Kevyet viikot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angle
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitäs Toolate meinaat "hulluttelulla"? Poikkeamista dc:n tapposarjoista ja kurinalaisuudesta ?
Tuskin kuitenkaan ripaskan tanssimista penkin päällä ja vessan oven paukuttamista kieli ulkona suusta? (Sori, olen olevinani hauska)

Jallis sanoi:
Mitäs Toolate meinaat "hulluttelulla"? Poikkeamista dc:n tapposarjoista ja kurinalaisuudesta ?
Tuskin kuitenkaan ripaskan tanssimista penkin päällä ja vessan oven paukuttamista kieli ulkona suusta? (Sori, olen olevinani hauska)
Joo, juuri tuota poikkeamista. Käytännössä en tee ollenkaan ns. pirullisia&raskaita liikkeitä, kuten kyykkyjä, maveja jne. Tai jos teen niin ihan käsittämöttömän pienillä painoilla. Eli periaatteessa teen salilla ihan mitä päähäni tulee, ainakin ensimmäisellä kevyellä viikolla. Toisella yleensä alan hieman ryhdistäytymään ja kaksi viimeistä treeniä ennen uutta blastia teen aika DC tyylisesti, paitsi hieman pienemmillä painoilla ja jätän muutaman toiston varaa. Sanotaan nyt vielä, että normaalisti teen 8-10 viikkoa blastia ja 2 cruisingia perään.

Pidän kevyen viikon nykyään säännöllisesti, joka 4. viikko. Tuolloin joko en käy salilla ollenkaan, tai sitten käyn tekemässä vain pari HYVIN kevyttä treeniä, mahdollisesti täysin eri liikkeitä, kuin mitä tavalliseen ohjelmaani kuuluu.

en pidä yleensä pidä kevyitä viikkoja (paitsi nyt kun HST niin määrää),tulee kuitenkin kaiken muailman joulut ja pääsiäiset jollon tulee pakollista taukoa

Kevyt viikko tulee pidettyä ihan fiiliksen mukaan, mutta yleensä n.4-5 viikon välein tulee pumppailtua n.50% teholla.
Kevyt viikko on siitä kiva, että silloin tulee tehtyä "eksoottisempia" liikkeitä, jotka pitää mielen virkeänä. Normaalisti kun sitä vääntää vaan kovia perusliikkeitä.

Maso sanoi:
Yksi tapa on tietysti aina treenata sen verran kevyesti, ettei kevyitä viikkoja tarvitse pitää.

Treenaatko itse tuolla tavalla? :david:
Toiset pystyy treenaaman ilman kevyitä,toiset ei. Et VINE OFF :D

Kun käytin 4-jakoista ohjelmaa, niin tuli pidettyä kevyt viikko aina kolmen kovan jälkeen. Homma toimi kuin junana vessa ja kepeän viikon jälkeen rauta lensi ja mieli oli virkeä.

Nyt treenaan 3-jakoisella ja joka toinen viikonloppu (4h la + 4h su) on muuta urheilua kuin salitreeniä. Eli nyt vedän yhden kevyen treenin ennen tuota viikonloppua ja toisen sen jälkeen. Eli tulee kutakuinkin 7 kovaa treeniä ja 2 kevyempää koko kroppa kerralla pumppitreeniä kahdessa viikossa.

koippari sanoi:

Jotenki tuntuu että Masolla saattaa olla tätä kokemusta hieman enemmän ainaki mitä iän perusteella voi olettaa, joten miksi (luultavasti kohtuu kokematon) nuori sälli menee noin sanomaan?

Amerikan Jeesus sanoi:
Jotenki tuntuu että Masolla saattaa olla tätä kokemusta hieman enemmän ainaki mitä iän perusteella voi olettaa, joten miksi (luultavasti kohtuu kokematon) nuori sälli menee noin sanomaan?

Se on kato johtuu vaan niistä testojen noususta noin nuorella iällä :D

Itse myös pidän kevyitä viikkoja, mutta yhtä rankkoja ne on kuin muutkin.Ainoa missä muutos tulee on painojen määrässä. Kun kilot tippuvat niin toistojen nopeus hieman hidastuu ja ne treenit menee enemmänkin tuntumaa hakiessa. Mutta kyllä silti on ihan yhtä paskana kuin aina ennenkin :thumbs:

Nyt oon tehny niin että joka 4. viikko apuliikkeet pois ja pääliikkeet normaalisti. Hyvältä vaikuttaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä treenaan silloin kun kaikki paikat on palautunut entisestä treenistä. Välipäiviä voi tulla pari kolmekin viikossa. Jos perse on kipee en treenaa olkapäitä jne. Toimii mulla eikä oo kevyitä viikkoja koskaan tarvinnut harrastaa.

Amerikan Jeesus sanoi:

Noh,itsellä ei ainakaa ole vielä ollut tarvetta pitää kevyttä viikkoa.

Edit: Ja turha tulla selitteleen mistään treenin kovuudesta kun tuskin teistä kukaan on salilla katsomassa kun nostan rautaa. Pistää vihaks :curs:

koippari sanoi:

Voi sanoa, että joskus muinoin treenattiin kovaakin. Nyttemmin kyllä treenaan kevyemmin, joten en tarvitse kevyitä viikkoja.

Edit: ja pitää muistaa, että tuo KOVAA treenaaminen on aina subjektiivinen näkemys ;)

Maso sanoi:
Voi sanoa, että joskus muinoin treenattiin kovaakin. Nyttemmin kyllä treenaan kevyemmin, joten en tarvitse kevyitä viikkoja.

Edit: ja pitää muistaa, että tuo KOVAA treenaaminen on aina subjektiivinen näkemys ;)

Jep. Ja nyt kun vielä muistetaan, että on se kevyesti treenaaminenkin subjektiivista niin päästään siihen ettei tästä voi edes pahemmin väitellä. Mutta jos joku haluaa haukkua kevyesti treenaavia niin todettakoon sellainen objektiivinen fakta että lihakset kasvaa ja samoin voimat kasvaa jo 70% maksimipainoista tehdyillä treeneillä (luku saattoi olla jopa alhaisemoi kuin tuo, mutta silloinkaan en ole väärässä väitteessäni).

Eli se että joku kaveri kevyesti tekee 70% painoilla sarjoja ja samalla säästyy useimmilta loukkaantumisilta tuskin on yhtään huonompi tapa treenata kuin se että hinkkaa 90-100% painoilla ja kokoajan on loukkaantumisriski suuri ja niitä loukkaantumisia myös ilmenee, koska molemmat tavat vievät kehitystä etiäpäin!

PS. Koippari mikä sua nyt vihaks pistää? Turhaa uhoamista sulla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom