- Ikä
- 48
lentoemo sanoi:Mitenköhän käy sitten tuollaisen proteiinipaaston jälkeen? Siinäkin on ilmeisesti joku siirtymävaihe, ettei kaikki rasva pamahda samantien takaisin?
Periaatteessa samanlainen, kuin minkä tahansa dieetin jälkeen. Kyllähän se keho jossain vaiheessa alkaa tehdä säästötoimenpiteitä. Jos ollaan jo siinä vaiheessa, että siellä on leptiinit laskeneet ja muutkin hormonit päin metsikköä, niin keho ei ole "tyytyväinen" ennen kuin päästään normaalitasolle. Eli tuota setpoint-teoriaa.
lentoemo sanoi:Ja mitä tuosta astron postauksesta ymmärsin, niin tuo ruokahalun katoamisefekti on ilmeisesti läsnä myös, mutta miten on nälän kanssa?
Minulla oli ainakin nälkä, tosin niin on normiketollakin jossain vaiheessa. Tuo riippuu hirveästi yksilöstä.
lentoemo sanoi:Minkälaisia aikoja tuollaista uskaltaa noudatta sitten? Pystyisiköhän tuon yhdistämään viikoittaisiin tankkauspäiviin ihan samanlailla niin kuin syklisen ketogeenisen?
Riippuu lähtörasvoista. Jos on reilusti ylipainoa, niin melko pitkäänkin. Mitä matalammalla rasvaprosentti on, niin sitä lyhyemmän aikaa sitä kannattaa (ja voi) noudattaa. Itse olen ollut pisimmillään pari viikkoa ja sitten hiilaritankkaus. Kaksi viikkoakin on aika kidutusta.