Kiertäjäkalvosimen repeämä + pinnetila

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arppa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No juu. Viikko saikkua, tulehtunut on. Tohtorisetä sai lopuks pukea takinki mun päälle ku nii väänteli et tuli viel kipeemmäks. Jos ei ala kipu hellittään ni sit kuulemma piikitetään kortisonia. :curs:

Yritä nyt ihmeessä saada itsesi edes ulträ-ääneen. Joku tuon tulehduksen aiheuttaa ja jos on jo ennenminkin vaivannut niin voi olla kyse myös pinnetilasta niin kuin minullakin. Toki tulehdus voi tulla muutenkin mutta helpommin tulee jos on ahtaumaa olkapäässä.
Eikä se leikkaus nyt mikään maailmanloppu ole. Kaikki pienet olkapääleikkaukset pyritään tehdä nykyään tähystyksenä eli käteen tule vain kolme pientä reikää. Kuntoutus kestää toki aikansa.
Toki kannattaa tehdä niin kuin lääkäri sanoo mutta kuvauttaa kannattaa vaivat jotka uusiutuvat.

timse, ei pysty kyl venytteleen täs vaihees sit just yhtään. Tänään lenkilläki piti sitoo kipee käsi kines ku sattu nii perkeleesti.

arppa, juu meenki heti ku saan muutettua ens viikon jälkeen 'kunnon' lääkärille. Magn.kuva ois kiva.

Harmittaa ku en pyytäny lisää kolmiolääkkeitä lääkäriltä.

Niin kauan kuin se on levossakin kipeä niin älä tee mitään venytyksiä sille. Jääpussi tuntui mulla auttavan kivasti, joku 6-8 kertaa päivässä 15min kerrallaan. Eli oikeastaan niin usein kuin vain pystyy.

Vältä yliolan liikkeitä ja oo tosi iisisti esim. takin laittamisen kanssa.

Tuon olkapään sielunmaisemaa näkee ihan hyvin ultraäänelläkin jos on osaava radiologi tekemässä tutkimusta. Kortisoni on mulle pistetty kumpaankin olkapäähän, toisella kerralla kipu loppui siihen paikkaan ja olkapää tuli heti kuntoon. Toisen olkapään kohdalla itse piikitys sattui aivan perkeleesti ja käsi meni ehkäpä huonompaan suuntaan. Tuli sitten sekin kuntoon hiljalleen. Ja molemmat myös pysyy jotenkuten kunnossa jos tosiaan tekee ittelleen selväksi ettei mitään liikkeitä parane tehdä jotka vähänkin tuntuu ikäviltä, esim just kädenvääntö.

Kannattaa ihan suoraan pyytää joku sellainen lääkäri piikittämään kortisonia joka sitä tekee usein, se on sellanen taito/harjoituslaji tietääkseni. Urheilulääkärit osaa. :)

Niin kauan kuin se on levossakin kipeä niin älä tee mitään venytyksiä sille. Jääpussi tuntui mulla auttavan kivasti, joku 6-8 kertaa

Juu en. Tää koneel istuminenki on aivan typerää koska kipeytyy siitä. Jääpussi auttaa mullakin.

Ja vain kokenut piikittäjä otetaan kysymykseen, kiitos neuvosta.

Oletkos saanut jo kortisoonia tohon käteen? Mulla on maanantaina uus ultra-ääni jos vaikka näkis onko mennyt muultakin osin pahemmaksi kuin kipujen osalta..Itsekin voisi tuota kortisoonia kysellä.

Ei vielä, kiitos kysymästä. Mulla on myös maanantaina uusi aika lääkärille, sitten katsotaan ja toivottavasti ultraäänellä. Yllättävän yleistä tämä näyttää olevan, koska olen jo vajaan viikon aikana jutellut sattumalta kahden eri ihmisen kanssa, joilta on leikattu kiertäjäkalvosin.

Mulla ei kivut hellitä 3x800 Buranasta huolimatta. Otan yöksi myös Sirdaludia, koska kaikki kiertäjäkalvosinta ympäröivät lihakset edestä ja takaa ovat ihan jumissa.

Hyvin menee :thumbs:

oli kerran vähä sama vaiva.

