Ketolla kasviksien määrä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja epi
  • Aloitettu Aloitettu

epi

Olen nyt opiskellut ketogeenistä dieettiä ja kokeilun alla nyt tuo, mutta mistään en ole oikein löytänyt kuinka paljon kasviksia saa/tulee syödä päivässä. Jos joku kuka tietää niin olisi kiva jos kertoisi :) Olen ymmärtänyt, että melko rajattomasti saa kasviksia vetää huiviin ilman että alkaa haittaamaan ketoa.
Itse vetelen n. 0,5kg kasviksia (jäävuorisalaattia eniten, tomaattia, kurkkua) enkä mistään muusta ota hiilareita paitsi rahkan sekaan aamulla tosin laitan vehnälesettä eli onko siinä jonkinnäköistä rajaa ketolla ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Finelin (fineli.fi) sivuilla on tietoa paljonko mikäkin kasvis/hedelmä/juures/ym. sisältää imeytyvää hiilihydraattia. Sieltä on hyvä katsoa paljonko mitäkin voi syödä ja mitkä kasvikset sopii sun hh/pvä. Sieltä näät myös paljon noi vehnäleseet sisältää hiilaria.

vehnäleseen kuitupityoisuus on 48% ja se hidastaa muden hiilarien imeytymista. aika tärkeä kuitulisä ketolla.

Antakaapas nyt samalla vähän vinkkejä mitä kasviksia teillä oikeen ketolla vedetään kun tuo kurkku, tomaatti, jäävuorisalaatti, paprika, sipuli salaatti alkaa tosissaan tympiä jo 2 viikon ketoilun jälkeen.. Kukka ja parsakaalia sekä pinaatiia olen kanssa vähän tähän sotkenut.

Antakaapas nyt samalla vähän vinkkejä mitä kasviksia teillä oikeen ketolla vedetään kun tuo kurkku, tomaatti, jäävuorisalaatti, paprika, sipuli salaatti alkaa tosissaan tympiä jo 2 viikon ketoilun jälkeen.. Kukka ja parsakaalia sekä pinaatiia olen kanssa vähän tähän sotkenut.

Laita vaihtelun vuoksi juustoa (feta, halloum, mozzarella...) siihen salaattiin ja käytä erilailla maustettuja öljyjä tuomaan makua. Ja onhan noita salaattejakin erilaisia: tammenlehvä, rucola, jääsalaatti, lollo rosso ym. Varmaan aikalailla samoja kasviksia kuin sinä, syö muutkin ketoilijat.

Kyllä vehnälese on niin kevyttä tavaraa, että aika paljon saa tilavuusyksikköinä annostella, ennenkuin hiilaria tulee liikaa. Eihän se pakettikaan paina, kuin muutaman sata grammaa (250 g, jos muistan oikein). Tilavuutena taitaa olla litran verran lesettä. Kuitua kyllä tarvitsee, muuten ei vatsa toimi hyvin.

Itse olen jo päässyt siihen vaiheeseen dieetissä, että voi syödä marjoja jugurtin seassa, mustikoita ja mansikoita. Vihreät pavut muuten voi olla myös muiden kasviksien lisäksi.

Alakarppauksessa hiilareiden määrä pitäisi olla alle 60g/päivä. (Oikein tiukassa Atkinsissa alle 20g/päivä.)

Yhdessä sekavihannepussissa hiilareita on noin 5g/100g ja herne/maissi/paprikassa noin 15g/100g.
Perussalaatissa hiilareita on (kurkku/tomaatti/salaatti) noin 2g/100g.

kaikki kaalit, avokado, oliivit, sienet, yrtit, chilli, pavut.... tuovat myös vaihtelua siiheen salaattiin ja toi halloumi on paistettuna niin nam!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom