Mitä eroa näillä lajeilla on tarkalleen ottaen?
Kumpi on parempi mihinkin tarkoitukseen parempi jne?
Olen 80 synytynyt mies ja minulla ei ole aikaisempaa kamppailulaji kokemusta eikä urheilukokemusta.
Olen melko paskassa kunnossa.
Ajattelin aloittaa jommankumman otsikon lajeista koska haluan parantaa hapenottokykyä, koordinaatiokykyä, ketteryyttä, nopeutta ja lihaskuntoa.
Haluan lajin jossa on melko yksinkertaisia tekniikoita eikä mitän Karaten puolen tunnin kataa. En myöskään perusta henkimaailman jutuista pahemmin.
Entä miten olkapääni kestää näissä lajeissa?
Yksi syy miksen juuri vapaaottelua valitse on se että siinä ainakin olkapää joutuu koetukselle.
Olkapääni on 2 kertaa mennyt paikoiltaa mutta siitä on vuosia ja nyt se ei ole reistaillut mutta pelko on että taas se lähtee. Onko kuitenkin esim. Kickboxing parempi laji olkapäälle kuin vaikka lukkopaini?
Miten sopiiko nämä lajit edes meikäläiselle muutnekaan iän ynm. puolesta?
Onko mitään mahdollisuuksia päästä kisaamaankin?
Entä miten kisat eroaa näiden lajejen välillä ja kumpaa suomessa harratetaan enemmän?
Kumpaa lajia nämä Eurosportilla nähtävässä K1 ohjelmassa on?
Onko kummassakin lajissa melko tasapuolisesti niin lyöntejä kuin potkujakin?
Kumpi on parempi mihinkin tarkoitukseen parempi jne?
Olen 80 synytynyt mies ja minulla ei ole aikaisempaa kamppailulaji kokemusta eikä urheilukokemusta.
Olen melko paskassa kunnossa.
Ajattelin aloittaa jommankumman otsikon lajeista koska haluan parantaa hapenottokykyä, koordinaatiokykyä, ketteryyttä, nopeutta ja lihaskuntoa.
Haluan lajin jossa on melko yksinkertaisia tekniikoita eikä mitän Karaten puolen tunnin kataa. En myöskään perusta henkimaailman jutuista pahemmin.
Entä miten olkapääni kestää näissä lajeissa?
Yksi syy miksen juuri vapaaottelua valitse on se että siinä ainakin olkapää joutuu koetukselle.
Olkapääni on 2 kertaa mennyt paikoiltaa mutta siitä on vuosia ja nyt se ei ole reistaillut mutta pelko on että taas se lähtee. Onko kuitenkin esim. Kickboxing parempi laji olkapäälle kuin vaikka lukkopaini?
Miten sopiiko nämä lajit edes meikäläiselle muutnekaan iän ynm. puolesta?
Onko mitään mahdollisuuksia päästä kisaamaankin?
Entä miten kisat eroaa näiden lajejen välillä ja kumpaa suomessa harratetaan enemmän?
Kumpaa lajia nämä Eurosportilla nähtävässä K1 ohjelmassa on?
Onko kummassakin lajissa melko tasapuolisesti niin lyöntejä kuin potkujakin?