Kevyesti illalla

Monesti olen kuullut kuinka iltahiilarit aiheuttavat vain fläsää. Ja kun sitä on muutenkin tossa vatsassa jo liika, niin en pahemmin syö noita hiilareita kuuden jälkeen enää. Dieetillä en ole vaan ylläpitokaloreilla mennään, mutta kuka sitä läskiä kaipaa :piis: . Mitä kaikkea sitten illalla voi oikein juoda? Ennen tuli aina kavereiden kanssa litkittyä light limua leffan äärellä, mutta viimeaikoina ilmenny herkkyyttä noihin makeutusaineisiin (aspartaamin ainakin :curs: ) Tulee aina TOSI väljähtänyt olo :down: ei jaksaa tehdä yhtään mitään. Ei siis varsinaisesti nukuta, mutta tarvitse kaiken tahdonvoiman, että jaksaisi nousta edes tuolilta (aivan kauhea fiilis) en tiedä onkoha muilla ilmennyt samoja ongelmia. Kysynkin että mitä hyvää sitä voisi juoda illalla näin vaikka leffan äärellä, muuta kun vettä ilman pelkoa, että sitä läskiä tulisi ylimääräistä (näitä meidän leffailtoja siis tapahtuu aika useasti :lol2: )
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen :thumbs:
ps: Ja jos jollakin sama ongelma ollut ja "parantunut" siitä, niin että vois vetä taas lightia niin nekin neuvot käyvät :D

Noita maustettuja vichyjähän on nykyään joka lähtöön, vedä niitä ja kahvia.

Jos noi vissyt nyt on yhtään parempia niin siihen sekaan jotain mehutiivistettä ja maistuu ihan limulta.

:anssi:
varjokuningas sanoi:
Monesti olen kuullut kuinka iltahiilarit aiheuttavat vain fläsää

Kokonaiskalorimäärät ratkaisevat, riippumatta siitä mihin kellonaikaan ne nautitaan.

En silti väitä, että iltahiilarit on :thumbs:.

Illalla ja ennen nukkumaanmenoa suositellaan syötäväksi pääasiassa proteiineja lihasten rakennusaineeksi, koska ennen nukkumaanmenoa nautittujen hiilihydraattien ja siitä aiheutuvan insuliininerityksen väitetään nykytietämyksen mukaan alentavan kasvuhormonineritystä yöllä.

SEAGRAM sanoi:
Noita maustettuja vichyjähän on nykyään joka lähtöön, vedä niitä ja kahvia.

Illalla ei kahvia mulle kiitti. Vissyt on hyviä, Hartwall Original on paras (vissyjen Nortti). Mun vaihtoehto on silkkaa kehitystä ihmisenä: juo vihreetä teetä. Astut harppauksen eteen- ja ylöspäin teinilitkuista.

(Niin jos olet teini niin sitten ei kai mikään auta, teineillä ei ole vapaata tahtoa.)

Kuten sanottu, niin kokonaiskalorimäärä ratkaisee. Kyllä illalla voi jotain light-limuja juoda. Esim. Sprite Zerossa on n. 1kcal/100ml ja joissain voi olla vähemmän ja esim. Jaffan ananas lightissä on pikkuisen enemmän. Itsellä on kanssa pakko juoda limsaa vaikka kuinka laihduttais ja eipä pieni "hemmottelu" haittaa, jos muuten ruokapuoli on kondiksessa; hiilareita aamulla, proteiinia illalla ja nopeiden hiilareiden välttäminen niin niillä menee aika pitkälle..

uusio sanoi:
Jos noi vissyt nyt on yhtään parempia niin siihen sekaan jotain mehutiivistettä ja maistuu ihan limulta.
Eikös noissa sokerisissa mehutiivisteissä ole aika paljon juuri tuota sokeria, eli huona hiilaria? Onko porukoilla muuten tietoa missä olisi vähiten noita makeutusaineita? Esim joku taulukko, jossa olisi noita pitoisuuksia. Ois kiva katto tuliskoha vähemmän noita makeutusaineita jos lirauttais vaikka fun lightia vichyn kuin, että vetäis light cokista

Tuomas H. sanoi:
Kuten sanottu, niin kokonaiskalorimäärä ratkaisee. Kyllä illalla voi jotain light-limuja juoda. Esim. Sprite Zerossa on n. 1kcal/100ml ja joissain voi olla vähemmän ja esim. Jaffan ananas lightissä on pikkuisen enemmän. Itsellä on kanssa pakko juoda limsaa vaikka kuinka laihduttais ja eipä pieni "hemmottelu" haittaa, jos muuten ruokapuoli on kondiksessa; hiilareita aamulla, proteiinia illalla ja nopeiden hiilareiden välttäminen niin niillä menee aika pitkälle..
Pointtina (valituksen aiheena) minulla oli juuri tuo, että noita light limuja ei oikein voi enää samaan tahtiin vetää. Minullakin kyllä meni ennen illan aikana vähintään tuo 0.5l limupullo :rolleyes:

Vettä kannuun ja sekaan hedelmää, omenaa tai sitruunaa jne. jne. Tokihan näistäkin jonkin verran veteen sekoittuu hedelmän omaa mehua, mutta en usko että se määrä vielä pilaa mitään. Kaiketi vissyyn voi soveltaa samaa, suurehkoon lasiin muutama pala hedelmää ja vissyt päälle. Mut tää oli kaikki taas sitä mutu faktaa. :)

varjokuningas sanoi:
Eikös noissa sokerisissa mehutiivisteissä ole aika paljon juuri tuota sokeria, eli huona hiilaria? Onko porukoilla muuten tietoa missä olisi vähiten noita makeutusaineita? Esim joku taulukko, jossa olisi noita pitoisuuksia. Ois kiva katto tuliskoha vähemmän noita makeutusaineita jos lirauttais vaikka fun lightia vichyn kuin, että vetäis light cokista

No tietenkin sokerisissa mehutiivisteissä on sokeria :rolleyes: , mutta eikö joku fun light juuri ole sokeriton? Väittäisin ihan heittämällä että varmasti tulee vähemmän sokeria kun että joisi jotain laittilimua

ps. muuten oli joku aika mielenkiintoinen tredi noista light limuista ja niitten vaikutuksista..

Vähän offtopic niin itse olen monesti ihmetellyt kuinka paljon jotkut täällä upottavat noita limuja itseensä. Esim. tyttöystäväkin on kokoajan litkimässä limuja. Mikä niissä on niin erikoista/hyvää että niillä korvaa esim. veden juomisen? Kyllä itsekin joskus limuja juo mutta koskaan siitä ei ole kehittynyt sellaista tapaa että se olisi päivittäistä. Vittuilu ei ole tarkoituksena, auttakaa mua vähän ymmärtämään vaan tota limun kulutustanne. :)

Menee vähä hifistelyksi ainaki mun mielestä...jos joskus limuin ottaa niin ei siihen kuole..en itse kyllä juo limua juuri ollenkaan mutta ei se varmaan ketään tapa jos joskus yhen ottaa..toki joku raja pitää olla :)

Denzel sanoi:
Menee vähä hifistelyksi ainaki mun mielestä...jos joskus limuin ottaa niin ei siihen kuole..en itse kyllä juo limua juuri ollenkaan mutta ei se varmaan ketään tapa jos joskus yhen ottaa..toki joku raja pitää olla :)

Lidlin light cola maksaa 55 centtiä litra. Sitä ostan auton takakonttiin aina sixpakin ( = 12 litraa) ja sieltä se hupenee reilussa viikossa autolla ajellessa (noin 1000 km / viikko). On namia, ja piristääkin kun on vähän kofeiinia.

Palstalla on ollut puhetta, että dieetillä pitää nauttia paljon nestettä.

Kai light cola käy nesteeksi ihan hyvin? Suurissa määrissäkin nautittuna?

Heikki722 sanoi:
Lidlin light cola maksaa 55 centtiä litra. Sitä ostan auton takakonttiin aina sixpakin ( = 12 litraa) ja sieltä se hupenee reilussa viikossa autolla ajellessa (noin 1000 km / viikko). On namia, ja piristääkin kun on vähän kofeiinia.

Palstalla on ollut puhetta, että dieetillä pitää nauttia paljon nestettä.

Kai light cola käy nesteeksi ihan hyvin? Suurissa määrissäkin nautittuna?

Käy, käy. Anna mennä vaan niin tulee makeanhimokin tyydytettyä samalla.

Mä en taas tajua tuota makean himoa. Itse en tunne sellaista käytännössä ollenkaan. Olenko friikki :arvi: ? Auttakaa..
Mun on vaikea suhtautua tosissaan naisten makeanhimoon, joka on kyllä lähes luonnonilmiö naisen kuin naisen kohdalla.Ttulee aina mieleen että mikä insuliininarkkari. Mistä se juontaa juurensa? Raskausvalmisteluja?
Ja että on vielä terveellisesti syöviä (?) miehiäkin, joiden on pakko saada sokerinmakua suuhunsa jatkuvasti?!?! Ei pysty samastumaan. Olen pakotettu uskomaan että kyse on makutottumuksesta/-riippuvuudesta. Ja oli hifistelyä tai ei, en silti usko että jatkuva esanssiveden ryystäminen olisi yhtä hyvästä kuin puhdas vesi.

Nytpä muistin ainakin, että hammaslääkäri on ainakin varoittanut sitruunaa sisältävistä juomista, niiden hapot kun tuhoavat kiillettä.

Mutta kullekin omansa..

Belmondo sanoi:
Mä en taas tajua tuota makean himoa. Itse en tunne sellaista käytännössä ollenkaan. Olenko friikki :arvi: ? Auttakaa..
Mun on vaikea suhtautua tosissaan naisten makeanhimoon, joka on kyllä lähes luonnonilmiö naisen kuin naisen kohdalla.Ttulee aina mieleen että mikä insuliininarkkari. Mistä se juontaa juurensa? Raskausvalmisteluja?
Ja että on vielä terveellisesti syöviä (?) miehiäkin, joiden on pakko saada sokerinmakua suuhunsa jatkuvasti?!?! Ei pysty samastumaan. Olen pakotettu uskomaan että kyse on makutottumuksesta/-riippuvuudesta. Ja oli hifistelyä tai ei, en silti usko että jatkuva esanssiveden ryystäminen olisi yhtä hyvästä kuin puhdas vesi.

Nytpä muistin ainakin, että hammaslääkäri on ainakin varoittanut sitruunaa sisältävistä juomista, niiden hapot kun tuhoavat kiillettä.

Mutta kullekin omansa..

Mulle tuli makeannälkä vasta kun aloitin dieetin 6 vkoa sitten. Bulkilla ei maistunut makea ei sitten millään. Palkkari ja protskujuomatkin tökki, kaakaojauhe oli ainoa makeuttaja joka meni alas. Vaimo puputti namia vieressä eikä tehnyt mieli yhtään maistaa.

En tosiaan tiedä mistä tämä johtuu. Nyt menee makeutusjauhetta porkkanoihin, puuroon, kahviin (ennen join aina ilman sokeria), ja jopa raejuuston päälle! Outoa on, mutta minkäs teet.

Onneksi on keksitty aspartaamit sun muut! Saapahan dieetillä suun muikeaksi ilman kaloreita.

Heikki722 sanoi:
En tosiaan tiedä mistä tämä johtuu. Nyt menee makeutusjauhetta porkkanoihin, puuroon, kahviin (ennen join aina ilman sokeria), ja jopa raejuuston päälle! Outoa on, mutta minkäs teet.
Luulen että makeanhimo iskee kaikille silloin kun vedetään miinuskaloreilla. Näin ainakin itselläni ja muutamalla muulla jonka kanssa olen asiasta puhunut. Kai se johtuu siitä, että kroppa huutaa kaloreita, ja nopeilla hiilareilla (=makealla) saa pikimmin kaloreita koneeseen. Joku joka tietää asiasta oikeasti jotain, voisi ehkä valaista tarkemmin.

Niin eli tytöt joiden sokerihammasta kolottaa erityisesti on niitä jotka ei syö ruokaa "ettei peppu kasva" ja kroonisesti hieman alikaloreilla? Gotcha. Tosin olen hieman alikaloreilla (1800) itse kolmatta viikkoa eikä silti ole ilmennyt.

Back
Ylös Bottom