kiinteät lihakset -> lisää massaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jamirr
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En löytäny haulla vastaavaa, niin aattelin kysyä. Oon kohta 18v, olen pienen ikäni treenaillut leuoilla, punnerruksilla, juoksulla ja vatsoilla aika paljon. Tällä hetkellä olen suht kiinteässä kunnossa ja kunto on hyvä, mutta lihasmassa puuttuu(olen muutenkin aika pieni kokoinen 176/60, muutaman cm saatan vielä kasvaa). Niin mietin vaan, että onnistuuko melko kiinteistä lähtökohdista aloittamaan lihasmassan kasvatuksen, jos joskus vain haluan :/ ? Mitään lisäaineitakaan en ole koskaan syönyt. Nykyisen harrastukseni kamppailun kannalta olisi hyvä, jos saisin lisää massaa, niin pärjäisi hieman paremmin, kun nykyään tuppaan jäämään massa-alakynteen (pystyssä ja matossa), vaikka tekniikkaa muuten riittäisi.
Kiitos

mielestäni tuo on erittäin hyvä lähtökohta lähteä kasvattamaan lihasmassaa. salitreeniä lisäät ohjelmaan 1-4kertaa viikkoon ja perusliikkeitä teet salilla ja syöt vähän enemmän kuin kulutat (300kcal-500kcal enemmän kuin kulutat päivässä niin saat massaa noin 0,5kg viikossa, joka on hyvä määrä jotta läskiä ei kerry liiaksi).

ja lue täältä lisää: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Juu kiitos vastauksista, lähinnä mua se mietitytti, että lähtevätkö pitkään sitkistyneet lihassolut kasvuun jos alkaa treenata massan kasvatusta. Aika mutupohjalla oma tieto vielä tässä vaiheessa:) Mutta kyllähän ne lihassolutkin tuppaavat uusiutumaan.
Voiko siis periaatteessa mistä tahansa lähtökohdista alkaa kasvattamaan massaa?

jamirr sanoi:

Totta kai voi. Ja jos sinulla on vahva urheilutausta, niin siitä on vähintäänkin hyötyä lihasmassan kasvatuksessa.

jamirr sanoi:
Kyllä mutta tiukasta kunnosta on parempi lähteä liikkeelle. Lihasmassan kasvatus tarkoittaa sitä, että sinun on syötävä yli kulutuksesi ja tällöin lihaksen lisäksi keräät väistämättä myös läskiä. Treenaus antaa keholle vaan vinkkiä, että osa syödystä energiasta olisi hyvä käyttää myös lihasten kasvattamiseen.

Jos on fläsää runsaasti jo kasvukauden alussa, niin sen jälkeen ollaan kyllä sitten jo melkoisen muhkeassa kunnossa. Osaa ihmisiä se vaivaa, osaa ei.

Suositut

Back
Ylös Bottom