Kiertäjäkalvosimen repeämä + pinnetila

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arppa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei nyt voida ihan samasta "tökötistä" puhua kuin esim. burana koska kortisoni on hormoni jota ihmisen keho normaalistikin tuottaa.

Noh, sekä burana että kortisoni ovat synteettisesti valmistettuja tulehdusta laskevia lääkeaineita. Mutkat suoriks sanottuna samaa scheissea.

Sugarfree, eiks lääkäri antanu mitään stydimpiä ryynejä, ku ibuprofeiinia? Mä oon ymmärtäny, et just tollasissa tulehduksissa olis tärkeetä just riittävä tulehduskipulääkitys, että voi ilman kipuja puuhailla sillä kädellä jotain, ettei se mee ihan jumiin. Kun vaihtoehtoisesti sitten se käsi on sikakipee, eikä sitä tee mieli heiluttaa mihinkään suuntaan ja sillon se menee ainakin jumiin.

Ite sain alkuun 40mg feldeniä per pv. Menin hakee uudet lääkkeet, ku oli liian mietoja. Sitten sain naxoprenia (tulehduskipulääke) ja klotriptyl mitea (kolmiolääke, poistaa kipuja)

Yusu, tossakin on kyllä perää. Mutta kyllä mä sain aika pian aloitettua puuhailun vaikka käsi olikin kipeä. Vain parina päivänä oli oikein tuskaa. Muuttolaatikoita kannoin jo pari viikkoa sitten ja eilen ja edellispäivänä oon poraillut reikiä seiniin (huom. itse! krhm!) ja vasaroinut hyllyjä paikoilleen eli kuiteskin oon pystynyt kannattelemaan staattisestikin painoa korkealla. Vaikkei vielä ees saisi.

3x800 Buranaa on aika stydiä tulehduksen taltuttamiseen parisen viikkoa syötynä. Lisäksi neuvottiin käyttämään lisänä kipugeeliä ja kylmää. Ne ovat auttaneet. Ja tietysti se kortisonipiikki. Ja sitten olen ottanut vielä Sirdaludin yöksi kun ympäröivät lihakset erityisesti lavasta on jumittanut.

Olisi tarvinnut vissiin pyytää stydimpää mutta toisaalta mitäs sitä itseensä tämän enempää pumppaamaan troppia. Näillä mentiin.

On näitä tulehduksia olkapäähän siunaantunut siinä määrin että kyllä voin ainakin omalla kohdalla sanoa 7-9 päivää 4 kertaa päivässä otetun Burana 600:sen toimivan vähintäänkin hyvin ellei erinomaisesti.

Joka kerralla kipu on lähtenyt 3 päivän jälkeen ja tulehdus hellittänyt viikossa-kahdessa. Jos on kunnolla paskana niin sitten kortisonia + buranaa.

On mulle kolmiolääkkeitäkin määrätty, mutta eivät toimi läheskään niin hyvin kuin perus Burana em. annostuksella. Naxopreeni ei toiminu mulla juur ollenkaan.

Taitaa olla henkilöstä kiinni, mutta mun tapauksessa Burana on paras. Ja nukutuksissa ja puudutuksissa on jouduttu antamaan todella isoja annostuksia ennenkuin on taju/tunto lähtenyt.

Kyllä nykykäsityksen mukaan juuri ibuprofeiini on yksi tehokkaimmista tulehduskipulääkkeistä. Viime syksyn "kipuluennoilla", luentoja pitänyt lääkäri totesi sen olevan ihan laitoskäytössäkin yleisin ja toivimimmaksi todetuin. Annostusta 3x800mg, eli 2400mg vuorokausi ei ollut syytä ylittää, koska se ei lisää enää lääkkeen tehoa. Tosin tuota annostusta tulisi käyttää mielellään 14päivää, jotta paras tulos sillä saavutettaisiin. Eli yleisesti puhtuu 3-5päivää ei juurikaan vaikuta kuin kipuun, tulehdukseen sen merkitys on hyvin vähäinen.

No mitäs tarkemmin ottaen olet asiasta kuullut?

Kortisonipiikin antaminen on rutiinitoimenpide. Varsinkin työterveyslääkärit ja urheilulääkärit pistelevät niitä ihan oikein työkseen. Ei ole toimenpidettä, jolla ei olisi komplikaatiomahdollisuutta, se nyt on sanomattakin selvää. Mutta itse en kyllä näe kortisonia viimeisenä mahdollisena vaihtoehtona. Se on järkevä hoitovaihtoehto, jota kannattaa kokeilla mikäli tulehdus ei ota laantuakseen. Samaa tavaraa se on, mitä tulehduskipulääkkeet. Injektiona se vain tökätään suoraan oikeaan osoitteeseen.

Lihasten heikkenemistä aina irtoamiseen asti. Veljen kiipeilyporukassa oli käynyt tuo viimeinen. hyh.

Hieronta on hyvästä.

No maanantainahan 16.4 tuo vasen olkapää oli kipeä kovan penkkireenin jälkeen.
Lukisin tuon tulehdukseksi juuri kiertäjäkalvosimessa.
Siksi, koska nykyisessä reeniohjelmassa (SF) penkkiä tulee 3x viikossa, ja joka kerta aika kovaa. Nyt vaan pieni buranakuuri ja kiertäjäkalvosimen vahvistusta, jos sitten uskaltaisi reenejä jatkaa?:(

jos sitten uskaltaisi reenejä jatkaa?

Kannattaa miettiä sitten muutaman kerran. Jos menee vähän pahemmin rikki, nii voi olla et tän vuoden penkit on sit tässä. Ei kannata väkisin vääntää sitä penkkiä, jos ei meinaa paikat kestää. Mut kannattaa käydä lääkärillä ja fysioterapeutilla, jos meni pahemmin.

pari viikkoa on nyt siitä kun olkapää vittuili ja raahasin itseni lääkäriin. oli todella asiallinen lääkäri joka kyseli ja kaikkea mahdollista ja katsottiin tarkasti paikka mihin lyödään. kortisonit olkapäähän sisään ja kivut jäi siihen. eilen käsi oli kipeä ennen kortisonia. nyt se ei ole kipeä mistään suunnasta paitsi lihas on vähä jumisen tuntuinen pistokohdasta... vähän sama tunne kuin sustaa olisi lyöty:)))

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa miettiä sitten muutaman kerran. Jos menee vähän pahemmin rikki, nii voi olla et tän vuoden penkit on sit tässä. Ei kannata väkisin vääntää sitä penkkiä, jos ei meinaa paikat kestää. Mut kannattaa käydä lääkärillä ja fysioterapeutilla, jos meni pahemmin.

Ei mennyt pahemmin, vihlontaa nostettaessa, ei ollenkaan leposärkyä.
Mitäs jos tuon 2vko pitäisi taukoa, uskaltaako muita punttireenejä käydä tekemässä?
Tietysti niin ettei olkapää joudu sellaisiin asentoihin joista ei tykkää. Eli olkapäät ja rinnan joutuu ainakin jättämään pois.
Mites, voiko oikeasti näitä muita reenata?

e: eilen 3x 400mg buranaa päivässä, ei kipuja ollenkaan.

Noniin, pariin kuukauteen ei ole nyt salilla käyty. (tai on ehkä pari kertaa)
Viimeisimmän tiedon mukaan leikkaus on EHKÄ syyskuussa mikä on sinänsä hyvä että ehdin hoitaa kesätyöt.
Parempaan suuntaan ei ole tuo käsi mennyt mutta ei ole kunnon tulehduksia tuon yhden jälkeen ollut.
Nelisen kuukautta pitäisi vielä jaksaa kituuttaa. Katsotaan sitten kuinka rapakunnossa sitä talveen ja tulevaan kuntoutukseen lähdetään.

Ite en tarkasti tiedä, et mikä tosta olkapäästä nyt meni rikki/tulehtu. Mutta nyt on 3kk menny ja alkaa näyttää vähän valosammalta.

Ulkokierrossa ja vipunostoissa sivuille on edelleen pahasti voimat hukassa. Ja ei mikään ihme, ku infra ja supra ovat surkastuneet melkein olemattomiin. Eilen kävin fysiatrilla ja lähete ENMG. Varmaan muutaman viikon sisään tulee kutsu peijaksesta hermoratatutkimukseen ja tulokset varmaan 2kk sisään. Nooh, odotellaan ja ihmetellään. Punnerrukset tangolla oon pistäny sivuun ja siirtyny käsipainopunnerruksiin. Alaviistoa käsipainoilla otin viimeksi 27,5kg punteilla 4 x 12 ja ei mitään kipuja olkapäässä ja tuntu tosi hyvältä. Nostelen maltilla noita painoja, eli 2,5kg joka treeniin lisää ja katellaan miten menee.

Otin äsken kuvan tosta selästä. Näkee aika hyvin ton vamman:

Liitteet

• selkä infra supra.webp
    selkä infra supra.webp
    8 KB · Katsottu: 3 181
Ulkokierrossa ja vipunostoissa sivuille on edelleen pahasti voimat hukassa. Ja ei mikään ihme, ku infra ja supra ovat surkastuneet melkein olemattomiin. Eilen kävin fysiatrilla ja lähete ENMG. Varmaan muutaman viikon sisään tulee kutsu peijaksesta hermoratatutkimukseen ja tulokset varmaan 2kk sisään. Nooh, odotellaan ja ihmetellään. Punnerrukset tangolla oon pistäny sivuun ja siirtyny käsipainopunnerruksiin. Alaviistoa käsipainoilla otin viimeksi 27,5kg punteilla 4 x 12 ja ei mitään kipuja olkapäässä ja tuntu tosi hyvältä. Nostelen maltilla noita painoja, eli 2,5kg joka treeniin lisää ja katellaan miten menee.

Otin äsken kuvan tosta selästä. Näkee aika hyvin ton vamman:

Mulla on muuten aika samanlainen vaiva. Voisin ottaa kuvia myös omasta olka/selkälinjasta niin näkee samanmoista vaivaa. Selkeä ero oikean ja vasemman välillä ja epätasapainoa tulee selkään. Nyt kuitenkin oon pystynyt tekemään punnerruksia sun muita aika hyvinkin.. Alkuvamman tausta tosin on 5 vuoden päässä takana.

Ja meikäläinen sitten punttikiellossa, taas tulehduskipulääkekuuri ja kortisonipiikki hakattiin yks päivä. Ajattelin viettää kesäloman tässä pois ja elokuussa katella uudelleen noita punttitouhuja. Pyh.

olkapäätä vihloo

Vinopenassa oikea käsipaino(liian painava) tuli sisäkierrolla alas ja olkapää muljahti. Tapahtuneesta muutama viikko. Liikkuvuus ja ryhti hyvät mutta vihloo kun nostaa käden aivan suoraksi ja vihlonta voimistuu kun yrittää vielä taaksepäin taivuttaa suoraa kättä. Fysioterapeutilla pariin otteeseen käyty mutta ei oikeen varmaa vikaa ole löytynyt. Oisko vastaavanlaisia kokemuksia ja vinkkejä kellään??

Kiertäjäkalvosin vammaltahan tuokin vaikuttaa. Lääkäriin ja ja mahdollisesti kuviin. Saattaa olla pieni repeämä tullut jos on yhtäkkisesti "muljahtanut".

Huomasin tässä muutama päivä sitten että myös oikean käden solisluu on hieman alempana kuin toinen. Mistä voisi johtua ja saattaisiko esim. tämä epätasapaino aiheuttaa pinnetilan olkapäässä? Onko hoitokeinoja?

Latest posts

Back
Ylös Bottom