Joo toi on kyl perseestä ku on olkapäässä (tai no missä vaan) sellainen vika että särkee vaan koko ajan. elikkä vaiva oli laesio tendinis armillae tendium musculoru...(hieno nimi) kiertäjäkalvosimen vamma tossa luki elikkä se oli revennyt. ei poikki vaan sillain "haljennut". ""Työkyvyttömyyttä"" oli kuukausi ja treenistä tais olla vähintään se 3kk taukoa. Senkään jälkeen ei tullut oikeen mitään... Mutta kun tuon kipuajan olin ihan hiljakseen niin se parani melko hyvin... välillä pientä kipua saattaa olla kovan treenin jälkeen mutta ei pahempaa.. peck deckiä täytyy varoa todella paljon. melkeinpä kaks vuotta aikaa mutta silloin jos olisin ollut vähän järkevämpi treenin suhteen niin tuskin tuotaa vammaa olisi tullut.

Ei vielä, kiitos kysymästä. Mulla on myös maanantaina uusi aika lääkärille, sitten katsotaan ja toivottavasti ultraäänellä. Yllättävän yleistä tämä näyttää olevan, koska olen jo vajaan viikon aikana jutellut sattumalta kahden eri ihmisen kanssa, joilta on leikattu kiertäjäkalvosin.

Mulla ei kivut hellitä 3x800 Buranasta huolimatta. Otan yöksi myös Sirdaludia, koska kaikki kiertäjäkalvosinta ympäröivät lihakset edestä ja takaa ovat ihan jumissa.

Hyvin menee :thumbs:

:( Pahalta vaikuttaa jos ei tuo kasisatanenkaan ole auttanut..Itellä toimii käsi jo arkikäytössä mutta eipä sen päälle painoa voi yhtään laittaa.

Jep, meikäläisellä tod.näk. sama vaiva - etu- ja sivuolkapää särkee niin p***leesti levossakin, sellasta repivän pistävää kipua. Samalla lapojen väli jumissa samalta puolelta

Sama homma mulla noin 3kk sitten. Viikon söin feldeniä ihan tuhdilla annostuksella. Ei säryt lähteny. Sit sain muuta ja tulehdus alko hellittää. Nyt ongelmana on just ollu toi, että menee lavan seudulta ihan jumiin koko ajan. Oon käyny hierojalla suunnilleen kerran viikossa, nii on vähän pysyny kurissa toi selkä.

Fyssalta sain sellaisen venytysohjeen, että selinpäin vaikka lipastolle ja käsi siihen lipaston päälle ja sit 10krt alas ja ylös. Ekalla fyssakäynnillä toi 10 kerran jumppa toi heti voimaa olkapäähän (oli tosi voimaton, ku käsi oli ojennettu suoraks eteen ja fyssa paino sitä kädellä alaspäin). Tätä tein himassa joku 3-4pv 2h välein (tai aina kun muistin). Ennen salitreeniä teen tän aina ja treenin aikana myös. Rinta+olkatreenin jälkeisinä päivinä toi venytys on ihan ehdoton. Sit oli puhetta myös jonkunlaisesta siedätyshoidosta, että mä teen sitä penkkiä kans, vaikka pientä arkuutta esiintyis.

Nyt olkapää on siinä kunnossa, että sillä kärsii ottaa alaviistopenkistä 60-70kilolla kymppejä. Dippiä koitin tänää omalla painolla ja en uskaltanu kovin alas mennä. Joku vajaa 10 toistoa tein ja pientä voimattomuutta oli.

Ite en tarkasti tiedä, et mikä tosta olkapäästä nyt meni rikki/tulehtu. Mutta nyt on 3kk menny ja alkaa näyttää vähän valosammalta.

Tuli sitten äsken siirrettyä 2900kg pellettiä sangolla säilöön..Saa nähdä mitä käsi sanoo huomenna. Vielä ainakin toimii :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No niin. Homman nimi on senlainen, että röntgenissä ja ultrassa käytiin ja rikki ei ole mitään. Pelkkä tulehdus mutta varsin ärhäkkä sellainen. Burana-kuuri jatkuu vielä 10 päivää, samoin saikku tän viikon loppuun. Tänään tuli kortisonipiikkiä lihaan.

Voimat on symmetriset molemmin puolin kuiteskin, sanoi lääkäri testailtuaan. Hyvä niin. Pääasia kuitenkin, ettei ollut repeämää.

Huh. *pyyhkii hikeä*

jos kyseessä on jonkin sortin tulehdus olkapään jänteessä niin kuinka kauan suurinpiirtein menee että tämän saa korjattua. itsellä on ollu käsi nyt jonkin aikaa kipeä. toissaviikon pidin kokonaan taukoa treneistä ja tällä viikolla aloin taas käymää kun tuntui paremmalta. kaikki reenit sujui ihan hyvin ilman erityisiä kipuja mutta nyt viikonloppuna vasen olkapää tuli taas yhtä kipeäksi kuin se alunperinkin oli. nyt aion pitää taukoa kokonaan salitreeneistä 3viikkoa ja sitten taas uudestaan. toivottavasti se tulehdus siellä siinä ajassa olisijo kokonaan poissa. ps: käsi ei ole hajonnut niinkään missään liikkeessä. se on vain kipeytynyt itsestään. onko kellään suuurinpiirtein ollut samaa ongelmaa ja kauan on tällaisen tulehduksen poislähteminen kestänyt? onko 3viikkoa taukoa sopiva`?

Jos käsi on muuten ehjä niin kyllä kolme viikkoa pitäisi olla ihan riittävä tauko. Kannattaa myös kunnon tulehduskipulääkkeisiin hakea lääkäriltä resepti.

tänään aamulla olkapää oli aivan vitun kipeä... tuntu että sitä ei pystynyt edes nostamaan. tuntuu että kipu olisi nivelessä

Kyllä sitä kortisonia kannattaa kokeilla. Kolme kertaa sen voi pistää viikon-parin välein. Mutta musta 3 viikkoa on kunnon tulehduksen toipumiseen lyhyt aika.

Mulla nyt viikko kulunu piikistä, burana-kuuria vielä pari päivää jäljellä ja itse kipeytymisestä nyt n. 4 viikkoa. Ei mitään asiaa vielä nostamaan. Eilen hakkasin kirjahyllyt ja jouduin kannattelemaan pään yläpuolella hyllyä aina ku naulasin niin selvästi kipeämpi tänään.

Mulla lääkäri sanoi että pari kuukautta vois mennä.

Älä ajattele kortisonipiikkejä. Sen pitäis olla viimesin mahdollinen vaihtoehto. Liian komplikaatioaltis toimenpide, mitä itse asiasta olen kuullut. (Huonosti pistetty pistos syynä).

Suosittelen hierojaa ja pätevää fysiatria.

Parantumisia sinnepäin.

Älä ajattele kortisonipiikkejä. Sen pitäis olla viimesin mahdollinen vaihtoehto. Liian komplikaatioaltis toimenpide, mitä itse asiasta olen kuullut. (Huonosti pistetty pistos syynä).

No mitäs tarkemmin ottaen olet asiasta kuullut?

Kortisonipiikin antaminen on rutiinitoimenpide. Varsinkin työterveyslääkärit ja urheilulääkärit pistelevät niitä ihan oikein työkseen. Ei ole toimenpidettä, jolla ei olisi komplikaatiomahdollisuutta, se nyt on sanomattakin selvää. Mutta itse en kyllä näe kortisonia viimeisenä mahdollisena vaihtoehtona. Se on järkevä hoitovaihtoehto, jota kannattaa kokeilla mikäli tulehdus ei ota laantuakseen. Samaa tavaraa se on, mitä tulehduskipulääkkeet. Injektiona se vain tökätään suoraan oikeaan osoitteeseen.

No mitäs tarkemmin ottaen olet asiasta kuullut?

Kortisonipiikin antaminen on rutiinitoimenpide. Varsinkin työterveyslääkärit ja urheilulääkärit pistelevät niitä ihan oikein työkseen. Ei ole toimenpidettä, jolla ei olisi komplikaatiomahdollisuutta, se nyt on sanomattakin selvää. Mutta itse en kyllä näe kortisonia viimeisenä mahdollisena vaihtoehtona. Se on järkevä hoitovaihtoehto, jota kannattaa kokeilla mikäli tulehdus ei ota laantuakseen. Samaa tavaraa se on, mitä tulehduskipulääkkeet. Injektiona se vain tökätään suoraan oikeaan osoitteeseen.

Ei nyt voida ihan samasta "tökötistä" puhua kuin esim. burana koska kortisoni on hormoni jota ihmisen keho normaalistikin tuottaa.

http://www.katajanokanfysiatriasema.com/Kortisoniinjektioina.html

Siitä olen toki samaa mieltä että ihan rutiini toimenpide tuo on ja hyväkin ratkaisu jos ei tulehdus hellitä. Pitää vain olla taitava lääkäri joka tuon piikittää.

Latest posts

Back
Ylös Bottom