Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kierrätys on liian hankalaa... vaikka noi kaikki pömpelit lähistöltä löytyiskin. Ainakaan en itse ole tähän mennessä asunut yhdessäkään kämpässä, jossa olis ollut niin hyvin varustettu roskiskaappi että kaikenlaista sais kerättyä erikseen. Eikä vuokrakämpissä asuessa huvita kovin paljon panostaa omatoimiseen roskiskaapin paranteluun, varsinkin kun säilytystiloja on muutenkin keittiöissä (ja muissakin huoneissa) lähes poikkeuksetta liian vähän. Eli siellä roskiskaapissa täytyy säilyttää yhtä ja toista muutenkin, ei mahdu 5 tai 10 eri roska-astiaa.Originally posted by taisto
Suomi on laaja maa, kaikkialla ei ole yhtä vaikeaa. Minulla on noin 50m kämpästä seuraavat pömpelit:
- komposti
- metalli
- paperi
- pahvi
- lasi
- maitopurkki
- sekajäte
Originally posted by Kimi
Kaikki mikä on mahdollista kierrättää niin se kierrätetään
Originally posted by Pauliina
Ainakaan en itse ole tähän mennessä asunut yhdessäkään kämpässä, jossa olis ollut niin hyvin varustettu roskiskaappi että kaikenlaista sais kerättyä erikseen.
Originally posted by Nate
Meilläkin on se kuuluisa pahvilaatikko eteisen nurkassa naulakon alla. Sitäkin saa tyhjentää tiheään vaikkei tule edes mainoksia.
Originally posted by Dragon
"Kaikki samaan läjään, vittu se mulle kuuluu jos joku pulu jossain tukehtuu mun muovikassiin." -kierrättäjä
Originally posted by RikHard
...joulukuusi nestekartonkien seassa...
Originally posted by Richard75
Kierrätystä tämäkin
Nuorena miehenä kauan kauan sitten tuli työskenneltyä eräässä hampurilaisketjussa.
Siellä sitten fiksua yrityskuvaa antaen, asiakkaat pääsi lajittelemaan roskansa, ja näinhän se taitaa vielä nykyäänkin siellä olla.
No kuinka ollakkaan, minähän aina sain olla se roskasäkkien kantaja. duuni.
Ja tasan yksi puristin siellä lastaussillalla oli mihin nämä roskasäkit aina nakkelin
On edelleen useita sovelluksia, joissa Li-Ionilla tai lithium-polymeeri -kennoilla ei voi korvata NiCd-kennoja. Syynä tähän on eri akkutyyppien virranantokyky. NiCd:llä saadaan piikkivirtana kymmenkertaisia virtoja lithiumeihin verrattuna ja lisäksi myös huomattavasti enemmän kuin NiMH-kennoista. Vuonna 2006 taisi olla tulossa laki, joka kieltää kadmiumin, mutta siihen asti se tulee pysymään suosiossa sovelluksissa, joissa virranantokyky on painoa ja fyysistä kokoa tärkeämpi. Eihän lithiumkaan mikään myrkytön ole, mutta en nyt jaksa siihen sen enempää paneutua.Originally posted by Dragon
Vanhoissa ladattavissa paristoissa on edelleen nikkeliä ja kadmiumia. En oikeastaan tiedä paljonko näitä Ni-Kadmium akkuja on vielä käytössä. Lähinnä näitä on käytetty porakoneissa ja sähköhammasharjoissa. Nykyään melkein kaikki akut ovat litium-akkuja esim. kännyissä.
Originally posted by Nate
yksi ämpäri metallille (kertyy aika paljon tonnikalapurkkeja...).
Originally posted by kilkkinen
Kaikki roskat lajitellaan nätisti eri pusseihin niin sitten voi pihalla tunkea ne siihen ainoaan roskikseen.
Originally posted by vitvall
"en kierrätä mitään, koska ihminen on maapallon syöpä ja me kaikki lopulta kuolemme"