Kiihdytysajo / drag racing

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Alastaron moottoriradalla ajetaan kovaa 29.6-2.7.2017

NITRONATS_2017_A3_web.jpg

Nitro Nationals & SM-osakilpailu 3 | FHRA ry

Maailman nopein Indian Alastarossa 29.6.-2.7.2017

http://www.dragracing.eu/event_competitors.asp?id=337 Kisan osallistujat

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joku tietävä vois avata mulle hiukan sääntöjä.

Tuttu selitti mulle, että ei saa ajaa liian nopeasti ja minä en nyt ollenkaan ymmärtänyt miten se on mahdollista. Sellainen kuka kuiskaa koviten kisa?

Zone-sarja -42%
Joku tietävä vois avata mulle hiukan sääntöjä.

Tuttu selitti mulle, että ei saa ajaa liian nopeasti ja minä en nyt ollenkaan ymmärtänyt miten se on mahdollista. Sellainen kuka kuiskaa koviten kisa?

Se on joissakin luokissa näin, että omaa ryhmäkohtaista ihanneaikaa tai henkilökohtaista ihanneaikaa ei saa alittaa. Esimerkiksi Super Gas 9,90 sek. ja Super Comp 8,90 sek. on se ihanneaika, mitä ei saa alittaa. Se on tarkkaa touhua, kun pitää olla maalissa voittajana, mutta aika ei saa alittaa ihanneaikaa. Lisäksi tällä tavalla saadaan kuluja alemmas, kuin aina vaan menemällä lujempaa ja lujempaa. Suurin osa noista vehkeistä menee kyllä tarvittaessa lujempaakin, mutta niissä on ns. throttle stopperit, eli kaasuläppien avautumista säädellään tarpeen mukaan. Sitten on monta muuta ryhmää, missä ajetaan vaan niin lujaa kuin päästään ja eka maalissa voittaa. Nykyään muuten se kuninkuusryhmä Top Fuel ajaa vaan 1000 jalkaan, eli 300 metriin turvallisuussyistä. Ennen kisattiin koko matka 1320 jalkaa, eli noin 402 metriä. Vauhdit kun on kasvaneet, niin jarrutusalue on alkanut käydä liian lyhyeksi.

Kauhavalle kansainvälisen luokan kiihdytysareena

kiitotie_uutiskuva-620x264.jpg

FHRA Marketing Oy ja LSK Business Park Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka perusteella Kauhavan lentokentälle rakennetaan kansainvälisen luokan kiihdytysrata ja -areena. Kyseessä on ensimmäinen Suomeen rakennettava kiihdytysrata vuoden 1989 jälkeen.

FHRA Marketing Oy:n toimialaan kuuluu moottoriurheilukilpailuiden ja -tapahtumien, sekä näyttelyiden ja messujen järjestäminen. Yhtiön omistaa Finnish Hot Rod Association ry.

Kiihdytysradan rakennustyöt aloitetaan tämän kevään kuluessa. Ensimmäiset kiihdytyskilpailut (vrt. drag racing), kiihdytysajon SM-kilpailujen kaksi viimeistä osakilpailua järjestetään jo ensi elokuussa eli 11. – 12.8. ja 31.8. – 1.9.2018. Kilpailujen lisäksi rataa käytetään testaamiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom