SUPERCARB 1kg -40%

Keskustelua silikoneista yms. muusta kauneuskirurgiasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Pistänpä tälle aiheelle oman threadin pystyyn, kun tämä aihe selvästi aina vähän väliä tyttöjä kiinnostaa ja puhuttaa. Mitä mieltä olette silikoneista? Kuinka moni silarit laitattanut puhuu niistä? Miten suhtaudutte jos joku kysyy rintojen aitoudesta?

Tuli tämä asia mieleen tästä postista:

sporttimimmi sanoi:
natsuli sanoi:
palaan ihan tohon silari juttuun, asia kun on mun mielessä pyörinyt monta kertaa (tissitön kun olen). Mulla ei siis ole mitään niitä vastaan enkä pistäis vastaan jos joku mulle semmoset tarjoais paitsi että miten paljon ne rajottaa elämää? Olen ymmärtänyt ettei kamppailulajeja voi kunnolla äheltää lisätissien kanssa voi olla että olen väärässä.. Joku viisaampi vois kertoa mitä kaikkea silareiden laittamisesta oikeesti seuraa! Ja jos ne sulkee jotain urheilulajeja pois niin silloin pitää vähentää urheilullisuus pisteitä silikooneista
Taidan kuitenkin tyytyä helppoon elämään pienenpienillä tisseillä..

Minun kohdallani silikoneista ei ole ainakaan vielä ollut mitään haittaa. Ne on laitettu kolme vuotta sitten kahden imetyksen jälkeen. Mitään harrastuksia ei ne eivät ole rajoittaneet, päin vastoin harrastan nyt mieluummin lajeja, joissa ollaan tiukoissa vaatteissa tms. Tosin itsepuolustuslajeja en harrasta, niistä en osaa sanoa. Ennen silikoneja minulla ei ollut rintoja käytännössä ollenkaan, paitsi imetysaikana tietysti vähän. Nyt minulla on pieni B-kuppi. Rinnat ovat luonnollisen näköiset ja (tuntuiset?) En ole luomutissejä koskaan puristellut Usein ihmiset ajattelevat, että silikonirinnat ovat isot ja niitä laittavat naiset, jotka haluavat isot rinnat. Minä halusin vaan rinnat, omaan vartalooni sopivat pienet tissit, joita luoja ei minulle suonut. Monesti ihmiset hyväksyvät silikonin laittamisen, jos oma rinta poistetaan sairauden takia. Entä, jos naisella ei ole koskaan ollut rintoja? Eikö se ole vielä pahempi? En tietenkään voi kenenkään puolesta sanoa, että silikonit ovat hänelle hyvä ratkaisu, mutta minulle ne ovat sitä todellakin olleet. Kerron mielelläni lisää, jos jollain on kysyttävää aiheesta.

Sitten ne peruskysymykset: Missä laitatit, mitä maksoi, kuinka kauan paranemiseen meni aikaa? Onko tullut komplikaatioita tai onko ollut muuten mitään ongelmia? Mitä tekisit toisin jos nyt voisit vielä päättää uudestaan?

Sitä huomaa olevansa pienoisessa kriisissä, kun ennen aina niin naisellinen kroppa alkaa rasvan vähenemisen myötä muistuttaa pikkupojan vartaloa. Ok, no ei ihan vielä niin pahasti, mutta huomattava se muutos on nytkin jo alkutilanteeseen. Mielenkiintoista olis kuulla niiden kokemuksia jotka ovat päätyneet rintavarustuksen kohennukseen.

EI FLEIMAUSTA tähän threadiin, kiitos. Pysytään asialinjalla. :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ajattelin ensin kysyä "kysy kisoista" -threadissa, mutta otetaan nyt tähän syssyyn:

Eli miten fitness/bf -kisoissa arvioidaan kilpailijan rintalihaksistoa, jos se on joko a) silikonien tai b) jostain käsittämättömästä syystä "aitojen" kohtalaisen kokoisten rintojen alla?

Entä jos jostain syytä kilpailijalla on dietistä huolimatta jäänyt juuri rintoihin rasvaa (tämähän on kuitenkin yksilöllistä, jokaisellehan on se tietty paikka johon rasva ekana tulee ja josta se myös viimeisenä lähtee...), niin onko tällainen kohtuukorkea "paikallinen rasvaprosentti" virhe???

(En ole ikinä edes harkinnut kisaamista, ihan mielenkiinnosta vaan pohdiskelen...) Muuten olen sitä mieltä, että aivan vapaasti kukin tehköön itselleen just niin paljon parannuksia kirurgisinkin keinoin kuin haluaa :)

Pistänpä tälle aiheelle oman threadin pystyyn, kun tämä aihe selvästi aina vähän väliä tyttöjä kiinnostaa ja puhuttaa. Mitä mieltä olette silikoneista? Kuinka moni silarit laitattanut puhuu niistä? Miten suhtaudutte jos joku kysyy rintojen aitoudesta?

Tuli tämä asia mieleen tästä postista:

Sitten ne peruskysymykset: Missä laitatit, mitä maksoi, kuinka kauan paranemiseen meni aikaa? Onko tullut komplikaatioita tai onko ollut muuten mitään ongelmia? Mitä tekisit toisin jos nyt voisit vielä päättää uudestaan?

Sitä huomaa olevansa pienoisessa kriisissä, kun ennen aina niin naisellinen kroppa alkaa rasvan vähenemisen myötä muistuttaa pikkupojan vartaloa. Ok, no ei ihan vielä niin pahasti, mutta huomattava se muutos on nytkin jo alkutilanteeseen. Mielenkiintoista olis kuulla niiden kokemuksia jotka ovat päätyneet rintavarustuksen kohennukseen.

EI FLEIMAUSTA tähän threadiin, kiitos. Pysytään asialinjalla. :)

Hyvä idea pistää oma thread aiheesta. Eipä oikeastaan kuulu otsikon Motivoivat kuvat alle. Vastasin vaan siellä, kun siellä joku kyseli. Siispä Faidran peruskysymyksiin...

Laitatin silikonit Tallinnassa suomalaisen yrityksen kautta. Maksoivat vähän alle 3000 euroa matkoineen, jälkitarkastuksineen jne. Ennen toimenpidettä suositeltiin käytäväksi rintojen ultraäänitutkimuksessa ja/mammografiassa sekä verikokeissa, jotka kustannettiin erikseen. Minulle mammografiaa ei edes pystytty tekemään, sillä omaa rintakudosta ei todellakaan ollut. Etukäteen leikkausta käytiin suunnittelemassa Helsingissä. Otimme mieheni kanssa remonttilainaa sen verran reilusti, että samalla laitoimme tisut remonttiin. Maksoimme siis leikkauksen pikkuhiljaa. Minulle laitettiin 2,4 dl koheesiogeelitäytteiset implantit, meniköhän oikein?

Paranin leikkauksesta nopeasti. Olisiko kipuja ollut muutaman päivän. Liikuntaa tietysti piti välttää jonkin aikaa ja lasta nostelin varoen. Rinnat pehmenivät pikkuhiljaa. Ehkä puolen vuoden päästä leikkauksesta ne saavuttivat lopullisen (tämän hetkisen) ulkonäkönsä, joka siis on mielestäni kiva. Kuten jo ensimmäisessä kirjoituksessa sanoin, mitään ongelmia ei ollut missään vaiheessa.

Aiemmin kirjoitin huolimattomasti hankkineeni silikonit kahden imetyksen jälkeen. Olen kyllä imettänyt kahdesti, ensimmäisen kerran luomuilla ja toisen kerran silikoneilla. Molemmat imetyksen olivat mielestäni onnistuneita, jälkimmäinen vielä ensimmäistä pidempi, 9 kk. Eli toisin kuin usein ajatellaan, myös silikoneilla pystyy imettämään. Eikä rintojen ulkonäkö juurikaan muuttunut imetyksen jälkeen, ehkä himpun verran pehmenivät lisää (tulivat liikkuvammiksi), kun iho antoi vähän perkisi.

Jos jotain tekisin eri tavalla tämän asian suhteen, olisin laitattanut silikonit aiemmin. Minulla ei ollut siihen aikaisemmin rohkeutta eikä taloudellista mahdollisuuttakaan, vaikka olin jo pitkään kärsinyt rinnattomuudestani. Siitä asti kun koulussa luokkakavereille alkoi tissit kasvaa ja minä vain odottelin omiani. Sainkin odotella aika pitkään. Ja niin naivilta kuin se saattaa ulkopuoliselta kuulostaa, tunsin itseni ensimmäistä kertaa kunnolla naiseksi vasta rinnat saatuani. Olen aina ollut urheilullinen ja hoikka, juuri pikkupojan vartaloinen kuten Faidra sanoi. Nyt kun minulla on rinnat, vaikkakin melko pienet (pieni b-kuppi), tykkään vartalostani kovasti. Ja niin kuin varmasti jokainen punttimimmi tietää, se että pitää itsestään ja omasta kropastaan heijastuu koko muuhun elämään. Toiset oppii pitämään itsestään sellaisenaan, minä tarvitsin siihen avukseni kirurgia. Ei siinä sen kummempaa!

Vastaan tähän vaikka itselläni ei silikoneja olekaan:

Ystäväni kävi laitattamassa silikonit Tallinnassa, samanlaiset jo aiemmassa postissa mainitut kohesiivigeeliproteesit, hinnaksi tuli jotain 2500e paikkeilla, alle 3000e kuitenkin. Ks klinikka on tälläinen suosittu, monien suomalaisten julkkisten käyttämä paikka [en tiedä saako linkittää?], modet poistakaa jos ei saa:

http://christinasclinic.com/index.php?path_id=152

Tuollahan varmaan puolet Seiskankin 'julkkiksista' ovat tissinsä käyneet tekemässä. Sivuilta löytyy kattava luettelo toimenpiteistä, millä eri tyyleillä niitä saa ja minkä hintaisia ovat. Mielestäni hyvin edullisia verrattuna Suomen hintoihin. Tämä ystäväni on puoliksi virolainen itse eli puhuu loistavasti kieltä, joten koki 'toisen kotimaansa' palvelut turvallisiksi. Hänelle tehtiin viilto rinnan alle ja täytteet sitä kautta. Tulos oli mielestäni erittäin hyvä, kauniit, isot ja pyöreät, eivät kuitenkaan kumipallomaiset. Hänellä oli jo isohkot rinnat aiemmin ja on kookas tyttö muutenkin joten tulos on silti 'sopusuhtainen' ainakin minun silmiini, eli mitään megalolloja ei laittanut [vaikkakin hänelle tuli himo ja kertoi menevänsä ottamaan LISÄÄ täytettä ;)].

Itse aion mennä ottamaan jotain fyllinkiä parin vuoden sisällä. En tarvisi silikoneja sillä kuppikokoni on DD, mutta laihduttelen tässä ja koen että rintani varmaan hieman kärsivät tästä touhusta, joten ainakin jonkinlainen 'nostatus ja pieni lisäys' voisi tulla kyseeseen. Haluan nimittäin säilyttää tämän kuppikokoni, ja se ei ilman silikoneja HOIKEMPANA tule onnistumaan. Ikävä kun ei voi vain laihduttaa muualta paitsi tisseistä :lol2:

Itse haluan jotain 'nahkan kiristystä' ja homman tehtyä nännin kautta. Kurotkoon sitten tuosta rinnan päältä hieman nahkaa pois, implantti nännistä sisään ja nänni paikoilleen, avot :D 'Laihdutuslahjaksi' tuon kyllä saankin mieheltäni, eli sinänsä homma on 99% varma. Ihan heti vain en ole ryntäämässä kirurgin veitsen alle mutta en häpeä tunnustaa että sinne olen menossa, itselleni rinnat ovat yksi tärkein ulkonäköasia kasvojen ohella, ja kuuluvat niihin omiin 'kauneuskriteereihini'. Oman naisellisuuteni ykkösvetonaula on ehdottomasti koko ikäni olleet rintani, ja haluan asian pysyvän jatkossakin niin.

Ps: Faidra, uskon että sinulle pienoinen lisäys olisi erittäin hyvä asia. Kisakuviasi ym ulkonäköäsi katsoen olet erittäin kaunis nainen, luomunakin pärjää mutta jos olisin sinä niin menisin laittamaan. Hyvä olet ilmankin mutta jos 'täydellisyyttä' tai enemmän naisellisuutta haet, niin kisakuntoisena rintoja voisi olla enemmän. Normitilanteessahan sinulla näyttäisi olevan rinnat ihan ok, mutta ilmeisesti dietti niitä sinulta syö ihan rankemmalla kädellä. Varsinkin ottaen huomioon sen että luulin sinun jo ottaneen silikonit kun oli ero niihin kisakuviin niin suuri kuten varmasti muistat minun asiasta kyselleen :)

Ajattelin ensin kysyä "kysy kisoista" -threadissa, mutta otetaan nyt tähän syssyyn:

Eli miten fitness/bf -kisoissa arvioidaan kilpailijan rintalihaksistoa, jos se on joko a) silikonien tai b) jostain käsittämättömästä syystä "aitojen" kohtalaisen kokoisten rintojen alla?

Entä jos jostain syytä kilpailijalla on dietistä huolimatta jäänyt juuri rintoihin rasvaa (tämähän on kuitenkin yksilöllistä, jokaisellehan on se tietty paikka johon rasva ekana tulee ja josta se myös viimeisenä lähtee...), niin onko tällainen kohtuukorkea "paikallinen rasvaprosentti" virhe???
Juu ei ole mikään virhe, jos luomurinnat jäävät dieetinkin jälkeen kohtuullisen kokoisiksi. Harvemmin niihin kuitenkaan rasvaa itseasiassa jää, vaan luontainen rintarauhaskudoksen määrä vaikuttaa siihen, mitä dieetin jälkeen jää jäljelle.

Fitnessissähän tavoitellaan symmetrista ja tasapainoista fysiikkaa, jota kunkin omaan fysiikkaan sopusuhtaiset rinnat vaan parantavat. Liian suurilla implanteilla itseasiassa voi fysiikka mennä huonompaankin suuntaan, mutta harvemmin kotimaassa suhteessa muuhun fysiikkaan turhan suuria rintoja on lavalla ollut. Toisaalta joillakin rintakehä ja selkä ovat luonnostaan sivusta katsoen todella litteät, ja sivuposeeraus jää yläkropan osalta vaisuksi. Tämänkään poseerauksen parantamiseen ei tarvita välttämättä silikonia, vaan saman asian ajaa tarpeeksi syvä yläosan kuppi ja suhteessa siviilikäyttöön reilusti ylimitoitetut hyvän malliset toppaukset ja keuhkot täyteen ilmaa.... On tääkin kyllä laji :D

Tottahan se on, että kisadieetin lopulla olotila ei kyllä ole mitenkään hehkeä tai naisellinen, varsinkaan, jos on tottunut siihen, että on tissiä ja peppua ja kurveja vaikka muille jakaa :)

edit. Ja jäi sitten vastaamatta itse aiheeseen. Omassa ystäväpiirissä on aika monella laitettu lisätäytettä, enkä itsekään näkisi mahdottomana ajatuksena, että jos esim. imetysten jälkeen jäljellä on pelkät rukkaset, niin sinne voisi jotain vähän käydä lisäilemässä. Tosin korostan sanaa vähän, koska oon niin mini muutenkin.

Mulla on 6 vuotta sitten laitettu tissit kuntoon. Samaisella klinikalla Tallinnassa missä tässä on jo ollut puhetta. Silikonigeeli proteesit, karheapintaiset.
Minä olin erittäin tyytyväinen sekä palveluun että lopputulokseen. Siellä puhuttiin aivan sujuvasti suomea enkä kokenut että olis missään vaiheessa tarvinnut miettiä että ymmärsinköhän nyt kaiken oikein.
Kävin laitattaan lähinnä muotoilun vuoksi, eli omani olivat laihtumisen myötä aivan veltot lösöt vaikka kokoa edelleen olikin.
Mulla ei ole ollut mitään komplikaatioita. Ovat erittäin pehmeät ja luonnolliset. Jos en haluaisi myöntää että mulla silikoonit on, ei sitä moni edes kokeilemalla ole pystynyt tunnistamaan ihan heti. Ja kun mulla noita harteitakin on ja muutenkin massaa enemmän niin eivät enää edes näytä valtavilta. Näyttivät kyllä sillon heti leikkauksen jälkeen kun sillon en ollut vielä salilla käynyt.
Hinta oli markka-aikaan 18500 sisältäen matkakulut majoituksen ja ruoan. Eli joku 3000 euron pintaa. Suomessa kävin sit etukäteen mammografiassa ja verikokeissa. Itseasiassa jouduin käymään kaks kertaa verikokeessa kun eka kerralla arvot ei olleet kohdillaan leikkausta varten. Eli huolehtivat myös siitä ettei leikata jollei kaikki ole ok. Lisäksi iso plussa siitä, että ruokaa lähtivät erikseen minulle hakemaan, kun heillä ei sillon ollut kasvisvaihtoehtoa. Olin kasvissyöjä siihen aikaan. En tiedä miten vaihtoehtoja on nyt, mutta niidenkin puuttuessa, mulle järjestettiin ruokaa.
Joskus harmittaa kun kaikki hienot muotirintsikat on liian pieniä, mutta muuten en kadu tippaakaan.

Minulla on kauniit, pyöreät pienet rinnat, mutta olen auttamattoman epäsopusuhtainen verratessa ylä- ja alakroppaa keskenään. Jos tulevaisuudessa päädyn kisaamaan, mun rinnoista ei varmasti jää jällelle mitään. Samaan aikaan, kun olen puhtaasti lihonut useita kiloja, ei rintoihin ole tullut yhtään lisää, kaikki on ahterissa. Eli luonnollisin keinoin niihin ei täytettä saa, mutta ensimmäisenä ne rinnat kuitenkin lähtevät jos paino puolestaan laskee.

Pieni lisätäyte ei olisi pahitteeksi, joskus tulevaisuudessa. Tulen kyllä rintojeni kanssa toimeen ja kuten sanottu, ovat oikein hyvän muotoiset, mutta eipä haittaisi jos olisi hiukka enemmän kokoa suotu.

Uskoisin, että nuo Tallinnan klinikatkin alkavat olla melko luotettavia, etenkin kun suosii juuri noita tunnettuja ja kansainvälisiä yrityksiä. Paljon olen hyvää kuullut. Aiemmin kuuli useinkin juttuja puoskareista, epäonnistuneista leikkauksista ja leikkauksen jälkeisistä komplikaatioista. Riskit on toki aina olemassa, tehtiin leikkaus missä hyvänsä, mutta aika hyvin varmastikin voi luottaa myös noihin ulkomaisiin kauneusklinikoihin.

Oman naisellisuuteni ykkösvetonaula on ehdottomasti koko ikäni olleet rintani, ja haluan asian pysyvän jatkossakin niin.

Sama juttu, siks dieettaaminen ja mahdollinen kisaaminen epäilyttääkin vähän. Kuulostaa varmaan typerältä ja pinnalliselta, mut mä en kestäis sitä jos rinnat vaan katoais dieetin myötä, mulla ne kun on aina ollu isot ja hyvänmuotoiset. Sit joskus jos kisaaminen tulee ajankohtaiseksi ja ne rinnat kuihtuis olemattomiin, niin aivan varmasti kävisin laitattamassa jotain täytettä, on toi mun itsetunnolle kuitenkin sen verran tärkeä asia.

Pienirintasena olen melko varma, että jos tässä dietataan kisakireäksi voin sanoa rinnoille hei heit, mutta mielummin ottaisin sitä lihaa kyllä roppakaupalla, pienemmillä rinnoilla ja olisin kireenä lavalla, jos vaihtoehtona olisi suht normaalit rinnat, pienikokoisena ja löysänä ;) Kyllähän noihin rintoihin tosiaan täytettä saa jos haluaa..eipä siinä mitään, jokaisen oma asia.
Mutta katsotaan uusiksi kun on kasvettu ja kiristytty, jos alkaa näyttään siltä, että rintavarustus on täysin olematon niin en sulje pois implanttien mahdollisuutta.

Sit joskus jos kisaaminen tulee ajankohtaiseksi ja ne rinnat kuihtuis olemattomiin, niin aivan varmasti kävisin laitattamassa jotain täytettä, on toi mun itsetunnolle kuitenkin sen verran tärkeä asia.
Juuri tuota samaa pohdin itsekin. Sillä erotuksella, että mun rinnat ei todellakaan ole koskaan edes olleet isot... Et omistani ei varmasti edes voi jäädä mitään jäljelle rankan dieetin päätteeksi.

Ihan ensiksi disclaimer: en tuomitse ketään silikoneja harkitsevaa/ne jo hankkinutta millään lailla, tämä(kin) on tasan jokaisen oma asia.

Itse en edes harkitsisi rintaleikkausta, ellei minulta jouduttaisi poistamaan rintaa (tai molempia) syövän tai esim. jonkin onnettomuuden takia. Ja siinäkään tapauksessa, jos siis päätyisin tekorinnan/rinnat ottamaan, en laitattaisi niitä silikonista, koska sen turvallisuutta ei ymmärtääkseni edelleenkään pystytä 100% takaamaan, vaan turvautuisin TRAM-siirteeseen (=alavatsasta otetaan rasvakudosta, josta sitten muotoillaan rinta).

...itselleni rinnat ovat yksi tärkein ulkonäköasia kasvojen ohella, ja kuuluvat niihin omiin 'kauneuskriteereihini'. Oman naisellisuuteni ykkösvetonaula on ehdottomasti koko ikäni olleet rintani, ja haluan asian pysyvän jatkossakin niin.

Itselläni taas asia on täysin päinvastoin, rinnoilla ei ole (eikä ole koskaan ollut) kovinkaan suurta merkitystä minulle ulkonäkömielessä(kään). Siinähän nuo olla möllöttävät ja hyvin on toimeen tultu, eikä jaksa suuresta harmittaa, vaikka viimeisten vuoden-parin aikana on n. yksi kuppikoko pois sulanut. Mielipideasioista nämä(kin) :)

Osupa aihe kohdalleen..
Mulla oli ihan ok normi C-kupin tissit ennen imetyksiä. Ekasta tytöstä ne selvis viä kivasti, vaikka painokin normalisoitu raskauksien välissä. Toisesta ei:( ... Olin kyl Aivan Lehmä eli imetysliivit oli kokoa DD ja E. Voitte siis uskoa, et kun oli ollu melki 4 vuotta joko raskaana tai imettäny ts. omistanu rinnat, ni ku ne sit toisen imetyksen jälkeen katos, ni olihan siinä hyväksymistä...Tilalla on nyt A-kupin ajokoirankorvat:D .
Päätös tissien ostamisesta tuli meidän perheessä jo ennen ku päätin lähtee tähän kisaproggikseen. Jos en ois saanu ideaa kisaamisesta, mulla olis jo Ne Rinnat!!! Ne ei siis varsinaisesti liity toisiinsa, mutta kieltämättä nyt täytyy ehkä valkata maltillisemmat implantit... Aioin siis mennä leikkaukseen vielä tän vuoden puolella, jos kaikki vaan on ok. Maltillisemmilla tarkotan pientä C-kuppia. Ku kuitenki oon kovin lyhkänen mimmi, enkä haluu kisakireenäkään näyttää sit ihan hassulta;) . Siis omaan silmääni! Jokainen valkkaa oman makunsa mukaan!!!
Tässä sitä vaan suunnitellaan jo tulevaisuuden kisauksia vaikka on tää ihka ekakin dietti vielä kesken:lol2: ...
Me ollaan tästä asiasta miehen kans paljon puhuttu ja samaten kaveripiirissä ihan avoimesti. Eron nyt jokatapauksessa tulee hölmömpikin huomaamaan:D .

Kiitos Vilma-Liinalle vastauksesta miten rintoja/rintalihoja arvioidaan kisoissa! Tietenkin tosiaan niin, että eihän varsinaisen rintaRAUHASEN koko voi olla virhe, koska sehän ei rasvaa ole, ja on kullakin mitä on.

Sitten erityisesti Miss Evil Evelle (ja kelle tahansa)... olet pohtinut tosi kypsästi asiaa, mutta kehotan kuitenkin ensin tsekkaamaan kuinka niille rinnoille (ja omalle kehonkuvalle) käy laihdutuksen jälkeen.

Ensinnäkään, ei ole sanottu, että rintasi pienenevät mitenkään radikaalisti laihdutuksesta, koska lähtötilanteesi kuitenkin on DD. Mutta sitähän ei voi tietää...

Toiseksi, rintojen ryhdille ja iholle voit tehdä paljonkin, kun laihdutat! Ahkera rintalihastreeni ryhdistää, ja reilulla rasvaamiselle autat ihoa pysymään uusien muotojen tahdissa. Mitä nuorempi olet, sen parempi.

Itse olen pudottanut painoa viime keväästä ~12 kg, (74 --> 62), koska halusin lihaserottuvuutta. Kuppikoko oli sellainen C/D -rajatapaus, useammin jälkimmäinen. Totta kai osasin varautua, että rinnoistakin sitä rasvaa lähtee, kun kiloja karisee, ja surin sitä jo etukäteen, koska ne olivat identiteetilleni olleet aina tärkeät.

Nyt en sitten enää ole rajatapaus, vaan selkeä C, tosin olen sitä sorttia, että rasva tulee ensin rintoihin ja vyötärölle, ja sieltä se myös viimeisenä lähtee.

Mutta pointtini: sitä mukaa, kun lihasta on tullut näkyviin, koko kehosta on tullut ihan erityyppinen, vähärasvaisempana tietenkin sellainen urheilullisempi, johon ne vanhat rintani eivät IMO enää edes sopisi! Eli vaikka etukäteen surin, niin nyt täytyy tunnustaa, että luonto on osannut suhteuttaa tän homman itelleni ihan hyvin. Kaupanpäällisiksi voin ensimmäistä kertaa elämässäni käyttää tuubi -tai halterneck -toppeja ILMAN rintsikoita, mikä on ihan luksusta :)

(Tosin en ole kisakireydessä, kaukana siitä, enkä siihen pyrikään, miksi pyrkisin, kun ei ole kisa-aikomuksia. Joku aika sitten mitattiin pihdeillä 17,9%. Varmaan tämänkin mimmin varustus katoaisi entisestään, jos vielä tiristäisin.)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Pienirintasena olen melko varma, että jos tässä dietataan kisakireäksi voin sanoa rinnoille hei heit, mutta mielummin ottaisin sitä lihaa kyllä roppakaupalla, pienemmillä rinnoilla ja olisin kireenä lavalla, jos vaihtoehtona olisi suht normaalit rinnat, pienikokoisena ja löysänä ;)
Sunin kanssa samoilla linjoilla :). Itseasiassa kuitenkin luulen, että kisadieetti on paljon rankempi koettelemus isotissisille. Muutos jostain C:stä A:han voi olla henkisesti koettelevaa, isorintaisilla kun nuo tissit ovat näistä kirjoituksistakin päätellen iso tekijä naisellisuudessa. Näin pienempirintaisena sitä on varmaan etsinyt aina muitakin tekijöitä ja tavallaan se ajatus ihannekropastakin on muodostunut enemmän sporttisen timmiksi ja lihaisaksi, ehkäpä jonkun mielestä jopa hieman poikamaiseksi, kuin naisellisen kurvikkaaksi.

Itse pystyin käyttämään samoja B-kupin rintsikoita läpi dieetin, vaikka rasvaa päältä jonkin verran kuoriutuikin, onneksi on ilmeisesti rintafileissä kuitenkin sen verran hyvin lihaa. Ja pienirintaisten etuna on myös se, että rinnat säilyttävät muotonsa hyvin ja välttyy tuolta koirankorva-ilmiöltä.

Mitä puolestaan tulee threadin varsinaiseen aiheeseen, silikoneihin, en ole kovin vakavasti harkinnut. Myönnän että ajatuksena tuo on joskus mielessä käynyt, lähinnä juuri sen takia mitä vilma-liinakin sanoi, fitnesissä tavoiteltavan fysiikan tasapainottamiseksi. Itselläni myös lapset kuuluvat tulevaisuuden haaveisiin, joten harkitaan niitä silikoneja uudestaan vasta sitten kun nähdään, miten raskaus ja imetys on tissejä muokannut :).

Pienenä mutinana on pakko lisäksi sanoa, että silikonirintoja vakavasti harkitsevien kannattaa suhtautua kriittisesti tällaisiin keskusteluihin. Tuo toimenpide ei kuitenkaan ole täysin riskitön ja ne, joilla jotain ongelmia on ollut tai muuten vain ovat tyytymättömiä lopputulokseen, eivät välttämättä aina halua siitä puhua esimerkiksi tällaisella forumillakaan.

Gillyanne sanoi:
Itselläni taas asia on täysin päinvastoin, rinnoilla ei ole (eikä ole koskaan ollut) kovinkaan suurta merkitystä minulle ulkonäkömielessä(kään). Siinähän nuo olla möllöttävät ja hyvin on toimeen tultu, eikä jaksa suuresta harmittaa, vaikka viimeisten vuoden-parin aikana on n. yksi kuppikoko pois sulanut. Mielipideasioista nämä(kin) :)

Meikä on Gillyn kanssa aivan samoilla linjoilla. Tissit on aina ollu pienet, aivan mallia lauta. Ikinä en tosin ole siitä mitään kriisiä ottanut, eikä ole silikoneja mieli tehnyt, vaikka ne on mulle paremman puoliskon puolelta useampaan otteeseen luvattu. :D Ehkä jos imetyksen jäljiltä olisi tyhjä mätipussi -tyyppiset rinnat, niin ehkä sitten voisi jotain korjausta harkita. Yhden imetyksen jälkeen tosin rintavarustus on tätä nykyä aivan yhtä pieni kuin oli ennenkin, eikä mallikaan muuttunut mihinkään - onneksi. :)

Imettäessä kuppikoko kasvoi muutenkin todella vähän, mutta minulle silti todella paljon. Olin kaverin kanssa (joka ihan varmasti tämän ketjun muuten lukee :D ) saunassa melkein heti synnytyksen jälkeen ja kommenttina lauteilla oli: "Vitsi, että jollain on isot tissit! :eek: :eek: " :lol2: Minä viihdyn kuitenkin paremmin tässä olemattomassa kokoluokassa, imetysajan kun oli koko ajan sellainen seksipommiolo, parempi siis näin.

Toisille todellakin rinnat ovat tärkeämmät, mutta kuten Emmakin sanoi niin sporttisen timmi sopii myös mun pääkopalle paremmin kuin kurvikas, juurikin ehkä siksi, että koko pienen ikäni olen pienen poven omanut.
Kyllähän tuo isorintaisen laihduttaminen todella on suurempi juttu, jos rinnat häviää lähes kokonaan ja suuriin kun on tottunut, voi olla aika shokki :eek: Tälläsiin pienempiin kun on tottunut niin eipä se vähänen pienentyminen tuossa enää juuri haittaa, tokihan nyt ois kiva, että ei ihan lauta ole.
Silti tuolla takaraivossa aina välillä on ajatus niistä upean täydellisistä rinnoista, ei liian isoista, ei liian pienistä, sopivista, jotka ovat hyvän kokoiset sen kisadieetinkin jälkeen, mutta todellakaan tärkeintä se ei ole. Onhan noita upeita kisaavia pienirintasia mimmejä paljon, jotkut taas pilaavat muuten upean kokonaisuuden liian isoilla kumipalloilla.

Itse en edes harkitsisi rintaleikkausta, ellei minulta jouduttaisi poistamaan rintaa (tai molempia) syövän tai esim. jonkin onnettomuuden takia. Ja siinäkään tapauksessa, jos siis päätyisin tekorinnan/rinnat ottamaan, en laitattaisi niitä silikonista, koska sen turvallisuutta ei ymmärtääkseni edelleenkään pystytä 100% takaamaan, vaan turvautuisin TRAM-siirteeseen (=alavatsasta otetaan rasvakudosta, josta sitten muotoillaan rinta).

TRAM leikaus on sellainen mihin en itse lähtisi. Ensinnäkin siinä otetaan alavatsalta sekä lihaksia ëttä rasvaa, leikkauksen onnistumis% ei ole kovin suuri (kuolioita, tulehduksia, ei näytäkkään siltä kun potilas on kuvitellut..) ja monen psyyke ei sitä kestä. Leikkaus kestää ~8h, heräämöhoito kestää ~8h ja kun viimein pääsee osastolle käy hoitajat ensimmäiset kaksi vuorokautta kerran tunnissa katsomassa siirteen vitaalisuutta. Vitaalisuutta seurataan Licox-laitteella ja hoitajan kokemuksella. Muutaman vuorokauden jälkeen seurantaa harvennetaan joka toiseen tuntiin ja yleensä viidentenä päivänä pääsee koneista irti, vitaalia kuitenkin seurataan koko sairaalassa olo aika ( 7-9 päivää). Gillyn mainitsema rasvakudossiirre on nimeltään TIRP, eikä ole yhtään sen helpompi leikkaus.

Jos pitäisi valita, niin antaisin itselleni tehdä LD-kielekkeen, jossa otetaan latissimus dorsii kieleke ja käännetään se rinnaksi. Helppo ja useimmiten onnistuva leikkaus, josta toipuminen kohtuullisen helppoa. Vaihtoehto ei tosin sovi välttämättä fitnessurheilijoille, koska selästä tämän huomaa.

Hieman meni :offtopic:

Osupa aihe kohdalleen..
Mulla oli ihan ok normi C-kupin tissit ennen imetyksiä. Ekasta tytöstä ne selvis viä kivasti, vaikka painokin normalisoitu raskauksien välissä. Toisesta ei:( ... Olin kyl Aivan Lehmä eli imetysliivit oli kokoa DD ja E.

Taitaa olla yksilöllistä; omat imetykset 13,5 ja 12 kk, jälkimmäisen jälkeen meni liki vuosi "pitkillä ja hoikilla" rinnoilla, nyt käy vanhatkin liivit ja muoto on lähellä entistä. Jos se pahimmillaan ämpärin kokoinen rinta olisi jäänyt ihan rukkaseksi, niin ensisijaisesti olisin varmaan pienentänyt johonkin keskikokoiseen C:hen (eli kai keskisuuri?). Painonvaihtelut ei ensisjaisesti näy rinnassa mutta mistään kisakireydestä en sitten uskalla mitään veikata.

Viimeksi muokattu:
Laiska kun olen en sen enempää jaksa kirjoittaa... :)
Tähän kuitenkin vastaan, kun kukaan edellä ei ole osannut neuvoa.
Kamppailulajeja voi tietyissä määrin harrastaa. Riippuu toki kuinka tosissaan on. Thai ja paini onnistuvat ainakin :D
Yleensäkin jos aikoo urheilla niin kannattaa miettiä sitä rintojen kokoa yleisesti. Isot ovat aina jollain tavalla tiellä, oli ne sitten luomut tai ei. Tiedän muutamia ihmisiä jotka ovat pienentäneet omia luomujaan, jotta elämä olisi helpompaa.

Kuinka pahasti implantit ottanut on sidottu säännöllisiin lääkärikäynteihin? Ja tietääkö kukaan mitä tapahtuu jos ne joskus poistaa? Tästä ei tunnu olevan kuin kummankin ääripään 'tietoa'.

Mitä kamppailulajeihin tulee (joku kyseli ekalla sivulla), riippuu varmasti kuinka tosissasi treenaat, mutta jos meinaat yhtään enempää kuinka kivaksi hikijumpaksi niin väittäisin että ehdoton ei (tämähän on toki mutua, minulla ei ole implantteja). Olen kuitenkin treenannut yhden lisävarustellun wrestling-tytön kanssa. Se pystyi ottamaan yllättävän paljon damagea niihin vaikka tissit olivat vielä alle vuoden ikäiset, mutta niitä piti varjella jonkun verran esim potkuilta. Paljon ne ilmeisesti kestää, mutta haluatko harrastaa lajia x y tai z tissit koko ajan mielessä?

Suositut

Back
Ylös Bottom