Originally posted by Harrastelija
Olen itse vielä aika aloitteleva treenari. Monesti löytää tältäkin palsatalta sinänsä hyviä ohjeita että kuinka paljon kaloreita pitäisi syödä päivässä. Itselläni olisi tavoitteena kerätä mahdollisimman paljon lihasmassaa ilman rasvan keräytymistä. Voisiko joku siis ystävällisesti pistää tarkat syömisohjeet näkyviin. Siis mitä syödä mihinkin aikaan ja kuinka paljon... Olen 16vuotta, 172cm ja 76kg
Kysyin ite kans jotakin tollasta, vähän aikaa sitte. Sen Threadin pitäis löytyy toiselta tai kolmannelta sivulta nimellä "Liikaa?". Oot varmaankin jo käyny lukemassa sen.
Tarkkoja syömisohjeita on varmaan mahdotonta kenenkään antaa. Ite kun vähän aikaa sitten päätin pistää syömiseni kuntoon, niin painelin ekaks kauppaan ja ostin ruoka va`an (Miten toi sitten kirjotetaankaan?) ja sellasen vihkon josta näkee kuinka paljon missäkin ruuassa on ravintoaineita. Niistä sitten laskeskelin syöntiäni. Vieläkään en oo saanut syöntiäni täysin kohalleen, johtuen muista kiireistä, mutta huomenna aattelin taas jonkunlaisen laskelman tehä.
Syödä kannattaa varmaan 5 - 7 kertaa päivässä. Tarkkaa kalorimäärä en osaa sanoa, mutta ikäsi, painosi ja tavoitteesi huomioon ottaen tulisi sinun syödä ainakin yli 3000 kcal päivässä. Joku kokeneempi neuvvokoon sinua siinä.
Korjatkoon joku jos olen väärässä, mutta väitämpä että on lähes mahdotonta lisätä natusti lihasmassaa, ilman rasvan kertymistä. Eli hanki ensin ne lihakset ja kiristä sitten.
By the way, kysyisin että mitenkä ton painon pitäs nousta kreatiinin tankkaus vaiheessa? Mulla se nimittäin nous noin 2 kiloo viiden päivän tankkauksen aikana. Onks se normaalia?
Nyt pitää lähtee syömään...