Kevyesti illalla

Hellion sanoi:
Luulen että makeanhimo iskee kaikille silloin kun vedetään miinuskaloreilla. Näin ainakin itselläni ja muutamalla muulla jonka kanssa olen asiasta puhunut. Kai se johtuu siitä, että kroppa huutaa kaloreita, ja nopeilla hiilareilla (=makealla) saa pikimmin kaloreita koneeseen. Joku joka tietää asiasta oikeasti jotain, voisi ehkä valaista tarkemmin.

Sokerissa on se, että sen nauttimisesta tulee nk. "hyvänolontunne" hetkeksi, ja tähän fiilikseen keho (henkisesti) haluaa sitten uudestaan. Ja nälkähän siinä samalla lähtee hetkeksi kun insut pomppaa kattoon, mutta sitten tullaan rytinällä alas ja taas on nälkä.

Mun mielestä kyse on siitä, että kroppa on opetettu tälle. Kun esim. on kauhea nälkä ja kävelee leipomon ohi josta leijailee tuoreen pullan haju, niin ilmeisesti kropassa tapahtuu jotain kemiallisia reaktioita että tulee fiilis "tota on nyt pakko saada, tulee mielihyvää ja lähtee nälkä".. tai jotain, who knows :whip:

Belmondo sanoi:
Niin eli tytöt joiden sokerihammasta kolottaa erityisesti on niitä jotka ei syö ruokaa "ettei peppu kasva" ja kroonisesti hieman alikaloreilla? Gotcha.

:offtopic: Kyllä, useimmiten juurikin niitä. Minullakin oli entisessä elämässäni kova makeanhimo, kun yritin kituuttaa aivan liian alhaisilla kaloreilla, ja söin todella vähän proteiinia ja rasvaa. Onneksi olen sittemmin valaistunut asian suhteen, ja nyttemmin makeanhimoni on lähestulkoon kokonaan hävinnyt. :)

Feikkiedit: En tosin ole koskaan ollut oikeasti dieetillä, joten en osaa sanoa, tulisiko makeanhimo miinuskaloreilla takaisin.

Back
Ylös Bottom