Kierrätätkö metallitölkit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu
Japa, LOOOOOOOOOOOOOOL :D Ei helvetti :D Kuka upottaa PELKÄN pilkkihaalarin järveen? Ihme jengiä. Vittu meren/järven pohja on täynnä paskaa, täytyy sanoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
japa sanoi:
Sitten olin joskus -98 sellaisessa firmassa jossa oli tuotteina esim paristoja ja siellä oli koulutuksessa juttua että kaikki normaalit paristot ovat ihan normaalin kotitalousjätteen mukana hävitettävää kamaa. Ja tässä uskossa olen ollut siitä lähtien.

Japa, tarkoititko että ei ole siis hyödyllistä lajitella pattereita? Itse oon näin aina tehnyt.

Täytyykö kierrätettävistä peltitölkeistä ottaa muka etiketti irti? Itse olen aina ollut siinä luulossa, ettei, eihän lasipurkeistakaan tarvitse.

Meillä erotellaan ainakin biojätteet, palautuspullot, keräyspaperi ja- pahvi, kartonkipakkaukset ja paristot yms. ongelmajätteet, ja eiköhän myös lasipurkit ja metallitölkit erikseen kerätä. On valitettavasti vähän pitempi matka sellaiseen keräyspisteeseen, johon voi viedä kierrätyslasia ja -metallia, mutta aerobisen kannalta sitten vaan tosiaan :D

Gilly, no eihän paperinkeräykseenkään viedä etikettejä purkkeineen? Vai? :)

Ja se etiketin irroittaminen ei ole iso juttu, se lähtee repäisemällä vain siitä.

-Marchi- sanoi:
Gilly, no eihän paperinkeräykseenkään viedä etikettejä purkkeineen? Vai?

Juuei, mutta ihmettelen tässä lähinnä sitä, miksi metallipurkeista pitäisi etiketit poistaa, mutta lasipurkeista ei. Ainakaan YTV:n sivuilla ei sitäpaitsi ole mitään mainintaa siitä, että etiketit pitäisi metallipurkeista poistaa.

Eikä se nyt toki iso asia olekaan, mutta tällainen peruslaiskimus ei viitsisi tehdä turhaa työtä, vaikka olisi miten pienestä asiasta kyse. ;)

twinlab sanoi:
Japa, tarkoititko että ei ole siis hyödyllistä lajitella pattereita? Itse oon näin aina tehnyt.

Niin mikä on hyödyllistä ja mikä ei ? Mutta ennen niissä paristoissa oli elohopeaa ja jotain muita myrkkyjä jotka olivat vaarallisia ja siksi ne piti hävittää erikseen. Mutta nykyään ne eivät sisällä enää mitään myrkkyjä ja jossakin oli että ne voidaan normaalin jätteen mukaan hävittää.
Ihan hyödyllisintä on käyttää uudelleen ladattavia paristoja kuin kertakäyttöisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom