Keskustelua parhaasta painilajista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeelHook
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ajattelin uteliaisuudesta avata keskustelun, mikä on paras painilaji. Saa kirjoittaa puvulla tai ilman pukua olevista lajeista. Painimistyylejä on monia: Lukkopaini(adcc/nogi), Brasilian jujutsu, Sambo, Judo(varmaankin voi listata, vaikka heittovoittoinen laji kyseessä), Ssireum (korealalinen vyöpaini), kreko paini ja vapaapaini, vapaaottelunkin varmaan voi listata ja varmaankin sumopaininkin voi listata.. Enempää ei ainakaan tule mieleen, mutta varmasti muunnelmia on vielä enemmän.

Keskustelun ideana on vaan yksin kertaisesti, että jokainen saa kertoa oman mielipiteen, mikä on omasta mielestä "paras" painilaji.
Sana on vapaa.. Keskustelun etenemisessä ei ole muuta toivomusta, kuin se, että jää keskusteluksi parhaasta painilajista olevaksi. Eli jokainen kertomaan oman näkemyksensä mikä on paras painilaji!

Omasta mielestäni Adcc säännöillä oleva lukkopaini on paras painimismuoto. Omasta mielestä hienoimmat säännöt lajilla(ei turhia rajoituksia jalkalukoilla). Puvulla treenaminenkin on kivaa, muttei omasta mielestäni, niin kivaa kuin ilman pukua. Muita painimislajeja on tullut kokeiltua Brasilian jujutsun, Sambon, Judon ja vaparitreeneissäkin olen joskus käynyt. Hienoja tukilajeja/lajeja ei pääse mihinkään, mutta lukkopaini on itselläni core toimintaa silti.

Merimiespaini ehdottomasti! itseasiassa muut painit on ihan homoja.

jiu-jitsu-it-39-s-only-gay-if-you-make-eye-contact.webp

Eikös se gracie sen aikanaan näyttänyt mikä on paras painilaji..

aikoinaan ehkä, mutta nykyään alkaa lähes kaikki mestarit olevan vapaa/krekopohjaisia. ennen mma n pariin meni vanhoja painijoita, joilla ei olisi ollut paininkaan nykykisoissa mitään jakoa. kun grasie kohtasi oikeasti kovan painijan niin näkihän sen miten siinä kävi (Hughes).

kyllä mä väitän, että mm tason vapaapainija, joka opettelee sen jälkeen hyvän pystyn ja lukkopainin on paras tyyli. peruspainia pitäisi tehdä nuoruudessa pohjallle paljon ja sitten noita lukkotekniikoita voi alkaa opetella pystyn ohella myöhemminkin.

- - - Updated - - -

Jones ja Weidman hyvä esimerkki tästä.

kyllä mä väitän, että mm tason vapaapainija, joka opettelee sen jälkeen hyvän pystyn ja lukkopainin on paras tyyli. peruspainia pitäisi tehdä nuoruudessa pohjallle paljon ja sitten noita lukkotekniikoita voi alkaa opetella pystyn ohella myöhemminkin.

Paras tyyli mihin? Tässä keskustelussa ei nyt ole oikein mitään järkeä, ennen kuin edes yritetään määritellä mistä tässä keskustellaan.

Joo aika hankala tästä nyt on mitään järkevää lähtee rakentaa, mut heitetään nyt pari dynaamista mietettä.
1.kreko/vapaapainiat on urheilullisesti kaikkein kovimpia.
2.Judo ihan siin peräs.
3.ADCC tarjoo vapaimmat ja sitä kautta järkevimmät säännöt.
4.BJJ:ssä on eniten sielua.
5.Glimaa ois kiva kokeilla.
6.showpaini on oikeesti kovaa touhuu vaik onki käsikirjoitettua.
7.catchwreslingiäkin ois oikein mukava kokeilla.
8.Suurin osa niin erilaisia että turha niitä on vertailla, saatika pistää paremmuusjärjestykseen.

"Millä perusteella se "parhaus" pitäisi määritellä? Urheilullisen tason mukaan, sen mukaan mistä pitää itse suoritettuna, mistä pitää eniten TV-viihteenä vai miten? "

Urheilullisen tason mukaan en itse lähde väittelemään, kun monet painilajien harrastajat treenaa kisoja varten sen verran lujasti. On sitten kyseessä puvulla tai ilman painimista. Itse tykkään katsella Adcc säännöillä olevia kisoja eniten.. Tottakai saa vastata mikä on omasta mielestä paras painimuoto, niin viihteenä, kuinka hyvä on taso maailmalla jne jne. Sana on vapaa, kuten jo ketjun alussakin mainitsin, kunhan liittyy painimiseen. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vapaapainissa saa tarttua jalkoihin, kreikkalais-roomalaisessa vain yläkroppaan.

Siinä mielessä krekossa esim. alasviennit on ihan helvetisti vaikeampia, kun double legit ja kamppaamiset ovat kiellettyjen listalla. Toisaalta alasvientien puollustaminen on sitten yksinkertaisempaa.

En myöskään sanoisi, että perinteiset painilajit ovat ylivertaisia. Ihan varmasti ne ovat paras pohja, sitä en kiellä. Kuitenkin väittäisin, että vapailla säännöillä pelkkää lukkopainia harrastanut voittaa pelkkää vapaapainia harrastavan. Toki tähänkin pätee se sama vanha sääntö. Ei se ole lajista kiinni, vaan harrastajasta.

