Kevätväsymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Immu
  • Aloitettu Aloitettu
Väsyttää jatkuvasti, vaikka nukkus 12h. Onko kellään muulla vastaavaa?
Varmaan noi kevään allergia jututkin vaikuttaa ja antihistamiinin popsiminen, mut silti ottaa päähän ku kokoajan kuuppa jumissa yrittää selvitä päivän askareista.
Aamulla ei meenaa päästä ylös sängystä, känny huutaa torkulla tunnin, vaikka pitäs iloisena vaan herätä kun aurinko noin kivasti tänäänkin paistaa. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomalaisilla on tunnetusti syysväsymys, talvimasennus ja kevätväsymys. Kesällä huhdotaan kesätapahtumasta toiseen valonnopeudella niin ettei ehditä tuntea yhtään mitään.

Ymmärtääkseni vitamiinien puutos voi vaivata näin kevään lopuilla. Valveutuneemmat korjatkoon.

Ainakin Zyrtekit (=antihistamiini, allergialääke) väsyttää jonkun verran joitakin ihmisiä. Itse otan yleensä illalla, niin ei haittaa. Eipähän tarvitse pyöriä sängyssä.

Siskolla vaikuttaa noi Zyrtekit paljon enemmän väsyttävästi. Meinasi nukahdella työpaikalla pitkin päivää, vaikka nukkui yli 10 tunnin yöunia. Joutui vaihtamaan lääkettä.

Joo, mä oon kans havainnu, et zyrtek oli mulle ihan tappounilääke. Parikesää sitten tuli napsittua muutama, eikä meinannu pysyä hereillä millään. Mihis systeris vaihto?

mulla puolikas zyrtec illalla = 8h. unet ->10h.
Duact ajaa kai samaa asiaa mutta siinä on pseudoefedriiniä ja mulla meni unet aivan sekaisin sen takia. Telkusta tulee joku allergialääkemainos jossa ollaan uimahallissa ja paketti on keltainen ja tupla-annoksen tehokkuuta mainostetaan :D Ehkä se toimisi?

Mulla on sama juttu että väsyttää vaikka nukkuis kuinka saatanasti, muttakun ei ole mitään velvotteita niin ei haittaa..;)

Originally posted by Kimi
Mulla on sama juttu että väsyttää vaikka nukkuis kuinka saatanasti, muttakun ei ole mitään velvotteita niin ei haittaa..;)

Onneksi olkoon:worship:

Mun pitäs just nyt jaksaa lukee tentteihin, ni sit vois kesällä nukkuu töissä ;)

edit:
niin ja toi onnittelu ei sit ollu mitään vittuilua, vaan oikeesti mäkin nukkuisin 14h joka päivä just nyt, jos voisin:lol2:

Originally posted by Immu
Väsyttää jatkuvasti, vaikka nukkus 12h. Onko kellään muulla vastaavaa?
Varmaan noi kevään allergia jututkin vaikuttaa ja antihistamiinin popsiminen, mut silti ottaa päähän ku kokoajan kuuppa jumissa yrittää selvitä päivän askareista.
Aamulla ei meenaa päästä ylös sängystä, känny huutaa torkulla tunnin, vaikka pitäs iloisena vaan herätä kun aurinko noin kivasti tänäänkin paistaa. :curs:

Hmm...luettelit just oman ongelmani tasan tarkkaan. Oon iteki vähän ymmälläni kun unta tulee tarkeeksi ja silti nukuttaa ja on kuuppa todella jumissa. Päiväuniakin tekee mieli nukkua.
Syön itekin kylläkin Clarityniä siis ihan päivittäin (samanlainen ku Zyrtek).
:evil:

Kyllähän noista allergialääkkeen väsymyksestä sanottiin mulle, mutta enpä ole hirveästi huomioinut asiaa. Tän takia meni varmaan koko lukio nukkuessa.

Mää taas oon nukkunut jo muutaman yön "hereillä" , eli pyörinyt kokoajan ja uni ei meinaa tulla, ja aamulla noussut "ennen kelloa", Päivälläkään ei juuri väsytä. Kyllä on kivaa, kun on kevät ja kohta tulee kesä :kippis1:

vai niin... :lol2: mä taas nukun yleensä korkeintaan 6½ tuntia yössä. Yks yö meni melkein valvoen -> nukuin 2h. Koko päivän itketti, ku väsytti niin pirusti ja terkkari lähetti kotiin kolme tuntia ennen koulun loppua. Väsyttää kyllä muutenkin päivisin, välkät pitää nukkuu poikakaverin sylissä joku pusero tyynynä.. Jos se kesä nyt tulis nopeesti, vois nukkua sata tuntia univelkoja pois. :rolleyes:

Originally posted by astro
mulla puolikas zyrtec illalla = 8h. unet ->10h.
Duact ajaa kai samaa asiaa mutta siinä on pseudoefedriiniä ja mulla meni unet aivan sekaisin sen takia. Telkusta tulee joku allergialääkemainos jossa ollaan uimahallissa ja paketti on keltainen ja tupla-annoksen tehokkuuta mainostetaan :D Ehkä se toimisi?

aamulla zyrtec ja clarityn. duactia otin kahtena aamuna ja molempina aamuina piti mennä hakemaan kortisoni piikit, naama kuin vappupallo. lääkäri lopetti siihen, meinasi pyörtyä kun näki duactin vaikutuksen. Sen toi teollisuus tekee....

Taas se hetki keväästä...

Huh huh! Tuntuu että koko kevät on ollu niin kiirettä että täytyy laskee tunteja jos meinaa saada nukutuksi tarpeeksi. Ja mikä pahinta, ei ole edes jaksanut mennä salille, vaan suoraan kotiin nukkumaan ja ulkona jyllää kaikenmaaliman pölyt (olen allerginen lähes kaikelle)! Treenitaukoa on nyt n. kk:n verran. Olo tuntuu koko ajan kipeältä (lämpöä pitänyt vko:n verran) ja pari vko:a sitten avattu niskanikaman lukko ei tunnu olevan kohdallaan. Myös vatsavaivat ja ruokahaluttomuus on vaivannu. Muuten hyvällä mielellä mennään, täytyy yrittää tsemppaa ja yleensähän urheilu auttaa vaivoihin! :)

Mikä se laiskan ja väsyneen raja sitten on...? :jahas:

Onko muut kokenu vastaavanlaisia "kevät"-fiiliksiä?

Itellä tota väysymystä eiintyi noin kuukausi sitte, ei jaksanut edes salille mennä (edes mopolla :david:)

Nyt kun dietti alkoi, aloin käymään lenkillä, noin 6km lenkkejä 4 kertaa viikossa. Tulos-> Ei enää väsymystä, aerobinen auttaa jaksamaan, kannattaa mennä lenkille niin huomee eron :)

Viime keväänä lääkäri määräsi xyzalia, puhtaampi versio zyrtecistä. Ei väsyttänyt yhtään. Kyllä aion tänä keväänä jatkaa samalla lääkityksellä, hyvästi zyrtec ja väsymys. :worship:

Mulla on ilman mitään lääkkeitäkin kevätväsymys. Nukunkin yleensä vain viisi-kuusi tuntia yössä, korkeintaan seitsemän. Tuloksena olen iltaisin aivan äärettömän vihainen, ihanaa tää kevät... ja kun ei pysty rentoutumaan yhtään, kun pitää koko ajan tehdä kaikkea. Treenaamista ei voi lopettaa, muuten hajoaa pää.

Kannattaa kokeilla jotain muuta kuin setiritsiiniä jos väsyttää. Akrivastiini ei ainakaa pitäis väsyttää. Mulla menee kevät ja dieetti iloisissa merkeissä... ei paljon väsytä, kiitos allergioiden :hyper:

Mulla on ollut kevät yhtä helvettiä. Hommia on koko ajan tosi paljon ja vielä koulun kannalta tosi tärkeitä sellaisia. Lisäksi käyn töissä ja salilla ja kavereitakin moikkaamassa pitäisi välillä käydä... Tämä viimeiset 2 viikkoa ennen kesälomaa on vaan sellaista sumussa kulkemista ja velvollisuuksien suorittamista, koska en yksinkertaisesti vaan jaksa enää.Fyysistä väsymystä ei sinänsä ole (olen tottunut ~5h yöuniin), mutta henkistä kylläkin.

Onneksi nyt on jo suurin osa koulujutuista hoidettu, pari projektia vielä jäljellä. Tällaisetkin olisi ollut parempi hoidattaa syksyllä, kun mulla ainakin on motivaatio vähän korkeammalla. Nyt sitä vaan odottaa kesää (että pääsee duuniin... mutta se onkin jo toinen juttu :D)

Kai sitä tulee vanhaksi, ennen selvis ihan kolmella tunnilla, mutta nykyisin ei riitä... no joo, taitaa mullakin enemmän olla henkistä tuo stressi. Tulis jo se kesäkuu ja uus duuni...

Olikos tää ed.m. xyzal pelkästään lääkärin määräämä lääke vai saako kenties ilman reseptiä?

Kyl se vaan niin on et ilman liikuntaa tulee entistä väsyneemmäks pitkällä aikavälillä!

Mua taas "vaivaa" kevät panetus.Varmaan ku ei oo juurikaan ryypänny ja on treenannu hyvin ni tulee tollasia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom