Eli nyt on asia näin. Ensin itsestäni:
Ikä: 17 (23.08.1988)
Paino: ~80kg
Pituus: 179cm
Olen treenannu nyt 4½ vuotta (lähtö ollu sama kuin monella muullakin, RHP-settiä tietämättä treenaamisesta tuon taivaallista). Olen käyttänyt 4-jakoista ohjelmaa kohta jo vuoden ja hyvin on toiminut, mutta nyt on sarjapainot alkanu laskea. Ajattelin et olis hyvä nyt tehä vaihteeks kevyttä treeniä kun sitä ei oo ikinä oikee tullu tehtyä kunnolla (satunnaisia väliviikkoja kyllä on tullu
) jos vaikka lihakset tykkäis enempi kevyemmästä, täyden tehon HC-treenin sijaan. Pelkään vaa että jos nyt alan tietämättömänä ihan liian hiluilla tekemää täysin päättömän pitusia sarjoja tai toisinpäi että alkaisi vähäiset lihat HÄVIÄMÄÄN! että sen kannalla ollaan että kehitystä tulis eikä toisinpäi.
Mutta asia on tässä, että haluaisin säilyttää tuon 4-jakoisen systeemin jos millään on mahdollista? 1-2kk olisi tarkotus tehdä kevyemmällä.
Haen esim. sellaista että 2viikkoo tehdää x pitusia ja raskaita sarjoja ja seuraavat 2viikkoo tehdää kovempia x pitusia ja raskaita sarjoja jne. kunnes ollaan taas painoissa mitä tehtii ennen kevyeen siirtymistä.
Elikkä kaikenlaisia systeemeitä+vinkkejä tänne kokeneilta ja/tai lukeneilta! :thumbs:
PS. kiitos ei mitään englanninkielisiä linkkejä ole tarpeen pistää koska joka toisen sanan saa vilkasta sanakirjasta ja kokonaisuus jää sitte hämärien väärinkäsityksien peittoon ;)
Ikä: 17 (23.08.1988)
Paino: ~80kg
Pituus: 179cm
Olen treenannu nyt 4½ vuotta (lähtö ollu sama kuin monella muullakin, RHP-settiä tietämättä treenaamisesta tuon taivaallista). Olen käyttänyt 4-jakoista ohjelmaa kohta jo vuoden ja hyvin on toiminut, mutta nyt on sarjapainot alkanu laskea. Ajattelin et olis hyvä nyt tehä vaihteeks kevyttä treeniä kun sitä ei oo ikinä oikee tullu tehtyä kunnolla (satunnaisia väliviikkoja kyllä on tullu
) jos vaikka lihakset tykkäis enempi kevyemmästä, täyden tehon HC-treenin sijaan. Pelkään vaa että jos nyt alan tietämättömänä ihan liian hiluilla tekemää täysin päättömän pitusia sarjoja tai toisinpäi että alkaisi vähäiset lihat HÄVIÄMÄÄN! että sen kannalla ollaan että kehitystä tulis eikä toisinpäi.Mutta asia on tässä, että haluaisin säilyttää tuon 4-jakoisen systeemin jos millään on mahdollista? 1-2kk olisi tarkotus tehdä kevyemmällä.
Haen esim. sellaista että 2viikkoo tehdää x pitusia ja raskaita sarjoja ja seuraavat 2viikkoo tehdää kovempia x pitusia ja raskaita sarjoja jne. kunnes ollaan taas painoissa mitä tehtii ennen kevyeen siirtymistä.
Elikkä kaikenlaisia systeemeitä+vinkkejä tänne kokeneilta ja/tai lukeneilta! :thumbs:
PS. kiitos ei mitään englanninkielisiä linkkejä ole tarpeen pistää koska joka toisen sanan saa vilkasta sanakirjasta ja kokonaisuus jää sitte hämärien väärinkäsityksien peittoon ;)

dual factor ja hst taitaa löytyy haulla?