Paras tyyli mihin? Tässä keskustelussa ei nyt ole oikein mitään järkeä, ennen kuin edes yritetään määritellä mistä tässä keskustellaan.

MMA ssa pärjäämiseen huipulla.

Itse pidän painilajeista, joissa myös heitetään eikä pakiteta perseelleen heti alussa. Se on jotenkin koomista.

MMA ssa pärjäämiseen huipulla.

Itse pidän painilajeista, joissa myös heitetään eikä pakiteta perseelleen heti alussa. Se on jotenkin koomista.

Vaikka ADCC:n sääntöjä pidänkin ylivertaisina niin toi persiille istuminen on kyllä aikamoinen kauneuspilkku. Periaatteessa siis meikän unelma ottelija ois vapaapainijan asenteen ja lukkipainian lopetushakuisuuden omaava henkilö.

Kyllähän kreko äijät tuntuu olevan ihan perkeleen vahvoja..

Itse oon aloittanut lukkopainin ja mma:n.. tykkään tosi paljon painia. Koko ikäni pallopelejä vääntäneenä harmittelen etten oo alkanut rinnalla painimaan jo pienenä.

Itseä ärsyttää myös ihan perkeleesti perseelleen kellahtajat.. vaparissa asia on onneks ratkastu.

Ylivoimainen voittaja tähän ketjuun: MMA. Ei tartte matsin edetessä miettiä mihen sitä nyt sai koskea.. toisaalta vastustaja ei koskaan voi tietää mitä toinen on tekemässä!

- - - Updated - - -

Kyllähän kreko äijät tuntuu olevan ihan perkeleen vahvoja..

Itse oon aloittanut lukkopainin ja mma:n.. tykkään tosi paljon painia. Koko ikäni pallopelejä vääntäneenä harmittelen etten oo alkanut rinnalla painimaan jo pienenä.

Itseä ärsyttää myös ihan perkeleesti perseelleen kellahtajat.. vaparissa asia on onneks ratkastu.

Ylivoimainen voittaja tähän ketjuun: MMA. Ei tartte matsin edetessä miettiä mihen sitä nyt sai koskea.. toisaalta vastustaja ei koskaan voi tietää mitä toinen on tekemässä!

aikoinaan ehkä, mutta nykyään alkaa lähes kaikki mestarit olevan vapaa/krekopohjaisia. ennen mma n pariin meni vanhoja painijoita, joilla ei olisi ollut paininkaan nykykisoissa mitään jakoa. kun grasie kohtasi oikeasti kovan painijan niin näkihän sen miten siinä kävi (Hughes).

- - - Updated - - -

Jones ja Weidman hyvä esimerkki tästä.
Eli tässä haettiin mikä on paras painilaji vapaaotteluun ?

Kai tässä haetaan parasta / mieluisinta painilajia = suosikkia? Laji vs. laji on vähän hölmöä koska pitäisi päättää miten paremmuus mitataan esim. kamppailutilanteessa. Painija häviää bjj miehelle bjj säännöillä ja toisinpäin jne. Mun mielestä kaikissa painilajeissa on omat hienoutensa: Vapaapaini ja kreko kiehtoo fyysisyydellään ja yksinkertaisuudellaan, mutta pärjätäksesi täytyy ne "vähät" tekniikat olla hiottu täydellisyyteen ja fysiikan on oltava rautaa; judo sen fyysisyyden ja heittojen hienouden takia; bjj tekniikan ja lukemattomien gameplanien takia eli soveltuu myös vähemmän atleettisille ihmisille; lukkopaini ja sambo jalkalukkojen vuoksi sekä lukkopainin lopetushakuisuuden vuoksi. BJJ miehenä vastaan silti suosikikseni kreko/vapaapaini niiden "alkukantaisuuden" ja fyysisyyden vuoksi. Perseelleen istumista kamppailulajeissa en ymmärrä ja sitä mm. näkee brassissa ihan liikaa.

Kai tässä haetaan parasta / mieluisinta painilajia = suosikkia? Laji vs. laji on vähän hölmöä koska pitäisi päättää miten paremmuus mitataan esim. kamppailutilanteessa. Painija häviää bjj miehelle bjj säännöillä ja toisinpäin jne. Mun mielestä kaikissa painilajeissa on omat hienoutensa: Vapaapaini ja kreko kiehtoo fyysisyydellään ja yksinkertaisuudellaan, mutta pärjätäksesi täytyy ne "vähät" tekniikat olla hiottu täydellisyyteen ja fysiikan on oltava rautaa; judo sen fyysisyyden ja heittojen hienouden takia; bjj tekniikan ja lukemattomien gameplanien takia eli soveltuu myös vähemmän atleettisille ihmisille; lukkopaini ja sambo jalkalukkojen vuoksi sekä lukkopainin lopetushakuisuuden vuoksi. BJJ miehenä vastaan silti suosikikseni kreko/vapaapaini niiden "alkukantaisuuden" ja fyysisyyden vuoksi. Perseelleen istumista kamppailulajeissa en ymmärrä ja sitä mm. näkee brassissa ihan liikaa.

Vapaa ja kreko painijasta saa helpolla tehtyä bjj ottelijan mutta toisin päin harvoin. Judo on myös yksi kovimmista lajeista ja niillä huipuilla on ihan järjettömät sormivoimat. Judo paini kombolla pohjat ja sitten lukkopaininiksejä, niin aikamoinen paketti. Kaikki painilajit aivan huipputasolla on kovia ja hyvä tyyli on hakea joka lajista jotain. Oisko sitten mma se mielenkiintoisin laji.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom