Kevyt viikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sumo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally Posted by PAVE Mä en ainaakaan oo ikinä pitäny kevyttä viikkoa ja vedän kaikki sarjat failureen paitsi penkissä, kyykyssä ja mavessa. Mä meen salille ja treenaan kunnolla ja kovaa tai mä en mee ollenkaan!

tos on asennetta! niihän se menee et kuka leikin kestää:)

Mitä järkee pitää jotain kevyitä viikkoja jos tykkää treenata kovaa ja kehittyy vitun hyvää tahtia omasta mielestään ja paikatkin pysyy ehjänä?! Sen ymmärrän jos joku ei henkisesti tai fyysisesti vaan jaksa, mutta mulla ei oo sitä ongelmaa.

Mitä järkee pitää jotain kevyitä viikkoja jos tykkää treenata kovaa ja kehittyy vitun hyvää tahtia omasta mielestään ja paikatkin pysyy ehjänä?! Sen ymmärrän jos joku ei henkisesti tai fyysisesti vaan jaksa, mutta mulla ei oo sitä ongelmaa.

kyl jossain vaiheessa sullakin seinä tulee vastaan ja siinä vaiheesa enemän hyötyä on yhestä kevyestä viikosta, kun että jatkat sokeena täysillä ja painot alkaa tippuu = ja sekös vituttaa..

Kyllä niitä kevyitä vkoja vaan kannattaa opetella pitämään(kokemusta on).Se on pavellekin kova paikka ku joku päivä iskee hermosto ja kroppa totaaliseen jumiin.Penkki ei enää kuljekaan,ja treeni maistuu puulta.Pää vaan ei anna periksi keventää...

Kyllä niitä kevyitä vkoja vaan kannattaa opetella pitämään(kokemusta on).Se on pavellekin kova paikka ku joku päivä iskee hermosto ja kroppa totaaliseen jumiin.Penkki ei enää kuljekaan,ja treeni maistuu puulta.Pää vaan ei anna periksi keventää...

joo kyllämä sen uskon, että se seinä tulee jossain vaihhessa vastaan, mutta ennen sitä meikä ei kevyttä viikkoa pidä!

joo kyllämä sen uskon, että se seinä tulee jossain vaihhessa vastaan, mutta ennen sitä meikä ei kevyttä viikkoa pidä!

Ihan oikein, turha himmailla ja miettiä tuossa iässä liian vakavia jos reeni kulkee :whip:

Itellä reeni kulkenu tähän asti varsin reippaasti mut nyt ruvennu tulee semmosta et parin sadan metrin pyöräilyki rupee hapottaa jaloissa ja etenkin penkin tulos on jämähtäny paikoillee ja menny vähä alaskipäin. Pidin ny sit just viikon tauon kokonaa salilta vaikka mieli teki nii pirusti sinne takas pumppailee mut kuuntelin kroppaa ja pysyin poies. Tänää sit pääs pitkästä aikaa salille ja tuntu kyl paljo kevyemmältä, et suosittelen kyl kuuntelemaa omaa kroppaa ja pitää vähä kevyttä välissä ku et vetää koko ajan täysiä vaa sen takia ku mieli tekee...

Mutta tietenkin vain oma mielipide:david:

Aika harvassa on minullakin ne kevyet viikot, jotenkin ei osaa ottaa kevyesti. Pidänkin sitten ylimääräisiä lepopäiviä aina tarpeen tullen. Ja nyt tuli muutosta kun pudotin treenit kolmeen kertaan viikossa. Pystyn vetämään aikalailla kovaa koko ajan ja jos jumittaa niin sitten vähän alempaa taas vauhtia mukaan.

Tottakai tuohon vaikuttaa ihan pirusti se minkälaisia ne treenit ovat, ja millä freksvenssillä treenataan. Kyllä varmasti jollain n-jakoisella bodailuohjelmalla voi vedellä pitkällä kierrolla ilman kevyitäkin viikkoja. Mutta sitten kun niitä treenejä (vaikka muitakin kun salitreenejä) alkaa kertymään 6-12+ kappaletta viikossa, niin voi alkaa miettiä olisiko sittenkin parempi kevennellä joskus.

Kestävyysurheilussa oon huomannu että mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän on tärkeää lepoviikot ja rytmitys. Yks entinen kilpaurheilija kertoi hyvin vinkin et lepoviikko on silloin tarpeeks kevyt kun jo torstaina alkaa olla polte treenaamaan. Jos on jo aiemmin niin reenit on vedetty liian kevyesti.

Lepoviikot on järkevää pitää koska kyse on samasta asiasta kuin venyttely. Ne ei tunnu missään eikä vaikutus näy heti mut pitemmän päälle kysymys onkin todella tärkeästä asiasta. Oon tavannu kavereita jotka on vetäny ittensä niin jumiin et palautuminen vie vuoden. Toisaalta oon nähny salilla kavereita jotka reenaa täsmälleen samoilla painoilla jo neljättä vuotta. Voisko rytmityksessä olla jotain pielessä?

Originally Posted by Timba79 Aika harvassa on minullakin ne kevyet viikot, jotenkin ei osaa ottaa kevyesti. Pidänkin sitten ylimääräisiä lepopäiviä aina tarpeen tullen. Ja nyt tuli muutosta kun pudotin treenit kolmeen kertaan viikossa. Pystyn vetämään aikalailla kovaa koko ajan ja jos jumittaa niin sitten vähän alempaa taas vauhtia mukaan.

jep itekin teen aikalailla samalla tyylillä.
esim. Jos on hauista luvassa treeni päivänä ja jos ne on tukos nii otan kevyen pumpin niille.

Back
Ylös Bottom