Keskivartalotreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rrobben
  • Aloitettu Aloitettu
Semmosta kysyisin muilta treenaajilta että kuinka paljon treenaatte viikkossa nimenomaan keskivartaloa(rinta,selkä,vatsa,kyljet)? ja kuinka kauan kerralla? Ja vatsalihaksille ja kyljille erityisesti jotain hyviä liikkeitä? Voitteko esimerkiksi laittaa tähän muotoon esim. 30 vatsaa x 4 kierrosta ym. Ja nimenomaan semmoisia liikkeitä joita voi kotona tehdä.

P.S. Voiko itse vaikuttaa siihen että onko 8-pack vai 6-pack? tai siis että pystyykö jotenkin semmosta vatsalihasta treenaamaan joka tulisi siihen ''väliin''? itselläni 6-pack mutta 8-pack haluaisin.

Dieettaamalla ne kaks viimeistä palikkaa tulee näkyviin. Kotioloissa saa kyllä tehtyä hyvän vatsatreenin. Voimapyörällä jo pääsee pitkälle. Itse en keskivartaloa treenaa erikseen muuta ku perus istumaannousuilla käsipaino niskan takana (siis siinä penkissä) ja silloin tällöin teen voimapyörää. Etukyykyssä ja mavessa ottaa jo keskivartalo ihan mukavasti hittiä ja se riittää mulle että sikspäkki näkyy ja tekniikka pysyy noissa kahdessa edellämainitussa liikkeessä hyvin kasassa :D

No minkä tyyppisillä liikkeillä niitä voi treenata??

Ei kaikilla ole 8-packia, eikä treenaamalla sitä saa jos ei sitä ole. Geeneistä kiinni, ei treenistä.

Rintaa ja yläselkää ei keskivartalotreeniksi lasketa, vaan yleensä keskivartalon treenillä ymmärretään vatsan, alaselän ja kylkien treenaaminen. Eipä niitä sen kummemmin tartte treenata ku muitakaan lihaksia. Hyviä vatsalihasliikkeitä istumaannousut, rutistukset, voimapyörä, dragonflag, staattiset pidot (esimerkiksi elbow plank) ja sitten keskivartaloa paljon kuormittavat liikkeet kuten maastaveto ja kyykky. Mave ja kyykky ottavat hyvin myös alaselkään ja selänojennukset sitten alaselän liikkeenä myös. Sarjoja 1-10, toistot johonkin 5-25 välille. Mitään maratonisarjoja ei kannata aina tehdä, vaan vaihtelu on hyväksi. Lisäpainoja käyttöön noihin lyhyimpiin sarjoihin. Ite treenaan vatsaa erikseen 1-2 kertaa viikossa, samoin kuin muitakin lihaksia. Alaselälle nuo maastavedot ja kyykyt riittää ihan hyvin itselläni.

mitäs pitäisi tehdä kun vatsa kasvaa ihan hullun kokoiseksi.levossa se muistuttaa jotain vuorta ja kun jännittää vatsa lihakset niin on kyllä todella timmi vatsa ja näkyy 6 pack.olen pyrkinyt tekemään vatsoja 3x15-20 toistoo ja välillä lisä painon kanssa mutta vatsa senkun kasvaa

mitäs pitäisi tehdä kun vatsa kasvaa ihan hullun kokoiseksi.levossa se muistuttaa jotain vuorta ja kun jännittää vatsa lihakset niin on kyllä todella timmi vatsa ja näkyy 6 pack.olen pyrkinyt tekemään vatsoja 3x15-20 toistoo ja välillä lisä painon kanssa mutta vatsa senkun kasvaa

Vahvat syvät vatsalihakset kai antavat vatsalle "ryhtiä". Staattisia pitoja siis.

Olen omasta kokemuksesta vihdoinkin oppinut ettei kannata tehdä pitkiä sarjoja, esim. 3*50 crunches. Renaa vatsalihakset samalla tavalla kuin kaikki muut lihakset eli 6-12 pitkiä sarjoja. Vatsalihakset ei ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa kuudessa vuodessa, nykyään mulla on yksi vatsapäivä viikossa (ei tarvi reenata niitä joka päivä) jolloin en tee muuta. Näitä liikeitä teen:

-windshield viper (3*12)
-dragonfly (3*6)
-vatsapyörä (3*6)
-reverse crunches (3*12)
-crunches (pallolla, niin monta ku jaksaa)

(kaikki liikkeet löytyy YouTubesta) Ainakin mulla tää ohjelma on toiminut tosi hyvin.... mutta tottakai jos haluat et ne tulee näkyviin, niin ei muuta ku rasva pois.

Minä teen rutistuksia koneessa ja ne toimii! Pitää vaan välttää ottamasta jaloilla vauhtia ja kun tekee pitkää sarjaa niin hyvä tulee. Yleensä teen joka treenissä 6-10 sarjaa niin pitkään kun jaksan. Luulisin että 8päk saavutetaan kesään mennessä ;)

Dragonflies youtubesta on DragonFlagin bastardisoitu versio ilmeisesti. ainakin ensimmäinen video (olivier jokujoku) mikä sattu tulemaan vastaan on aika kauhean näköstä. Kandee kattoa tämä.Negatiivisista kannattaa alottaa. Sit ku menee yks niin ettei lantio taitu, niin tee pari kertaa päivässä se yks. Sit ku menee kaks ni tee pari kertaa päivässä se yks. jne. Kunnes menee joku 10 ja tee silti vain maksimissaan 5-8 mutta tee pari kertaa päivässä. Paras yksittäinen liike jos poweri riittää.

Tässä tiukka video.

http://www.youtube.com/watch?v=fk_usVg7Fp0

Mitä dragonflaggeihin tulee, nii se on kyl aika rankka liike. En tunne ketään joka saisi liikkeen tehtyä. Että jos sitä lähet yrittämään tekemään etkä saa, niin ei kannata masentua. Itelläkään ei mene yhtään kunnollista, vaikka pidän omia vatsoja kohtalaisen hyvässä kunnossa olevina.

Back
Ylös Bottom