkin silloin, kun kompressointi on tehty p2p -piireissä käytetyillä epätavallisilla kodekeilla. Explorer ei osaa käyttää niitä esikatselua valmistellessaan, ja sen vuoksi ottaa ja räjähtää silmille. Korjauksena vaikkapa tämä.

Tein ton rekisterimuutoksen, kun juuri tuota leffojen aiheuttamaa temppuiliuakin ilmenee. Vaan miten kun mulla on pari tyhjää kansiotakin, joita ei voi poistaa. Ei edes uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ja tossa työpöydällä on j2re-asennuspaketti, joka ei lähde kulumallakaan?

Make1976 sanoi:
Poista komentoriviltä niin varmasti lähtee!

Kokeilin commandissa. Ei lähtenyt, väittää että on toisen prosessin käytössä. Pitää kokeilla vielä vikasietotilassakin. Kiitoksia vinkistä!

ei mullakaan tuo komentorivi auttanut.

Jotenkin sain yhden pätkän tuhottua niin, että siirsin sen siihen kansioon takaisin, mihin olin sen ladannut alunperin. Sitten toimi kuin junan vessa. En tiedä oliko tuolla sitten jotain vaikutusta???

Make1976 sanoi:
Poista komentoriviltä niin varmasti lähtee!

Itsellä oli samanlaisia ongelmia ja komentorivi oli ainoa mitä kaikki tottelivat. Joskus drag n' drop roskakoriin auttoi, toisinaan cut-paste joko toiseen kansioon tai roskakoriin.

Eli taitaa olla vika ihan normaalia XP:n toimintaa... Pelotti vaan että kiintolevy ois ollu susi jo ostaessa. XP:n laitoin vasta uuteen kiintolevyyn.

Edellä mainitun lisäksi on yleisesti tiedossa että ns. tuplabuutti Fedora+xp tai Mandrake+xp voi aiheuttaa ongelmia. Linuxin uusimmat kernelit käyvät sössimässä xp:n käynnistyssektoria. Tämä kuitenkin riippuu pitkälti siitä millaista rautaa koneessa on ja mitkä BIOS-asetukset voimassa.

protsku sanoi:
Edellä mainitun lisäksi on yleisesti tiedossa että ns. tuplabuutti Fedora+xp tai Mandrake+xp voi aiheuttaa ongelmia. Linuxin uusimmat kernelit käyvät sössimässä xp:n käynnistyssektoria. Tämä kuitenkin riippuu pitkälti siitä millaista rautaa koneessa on ja mitkä BIOS-asetukset voimassa.

Käytössä on kaksi kiintolevyä ja käyttöjärjestelmät ovat omilla asemillaan. Tosin koska XP on primääri masterilla ja linux sekondääri masterilla, ja kone boottaa primäärin masterilta, linux tosiaan käpälöi käynnistys sektoria. Kai se jotain sekottaa, kun ei kerran vehkeet pelitä. Hyvä näkökohta, kiitän! Taas on ainakin hiventä viisaampi, oli vika tuossa tai ei...

Ahvena sanoi:
Vaan miten kun mulla on pari tyhjää kansiotakin, joita ei voi poistaa. Ei edes uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ja tossa työpöydällä on j2re-asennuspaketti, joka ei lähde kulumallakaan?
Ite oon saanu näitä poistettua tehtävienhallinnan(ctrt+alt+del) kautta. Otan sieltä tiedosto-välilehdestä "uusi tehtävä" ja "selaa...", tiedostotyypiksi "kaikki tiedostot" ja etsin poistettavan tiedoston. Deletellä sitten vain poistan sen..Mulla tämä on aina toiminu :)

nemesis sanoi:
Ite oon saanu näitä poistettua tehtävienhallinnan(ctrt+alt+del) kautta. Otan sieltä tiedosto-välilehdestä "uusi tehtävä" ja "selaa...", tiedostotyypiksi "kaikki tiedostot" ja etsin poistettavan tiedoston. Deletellä sitten vain poistan sen..Mulla tämä on aina toiminu :)

Ei lähteny vieläkään. Sitkeässä on! Ei tuo tiedoston näkyminen häiritse, ainahan sille voi vaikka vaihtaa kuvakkeen, vaan pelottaa että onko kiintolevy sökö tai joudunko viettämään taas viikonlopun uudelleen asennuksen merkeissä. Edellisestä kerrasta kun on vasta kuukausi. Kiitoksia hyvästä vinkistä, tuota kikkaa pitää kokeilla muihin vastaaviin tilanteisiin!

jarhu sanoi:
Kiintolevy nyt ei ainakaan rikki ole mennyt.

Ps. Jos asennat uudelleen winukan ni voit sitten samalla pistää SP2, ni toimii sekin sitten oikein ;)

Ei kai tässä muukaan auta. Viikonlopuksi tekemistä, kun asentaa kaikki hilppeiset ja ajurit ja kodekit ja softat uusiksi. Sitten vielä sunnuntain konffailee ja mukauttaa, niin hyvä tulee. Niisk, ei siis pilkille vieläkään! Pitäs vaihtaa 4gt:n asema takaisin, niin ei menis koko vaaikonloppua kampaukseen... Eiköhän tuo kiintolevy sitten ole ehjä.

Minkälaisia kokemuksia muilla on Maxtoreista? Vanhoista Maxtoreista itellä on vain huonoja kokemuksia, mutta jotkut väittävät uusia hyviksi. Ja vanhahan on aina vanha ja kulunut. Itse en uskalla vielä ottaa asiaan kantaa, kun tuo vika voi tosiaan johtua softapuoleltakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom