kickboxing ja thaiboxing

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuosta kääntölyönnistä muuten seuraavanlainen huhu: erään seuran vetäjä kertoi minulle, että joissain kisoissa olisi käynyt niin, että toinen ottelija olisi lyönyt kääntölyönnin ja toinen samanaikaisesti takasuoran, jolloin takasuora olisi osunut toista niskaan. Tuloksena halvaantuminen.

Toi kuullostaa jo aika urban legendalle. En oo meinaan tuollaista kuullut. Mutta mikäänhän ei ole mahdotonta, kun kyse on kamppailulajeista.

Originally posted by taisto
Heh heh. Rico hei, toisen lajin haukkuminen vaatii kokemusta molemmista lajeista useassa seurassa (ja tämän varmaan kohta osoitat sinulta löytyvän).

Itse olen treenannut potkunyrkkeilyä useamman vuoden, sekä Espoossa kamppailuopistolla ja nykyään Hyvinkäällä Shudokanissa. Nykyään treenini on "pappa-tyyliä" eli ei tavoitetta kehässä.

- EN hauku muita lajeja. Itse vaan pidän thaista enemmän. Jep, on tullut potkunyrkkeilyä treenailtua ensin HJJK:lla Asko Aallon valmennuksessa, sitten Vantaan Kickboxingissa Jukkiksen ja myöhemmin Rantalan Pasin valmennuksessa sekä muutamat treenit JäKK:ssa. Treenailin vuosina '95-'98.
- Thainyrkkeilyä olen harrastellut vuodesta '00, vaikka lajia olenkin tiiviisti seurannut jo 10 vuotta. Pari kertaa on tullut käytyä Thaimaassa Sityothongin campilla ihan farangituristina treenaamassa. Suurin osa muutamasta viime vuodesta on kuitenkin mennyt erinäisten vammojen paranteluun. Tällä hetkellä en pysty treenaamaan mitään potkulajia.

Kummassakaan seurassa (eikä leireillä) ole ollut mainitsemaasi vyöjärjestelmää ja treenaaminen sekä tekniikat ovat samanlaisia (+thaissa thaille ominaisia tekniikoita). Itselläni on potkunyrkkeilyssä keltainen vyö. Vyötäni en ole koskaan käyttänyt. Kikkapotkuja treenataan joskus kehittämään motoriikkaa ja treenien kevennyksenä. Kirvespotku on vaikea tekniikka mutta oikein käytettynä tehokas. Esimerkiksi läheltä kirvespotkulla toisen suojaus sekaisin ja sitten käsillä rummutusta.

- Mun aktiivi KB-ajoista on jo sen verran aikaa, että näköjään laji on mennyt eteenpäin. Silloin kun treenasin, vyö piti olla ja muutenkin oli vähän "budomaisen" tiukkaa. Hienoa!
- Noista kirvespotkuista ja hyppykiertopotkuista voidaan olla montaa mieltä (tai siis kahta; toimii tai ei toimi...) Jos ei matsata aio, niin mikäs niitä on treenatessa. Mutta, jos otella aikoo, ei kannata tuhlata aikaa tuollaisiin hienouksiin kovin paljoa - vaan hioa perusjuttuja ja silmää (sparrata paljon). Tottakai tuollaiset "erikoistekniikat" saattavat joskus jopa toimiakin. Matsatessa on tietysti hyvä löytyä varastosta monipuolisuutta ja kikkojakin. Harjoitus tekee mestarin.

P.P.S. Ei pidä unohtaa että molemmat lajit ovat vain urheilua jossa on säännöt. Eivät ne mitään täydellistä kamppailua ole.

- Näin on. Jokainen valitsee oman lajinsa omien mieltymystensä mukaan. Ja valittu laji on useimmiten harrastajalle se paras, kuningaslaji.

:offtopic:

Niin, tuosta kääntölyönnistä vielä. Onpa itse Jomhod Kiatadisak, yksi thainyrkkeilyn suurimmista, tullut tyrmätyksi kääntölyönnillä. Se tapahtui Jenkeissä joskus 80-90 lukujen taitteessa. En muista jenkin nimeä, mut joku potkunyrkkeilijä se oli ja varsinainen kääntölyöntitaituri. Yllätti nuoren Jompan aika pahasti. Eipä ole meinaan Jomhod montaa matsia n. 250 käydystä hävinnyt eikä varsinkaan tyrmäyksellä.
Nimim. Kyseisen matsin videolta nähnyt.

Originally posted by Tube
p "Remy on kuningas ja kyllä ne K-1 tyypit voittaa kenet vaan" .

Offtopic mut oot ihan oikees, se Remy on pellen nakonen ku se ottaa vauhtia ringin toisesta paasta ja hyppaa polvi edella vastustajaa kohti. ikina ei oo osunu eika ikina tuu osumaan. mua naurattaa joka kerta ku se tekee sen...

En edes viitsi lähteä keskusteluun tästä Japanin showsta, joillekin nämä "starat" edustavat parasta mitä maan päällä on tapahtunut.
Huomasihan sen jo osin tosta kun keskusteltiin miten Jomhod siellä pärjäisi. Kyseessä on kuitenkin ensisijaisesti show ja tämän jälkeen tulee muut arvot. Itse en touhusta jaksa syttyä. Ruotsissa käydyt k-1 kekkkerit kyllä oli ihan asiaa (ja olihan se Jomhodikin siellä...) :)

En edes viitsi lähteä keskusteluun tästä Japanin showsta, joillekin nämä "starat" edustavat parasta mitä maan päällä on tapahtunut.
Huomasihan sen jo osin tosta kun keskusteltiin miten Jomhod siellä pärjäisi.
No en minäkään tuohon :kakka: -aiheeseen viitsisi palata, mutta sanonpa vain sen, että jos tämä kyseinen 70-kiloinen lepakkomies on kerran niin kova jätkä niin sinne vaan kokeilemaan :thumbs:
Japanilaiset kyllä osaavat antaa arvoa myös teknisille ottelijoille ja varmaan heitäkin kiinnostaisi nähdä kuinka Hoost ja Sapp saavat turpaansa 2-3-kertaa pienemmältä ukolta.
Jos Jomhod nyt ensi alkuun pieksäisi vaikka Suomen parhaat raskaampien sarjojen thai-nyrkkeilijät ja sen jälkeen Pohjoismaiden huiput niin takuulla saisi sen verran huomiota, että eiköhän Herra Ishii japanista kiinnostuisi ja ovet K-1:n aukenisi.

Originally posted by Pecman
No en minäkään tuohon :kakka: -aiheeseen viitsisi palata, mutta sanonpa vain sen, että jos tämä kyseinen 70-kiloinen lepakkomies on kerran niin kova jätkä niin sinne vaan kokeilemaan :thumbs:
Japanilaiset kyllä osaavat antaa arvoa myös teknisille ottelijoille ja varmaan heitäkin kiinnostaisi nähdä kuinka Hoost ja Sapp saavat turpaansa 2-3-kertaa pienemmältä ukolta.
Jos Jomhod nyt ensi alkuun pieksäisi vaikka Suomen parhaat raskaampien sarjojen thai-nyrkkeilijät ja sen jälkeen Pohjoismaiden huiput niin takuulla saisi sen verran huomiota, että eiköhän Herra Ishii japanista kiinnostuisi ja ovet K-1:n aukenisi.

Eipä juuri lisättävää edelliseen viestiini.... "Lepakkomies", hyvä heitto ? Vai ei yhtään ottelua nähtynä ? Tai ymmärrystä pelisilmästä?
:kuola:

Varmaan tämän topicin voi jo sulkea jos miettii alkuperäistä kysymystä lajien eroista..:wall:

Eipä juuri lisättävää edelliseen viestiini.... "Lepakkomies", hyvä heitto ? Vai ei yhtään ottelua nähtynä ? Tai ymmärrystä pelisilmästä?

Varmaan tuo lepakko tulee niistä jo otteluhousuista. Katsoppa joskus niiden etumusta.

Meillä oli potkunyrkkeilyn ja thainyrkkeilyn treenaajat samoissa treeneissä, kun kaupungista ei erikseen thainyrkkeilyseuraa löydy. Kaikki treenasi sitten myös thainyrkkeilyn tekniikoita, kuten kyynärpäälyöntejä. Sellainen tuntuma jäi, että lajit ovat aika paljon samankaltaisia. Valmentaja onkin molempien lajien moninkertainen SM-voittaja, KB:n EM-mitalisti ja Thainyrkkeilyn World Cup voittaja ja ties mitä.

Suositut

Back
Ylös Bottom