Kiekkoon jalkoja!

Ikä
35
Aloitin pelaamaan lätkää tässä uudestaan viime viikolla. Pelasin viimeksi viime joulukuussa. Sitten alkoi selkäongelmat ja luulin jo lopettavani.

Tein talven ,kevään ja kesän pelkästään punttia ,joten jalat eivät tahdo liikkua yhtään. Nyt pitäisi saada ohjeita räväkkyyden saamiseen kentällä. Venyttelen ihan jonkun verran , mutta sitä pitää lisätä. Punttia aion vähentää vuoroviikoin 2x/1x viikkoon. Ja lisätä jonkinmuotoista airobista siihen elikkäs tarvitsisin vähän neuvoja minkä tyyppistä reenia tohon kannattas laittaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehottomasti lenkkeilyä ja intervalli- harjoituksia. Niitä mekin vedettiin. Lisäksi vedettiin ns. Porrastreenejä eli olet varmaan kuullut kun mansen miehet vetää pyynikin portaita? lisäksi venyttelyä vaikka se ei niin tärkeeltä tuntuis. Lopetin 2 vuotta sitten lätkän divaris ja vieläki saan spagaatin suht helposti.

Tosiaan mun pitää tota loikkimista harjoittaa kun seon mulla kans ihan from asshole. :wall:

Tässä olen vähän miettinyt tätä reenhommaa, että miten se tulisi tehdä. Aika ei vaan riitä 3 x viikkoon punttiin ja pariin lenkkiin + 4 x kiekkoreeneihin +peleihin.

Joten olisikohan tämä aivan :david: -ajatus?
Vuoroviikoin 3x viikkoon jotain airobista(lenkkiä ,loikkia, intervallia) ja sitten toisella viikolla 3x voimapuntti. Mitenkähän tämmönen toimisi?

Mikä ettei? Ainakin ehtii paikat palautua. Koska jos joka viikolle otat sekä 3x aerobisen ja 3x puntin niin ei sitä kauaa jaksa. Riippuen treenin kovuudesta tietenkin.

kisskiss sanoi:
Tässä olen vähän miettinyt tätä reenhommaa, että miten se tulisi tehdä. Aika ei vaan riitä 3 x viikkoon punttiin ja pariin lenkkiin + 4 x kiekkoreeneihin +peleihin.

Joten olisikohan tämä aivan :david: -ajatus?
Vuoroviikoin 3x viikkoon jotain airobista(lenkkiä ,loikkia, intervallia) ja sitten toisella viikolla 3x voimapuntti. Mitenkähän tämmönen toimisi?

Musta tuntuu, että olisi järkevämpää tehdä joka viikko molempia, mutta vähemmän. Eli vaikka joka toinen viikko 1x puntti ja 2x aerobinen ja joka toinen viikko taas 2x puntti ja 1x aerobinen.

Anna mennä vain. Mä en koskaan saavuttanut ylikuntoa vaik joskus 2 kertaa päiväski treenattiin. Kannattee muute joskus käydä vaik uimas vaihtelun vuoksi ja tekee hyvää hapenottokyvyllekki

yks vaihtoehto on rytmittää viikoittain. pidä kevyempiä viikkoja esim. joka kolmas tai neljäs viikko, jolloin teet vaan yhe treenin per ominaisuus. toi vuoroviikoin 2+1 on myös ihan mukava malli.

itellä tulee treenattua kesällä 10-15krt/vko ja ikää sen verran, ettei ihan teinimehuilla mennä, eikä silti paina missään. kyllä sitä kummasti jaksaa ja kehitystä tulee.

tsemppiä treeneihin!

:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom