Kiertäjäkalvosimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K.Maga
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
K.Maga sanoi:
Kiitoksia vastauksesta Inkerille:)

En ole vielä viimisiä kertoja kirurgin pakeilla käynyt,joten tottahan toki siltä kyselen noi,kuhan vaan semmosia yleisiä kokemuksia kaipailin.
Ei tuo painihomma sinällään ole itselle niin tärkeä,enemmänkin tuo lyömispuoli.
Tosin noita painijuttuja voi tietty joutua sitten pokehommissa tekee,mutta ehkä se on kuitenkin vähän eri juttu,kun sellanen kova painitreeni?!

Mitens muute,osaatko sanoa,että jos nyt sitten jossain välissä koittaa sitä lyömistä,niin kipeytyykö se olkapää sitten ensin tai tuleeko jotain kipua lyödessä,josta vois "tietää" että paikat ei vielä kestä sitä vai pamahtaako vaan saman tien jotain rikki...
Juu, huomaa että alkaa väsy painaan, kun äsken mietin sitä olkapään liikettä ääriulkokiertoon ja loitonnukseen heiton enkä lyönnin kannalta :nolo: ..
eli eihän lyönnissä tulekaan sellaista sivulle ja ulospäin vääntöä (tai riippuu kai lyönnistä). Se paini vaikuttais äkkiä ajateltuna paljon pahemmalta (myös pokena jos välillä joutuu vääntään eli siinäkin saa varoa alkuun.. )
Kyllä se kipu varoittaa aika pitkälle ja monia riskialttiita liikkeitä ei tule varmasti mieleenkään tehdä ennenkuin kuntoutuminen on tarpeeksi pitkällä.
Kuten sanoit ,niin pari kk on tässä kokonaisuudessa lyhyt aika ja kudosparaneminen vie aina oman aikansa, joten otahan vielä iisisti :) .

Mä olen tehnyt yhdenkäden korkeussäädettävässä taljassa noita kk-liikkeitä. Auttoi todella hyvin, mutta sitten idiootti innostuin lisäämään painoja jo 1kk/3krt/vk treenin jälkeen ja kipuja alkoi hieman tulemaan. Pitkäaikainen prosessi siis tämä olkapäitten kuntouttaminen.

Nuo käsipainoliikkeet siis voi tehdä hyvällä ryhdillä taljassakin ja mielestäni jopa parempi ja turvallisempi tapa kuin käsipainoilla.

Inside Rotation
Outside Rotation
Lateral Side Raise
Upward Raise
Standing Row

Tuommoset ovat liikkeet mitä olen tehnyt ja semmonen 12-15 toistoa/liike. Outside Rotation ja Lateral Side Raise ovat raskaimmat olkapäille. Upward Raise on semmonen jossa teen n. 20cm liikerataa. Turha rasittaa liikaa.

Siis pitäskö näit kiertäjäkalvosimia reenata säännöllisesti?:jahas: Mulla on toi vasen olkapää kyl välil kipee mut se on ollu jo ennen ku ees salil oon käyny eli en usko tollasest johtuvan... Oon vaa kuullu puhuttavan noista mut en tiiä pitäiskö niitä reenata sitte vaikka ei oo vaivoja.:)

Kokeilin tällasta ihan huvikseni, ja tuntuu että jo perusasennossa (olkapäidenlevysellä otteella) takaolkapää/supraspinatus-alueet RÄJÄHTÄÄ. Onko tuo kaikille yhtä vaikeaa? Oon ihan hullun liikkuva muuten, mutta tuossa kirraa ihan sikana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En oo kokeillut vielä. Tuo ulkokiertäjävenytys ois kyllä mulle just hyvä, kun en ole pystynyt olkapään sijoiltaanmenon jälkeen takakyykkäämään ollenkaan. Juurikin ulkokierrosta jää kiinni. Ja tuohon riven rack-asentoonkin ois kiva pystyä taas taipumaan. Noista kk-harjoitteista teen yleensä vaan ulkokiertoja eri kulmista sekä kuubalaista punnerrusta viime aikoina. Pitäis varmaan ottaa tuo supraspinatus-vipari kans käyttöön.

Huomaa puolierotkin kivasti kun touhuaa tuota. En malta oottaa miten helppoa on pitää hyvää ryhtiä esim. kuukauden päästä.

Ja luin JTO:n postaukset kuubalaisista, ko. liikettä suositteli myös Ido Portal, ja nimenomaan suht raskaita sarjoja. Pitää alkaa tekemään niitä aina treenin lopuksi omana liikkeenään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuostahan varmaan vois saada kivan aktiivisen venytysliikkeen kun tekiskin levytangolla tuota.

EDIT: Tai rehatyyliin keppi + kumpparit.

Huomaa puolierotkin kivasti kun touhuaa tuota. En malta oottaa miten helppoa on pitää hyvää ryhtiä esim. kuukauden päästä.

Ja luin JTO:n postaukset kuubalaisista, ko. liikettä suositteli myös Ido Portal, ja nimenomaan suht raskaita sarjoja. Pitää alkaa tekemään niitä aina treenin lopuksi omana liikkeenään.

Jotain vitosia oon tehnyt kuubalaista parhaimmillaan 30 kilolla, se on jo järkyttävän raskas mulle. Pahalta tuntuu tosin kontrolloitu alaslasku, kun mulla on sijoiltaanmenojen totaalisumma olkapäiden kesken vissiin pyöreä kymppi. :D

Jotain vitosia oon tehnyt kuubalaista parhaimmillaan 30 kilolla, se on jo järkyttävän raskas mulle. Pahalta tuntuu tosin kontrolloitu alaslasku, kun mulla on sijoiltaanmenojen totaalisumma olkapäiden kesken vissiin pyöreä kymppi. :D

Joo, ei se reseptin 3x10-12x35kg nyt tunnu siltä että tässä elämässä pyöris meikäläisellä..

Nostetaan tätä.

Kiertäjäkalvosinta vihloo penkin aikana ja joskus treenin jälkeen. Annan sille lepoa. Tälläisen käsityksen olen saanut kaikkialta, ja sitä pyrin noudattamaan, mutta...

...mitä voin tehdä sillä aikaa? Mitkä ovat liikkeitä joita voin tehdä vaarantamatta/ärsyttämättä enempää tuota? Kyykkyäkö, mutta tuossahan on tanko olkapäillä, vaikuttaako se mitenkään? Etukyykkyssä se on vielä enemmän olkapäillä, mites se? Vai pitääkö mennä ihan prässi+pohkeet -linjalla pari viikkoa.

Mitä te olette viitsineet/uskaltaneet tehdä?

Mulla meni vasemman puolen kiertäjäkalvosimista jotain yli vuosi sitten töissä tohjoksi. Kaikki mahdollinen sattui sinne. Syvään hengittäminenkin. Tulehduskipukuurit ja muut ei auttanut kuin hetkellisesti. Lomalla kaivoin ojaa mökillä ja ajtteln että nyt ne menee lopullisesti, mutta menköön niin pääsee puukon alle korjattavaksi. Ei menny.. Vaan helpotti kivut hetkeksi. Myöhemmi luin jonkun tohtorin artikkelin siitä, kuinka usein pieni rasitus voi olla parasta lääkettä.
1,5kk sitten palasin vuosien tauon jälkeen salille ja joka treeniä ennen lämmittelen ja venyttelen KK:t. Alussa vasemmalla tehdessä sarjojen vikat toistot vihloi pahasti, mutta nykyään pystyy jo ilman kipuja sen 15 toistoa tehdä parilla kilolla. Eikä kertaakaan ole huomannut että lavasta vihloisi, niinkuin ennen. Eli omalla kohdalla treeni on ollut parasta lääkettä. Kuminauhalla kotona tulee välillä reenailtua kiertäjiä myös.
Toissapäivänä oli selkäpäivä, mutta tein jostain syystä lopuksi neljä raskasta penkkisarjaa ja vikana maksimiykkönen. Aamulla kiertäjät särki pahasti. Eilen salille ja hyvä lämpö kiertäjille ja kun ei enää aristanut niin sitten olkapääreeni. Tänään ei aamulla enää tuntunut mitään kipuja kiertäjissä.
Omia havaintoja/päätelmiä:
Joskus oikeanlainen ja kevyt rasitus on parasta lääkettä.
Raskas penkkaaminen jää väliin, jos kiertäjissä tuntuu pahalta.
Huolellinen lämmittely ja venyttely kiertäjille vähentää kipuja ja mahdollisti itsellä esim olkapääreenin (raskaine pystäreineen) vaikka aamulla tuntui että nyt on jotain vialla kiertäjissä.
Tunnista rikkinäisen ja rasituksesta aran kiertäjän ero. (Kivut levossa jne.)
Jos oikein kunnolla aristaa, niin sitten keskitytään vaikka jalkoihin enemmän ja tehdään ihan kevyimmillä painoilla tai ilman kiertäjille pientä lämmittelyä ja availua. Ei väkisin. Aluksi aristi pahasti joten aloitin lämmittelyn puolen litran vesipullolla kunnes alko lämpeemään.
Tällasta tajunnanvirtausta herätti tälläkertaa..
Siinä lihashuoltoa käsittelevässä gymlogissa oli muuten hyvää juttua kiertäjien venyttelystä. Varovasti sitten ne venyttelyt.. Ei niin että sattuu!

Suurin kysymys lienee varmaankin se, että uskallanko tehdä niitä liikkeitä, mitkä eivät vihlo tai satu? Esim. punnertaessa ylöspäin vihlominen on huomattavasti pienempää kuin penkissä, ja vipareissa sitä tuskin on.

Kuitenkin yhden suhteellisen rankan sjmv:n jälkeen illalla tuntui turhankin pisteliäästi.

Kellyn oppeja tuli kokeiltua ja herranjumala sitä kipua! Venytys jo pelkästään oli ihan jäätävän hyvä, mutta sitten tuo hieronta tennispallolla... Olin kyllä tietoinen heikoista kiertäjäkalvosimista ja jumeista, mutta noin helvetin hirveetä kohtelua en odottanut :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom