Kevyt viikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lazyeye
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka usein pidätte kevyitä viikkoja ja millainen on ohjelma kevyen viikon aikana?

Teen itse tällä hetkellä elaston 2-jakoisella ja aikaisemmin olen pitänyt kevyitä viikkoja vain silloin kun esim olkapää/kyynärpää on alkanut osoittaa ärtymisen merkkejä.
Nyt on taas samanlainen hetki käsillä eli olkapää hieman jomotti koko maanantai illan penkkireenin jäljiltä. Tästä johtuen ajattelinkin vedellä ensi viikon kevyemmin.

Eli onko kevyellä viikolla ohjelma kutakuinkin sama kuin normaalisti, mutta vaan pienemmillä painoilla vai onko tarkoitus vaan kevyesti vedellä niitä sun näitä liikkeitä kuitenkin niin että jokainen lihasryhmä saa hieman osumaa viikon aikana? Normaalisti käyn neljä kertaa viikossa salilla, niin kevyellä viikolla riittää varmasti kaksikin kertaa?

Ilmeisesti kevyitä viikkoja kannattaisi pitää hieman useamminkin, jopa ennen kuin paikat alkaa reistailemaan.

Millaisella syklityksellä pakkiksen porukka köykäsiä viikkoja vetelee?

6-12 viikon välein pidän, riippuu vähän että miltä tuntuu. Ja saattaa joskus kevyet viikot venähtää kahdenkin viikon mittaiseksi.

Itse ku lähes aina teen työsarjat failureen asti ja käytän rest-pauseja ym. tehokeinoja niin nämä jätän kevyillä viikoilla pois ja sarjapainot pienennän noin yhdeksäänkymmeneen prosenttiin normaalista..

Itellä jäi tän viikon eka treenipäivä pois ja loputkin tullaan vetämään kevennetyllä ohjelmalla ku alko taas ilmestyä ylikunnon oireita. Se oliskin hyvä jos pystyis päättämään että kevyet viikot ois aina tietyin tasasin väliajoin mutta yleensä sitä ei malta ja vasta sitten havahdutaan pitämään niitä ku alkaa paikat ilmottelemaan että armoa hyvä mies!

olen kans alkanut epäillä että onkohan ylikunnon oireita, kun jotkut tulokset tuntuvat junnaavan paikallaan. Ainoa lihasryhma missä tuntus tulevan kehitystä on selkä, mutta käynkin kerran kk hierojalla joka käy selän 30min läpi. Tuntuis siis selkä palautuvan sen ansiosta parhaiten. En ole tehnyt juurikaan kevyitä viikkoja mutta nyt olis kyllä aika kokeilla. Ajattelin tiputtaa esim rintapäivän liikkeistä puolet pois ja painoja 50%, onkohan se liikaa? Ja tohon lisätä kevyttä aerobista? 2vk jos kokeilis ens alkuun, niin olis 2 kertaa vedetty kevyesti koko kroppa läpi.

Kannattaa kokeilla. IMO ei noilla prosenteilla ole niinkään väliä vaan sillä että vetää oikeesti kevyesti, eli ei lähellekään failurea.. Itellä nyt 10 kevyttä päivää takana, tänään oli eka kova treeni ja sarjaenkat paukku jokaisessa liikkeessä, eli ei tää keventely ihan turhaa ole.

Minä pidän yleensä noin 2-3 kkn välein tai tuntuman mukaan kevyen viikon. Kevyen viikon keskivaiheilla treenaan yhdellä kertaa koko kropan kevyesti läpi. Pari kevyttä sarjaa per lihasryhmä, kyykkyä, penkkiä, mavea, leukoja ja vatsaa. Näin siksi ettei kroppa olisi ihan ruosteessa kun kovat treenit taas alkavat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom