kevennys?
Tää on mulle henkkoht ehkä vaikein asia tällä hetkellä sisäistää reenaamisessa, eli lepo ja palautuminen..
Nyt reilu vuosi "tavoitteellista" punttailua takana ja hommasta on opittu koko ajan lisää ja toivottavasti opitaan jatkossakin. Alussa painoin n. 67kg ja johon olin päässyt rajun laihutuksen avulla n.110kilosta. Ensimmäiseksi oli opittava hyväksymään se että paino nousee kun lihasta haetaan. Toisekseen oli uskallettava syyä runsaasti ja vaikka ei oliskaan kova nälkä. Tähän päivään mennessä onkin paino noussut hissukseen n.76kiloon ja voimaa tullu lisää. kalorit noussu n.2700kcal/pvä n. 4000kcal/pvä. Nykytilanteessa on tosin huonopuolensa siinä että ku oon ny opetellu syömään paljon nii liikunta on myös lisääntynyt paljon. Ja sit ku pitäs ottaa kevyemmin tai huilata vaikka ees yks päivä kokonaan nii syöminen on tosi hankalaa ku ei mielestään oo kuluttanu tarpeeks liikkumalla(vanha paska tapa jääny dietiltä)..
Asiaa..
treenaan 3-jakosella ohjelmalla ja jos mahd niin treenit on 3on 1off. Joka toisena offi päivänä teen ainakin jotain aerobista. Oon nyt onnistunu vetään nousujohteisesti progression ensimmäisen kerran läpi, eli kaks kiertoo toistot 16-20, seuraavat kaks kiertoo 10-12 ja nyt viimesimmät kaks 6-8. aattelin että ennen ku alotan uuden kierron taas 16-20 toistolla ja pykälää isommilla kuormilla ku viime setin alussa, niin pikku kevennys vois olla poikaa. lähinnä kysynkin yleistä mielipidettä ja vakuuttelua itelleni siitä että täytyy myöskin keventää ja huilat välillä.
Paan ny esimerkkin viimeset pari viikkoo
su(27.9): 40min hölkkä+ rinta, olkapäät,ojentajat treeni
ma: 40min hölkkä, 5min soutu+ selkä, haba treeni
ti: 50min hölkkä+ jalka treeni
ke: n.70min hölkkä
to: sama ku su
pe: sama ku ma
la: sama ku ti
su:lepo (8,5h töitä:D)
ma: 40min hölkkä+ rinta, olkapäät, ojentajat
ti: 40min, 5min soutu+ selkä, hauis
ke: 45min hölkkä+ venyttely
to: 50min hölkkä+ jalat
pe: 120min hölkkä
la: Ja tässä ollaan ny. Nyt pitäs siis olla kevyemmän hetken paikka ja ainakin tänään otan ihan lepoa. Tommosia 120 minuutin lenkkejä en kyl enää tee, mutta muuten tois perus runko on tollanen ko ylhäällä, sillon tällön tietty tullu parin-kolmen päivän punttitaukoja reissun johdosta. lenkit ku nyt sais sinne +-60min ja noita ennen punttia tehtäviä lenkkejä pitäs varmaan miettiä?!
Ihan yleisiä ohjeita siis nyt ja eteen päin toivoisin. Onko ok että nyt huilaan totaalisesti 3-5 päivää ja jatkan sit punttailua. Ilman lenkkejä, lyhyemmillä lenkeillä, vai samoilla lenkeillä ennen punttia? välipäivinä aidon käyä aerobista tekee mut maks 90min ja en joka välipäivä vaan maks joka toinen.
saattaa kyllä olla että huomenna käyn vetää kropan kevyesti läpi ja sit tiistaina tai keskiviikkona jatkuu..
ps. eihän tässä tarinassa mitään järkee ollu mut paan ny kumminkin esille nii saadaan yhessä ihmetellä