Kiinnostaako Mac?

kynae-niska sanoi:
Pantheriin päivitys nopeutti omaa 400 MHz G3:a tosi paljon. Tiger taitaa olla vielä hieman nopeampi. Kannattaa kokeilla.

Jep. Tuo Jaguaari siihen tuli mukaan ostettaessa. Pitää kattoa tässä tuota päivitystä jos vaikka laittaisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vielä kun Apple saisi julkaistua uuden version iBookista, jota on odoteltu jo jonkin aikaa. Tosin eipä ole tämän hetkisessäkään mallissa valittamista paitsi muistin määrä vakiona.

Jees, en jaksanut enää odottaa mahdollisia päivityksiä. Tilaukseen lähti iBook 12" 768 Mt muistia. Muuten vakio. Edu-hinnoittelulla hinta oli varsin kohtuullinen.

kyllähän toi on itselläkin edessä toinen kone maciksi, vielä kun ne on niiiiiin siistin näkösiä esim. mini mac ja 12" läppäri.

Silencio sanoi:
Tulkaas vierailemaan, jos aihe tai aiheen vieri kiinnostaa! :)
http://omenamehu.org/index.php

Joo, ihan fiksulta vaikutti tuo omenamehu.org. Macit ovat pyörineet pöydälläni jo 10 vuoden ajan (eka kone oli LC475;),) joten kiinnostaa kyllä kovasti...tällä hetkellä käytössä on 12 tuumainen PowerBook ja 14 tuuman iBook. Tekis mieli 30 tuumaista lisänäyttöä... :kuola:

Jep, mac on erilainen kone erilaiselle ihmiselle. Itse olen ollut macin kanssa rakkaassa sovussa jo vuodesta 1992 ja silloin ensimmäinen laite oli LC. Nyt työkoneena jyllää tottakai G5 2x2.5. Powerbookia tekisi mieli...

Daydream sanoi:
Jep, mac on erilainen kone erilaiselle ihmiselle. Itse olen ollut macin kanssa rakkaassa sovussa jo vuodesta 1992 ja silloin ensimmäinen laite oli LC. Nyt työkoneena jyllää tottakai G5 2x2.5. Powerbookia tekisi mieli...

Katsos vaan...täältä löytyy muitakin pitkän linjan mac-käyttäjiä.

Allekirjoittaneelta muuten löytyy pari kappaletta perinteisiä "pönttömäkkejä"...ja löytyypä muuten sellainen hervoton kantoreppukin, jossa voipi kanniskella tuota hienoa kapinetta mukanaan....(tiedoksi kaikille asiaan vihkiytymättömille: on muuten ensimmäinen tietokone, jossa oli graafinen käyttöliittymä...siis hiiri!).

mini macci tuli muutama tunti sit ostettua... On se kyllä pitkän linjan pc käyttäjän mielestä PIENI ja hiljainen laite :)

Daydream sanoi:
Nyt työkoneena jyllää tottakai G5 2x2.5. Powerbookia tekisi mieli...
Itse ostin pari kuukautta sitten ensimmäisen maccini: 12" PowerBook G4. On se pieni, näppärä ja :haart:.

Dietka sanoi:
kyllähän toi on itselläkin edessä toinen kone maciksi, vielä kun ne on niiiiiin siistin näkösiä esim. mini mac ja 12" läppäri.

No, uudet iBookit sekä Mac Minit sitten putkahtivat eetteriin. Mm. pientä hinausta prosessoritehoissa ylöspäin ja vakimuisti nostettu 512, mikä taitaakin olla suositeltu minimi tuon Kympin kanssa mentäessä.
Itsellä menee varmaan nykyinen G4 iMac myyntiin vuodenvaihteessa ja manttelinperijäksi tulee ehkä torni G5 taikka Minimacconen 20' Applen näytöllä.
Intelimacceja odotellessa... :)

http://www.apple.com/fi/macmini/
http://www.apple.com/fi/ibook/

Insider juttu: Ja koska se PowerPC on maailman nopein prosessori ja muutenkin aivan ylivertainen... vaihdetaan Intelin prosessoreihin. Ouch :rolleyes:

Olen hankkimassa todennäköisesti iBook G4 12" konetta. En jaksanut rekisteröityä tuonne omenapuuhun kysyäkseni joten päätin kysäistä täältä. Elikä mitä lisävarusteita kannattaa hankkia koneeseen mukaan? Olen ajatellut lagatonta hiirtä sekä Office-pakettia. Jos aion käyttää konetta Wlanin kautta niin mitä tarvitsee ostaa mukaan ? Onko hyvä ostaa Aplen omia tarvikkeita vai toimiiko macci muiden valmistajien laitteilla ihan yhtä hyvin? Kannattaako ostaa Apple.fi:n kautta vai liikkeestä? Ehdotuksia odotellessa!:)

kas-vain sanoi:
Elikä mitä lisävarusteita kannattaa hankkia koneeseen mukaan? Olen ajatellut lagatonta hiirtä sekä Office-pakettia. Jos aion käyttää konetta Wlanin kautta niin mitä tarvitsee ostaa mukaan ? Onko hyvä ostaa Aplen omia tarvikkeita vai toimiiko macci muiden valmistajien laitteilla ihan yhtä hyvin? Kannattaako ostaa Apple.fi:n kautta vai liikkeestä? Ehdotuksia odotellessa!:)

Koneessa tulee vakiona wlan-kortti sekä bluetooth, ja koska muistiakin on riittämiin Tigerin+ohjelmien pyörittämiseen, ei siihen juuri mitään tarvitse ostaa lisäksi. Jos Office-pakettia tarvitsee, niin se toki menee hankintalistalle. Langatonta hiirtä en itse suosi, koska en ole vielä käyttänyt kunnollista sellaista. Sen sijaan 19 tuuman lisänäytön hommasin, kun tulee tehtyä päivät pitkät töitä "pikkupb:llä".

Mac toimii kyllä muidenkin tekemillä laitteilla, ainakaan allekirjoittaneella ei ole ollut mitään ongelmia.

Osta ihan sieltä, mistä se helpoiten käy. Itse olen ostanut kaikki koneeni liikkeestä.

Back
Ylös Bottom