Keskivartalo reeniä?!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä oon ainakin ite huomannu, että kyljet vastaa pirun hyvin treeniin. Jos tekee noita raskaita sivutaivutuksia tai jotain yleensäkin noille kyljille nii alkaa heti kasvamaan. Eli kokemuksesta todettu ettei ole höpö höpöä

Ei siinä ole mitään ongelmaa jos muu keho ja ainakin vinot ja suorat vatsalihakset ovat balansissa noiden kanssa, mutta saleilla noita tehdään aivan liian paljon ja raskailla painoilla koska kuvitellaan liikkeen sulattavan jenkkakahvoja, todellisuudessa jenkat näyttää vaan suuremmilta jos kehitystä tapahtuu, kun kukaan ei erota noita lihaksiksi sieltä läskin alta.

Mä oon ainakin ite huomannu, että kyljet vastaa pirun hyvin treeniin. Jos tekee noita raskaita sivutaivutuksia tai jotain yleensäkin noille kyljille nii alkaa heti kasvamaan. Eli kokemuksesta todettu ettei ole höpö höpöä

Olet ilmeisesti geneettinen friikki. Koska IFBB PRO kisoihin?

Ite olen treenannut keskivartaloa isoilla painoilla, ja ennen kaikkea jatkuvasti kasvavilla painoilla. Toki myös monilla eri liikkeillä, kuten kylkitaivutukset, ja ainut kehitys jonka olen havainnut, niin vatsat näkyvät paremmin isommallakin rasvaprosentilla, ja vedot ja kyykyt kulkee paremmin. Toki myös selkäongelmat ovat vähentyneet.

Mutta ei se toki minun ongelma ole jos joku haluaa uskoa tuohon keskivartalon paksuuntumiseen. Tehkää te vaan niitä bodylehtien 3*25 vatsarutistuksia ym.

Muistakaa myös jättää raskaat kyykyt, ja maastavedot pois, koska nekin kuulema paksuuntavat keskivartaloa.

No totta munassa vatsan alue paksuuntuu, kun vatsalihaksistoaan treenaa ja sinne kasvaa lisää lihasmassaa (olettaen, että läskin määrä ei vähene samalla).
Jos ei halua lisää lihasmassaa vatsalihaksiin, niin miksi ihmeessä niitä sitten treenaa ollenkaan... terveyshöpinöitä ei tarvi nyt aloittaa :)

Minulla on vanhat mitat 2000 vuoden kesältä muistissa kun salitaustaa oli koko puoli vuotta ja siellä vyötärön ympärys oli laihaläskinä 77cm... nykyään en edes kisakireydessä saa vatsan ympärystä alle 80cm. Mutta älkää vaan kukaan tulko sanomaan, että nykytilanne on huonompi kuin 12 vuotta sitten... visuaalisesti/voiman/toiminnallisuudenkaan osalta.

Jenkkakahvathan nuo noissa kuvissa ovatkin... :confused:

...sixpäkin näkyvä osa luultavasti tehty meikillä varjostamalla.

Pakko ymmärtää väärin ovat vaan ylikehittyneet muuhun kroppaan nähden nuo kyljet.
Monet hinkaavat noita sivutaivutuksia enemmän kuin mitään muuta liikettä salillla luullen että saavat pelkästään sillä rasvan jenkkakahvojen kohdalta sulamaan.
Lopputuloksena vielä leveämpi vyötarönseutu samoilla rasvoilla.

Itse treenaan ankarasti jokaista lihasryhmää vyötäron alueella, sohvaperunavuosien ja nopean painonpudotuksen jälkeen 33kg /4kk pitää saada vatsanahat kiristymään.

En usko, että natikkana saa kasvatettua yhtään ainoaa lihasta liian suureksi. Mulla kylkiin on tullut piffiä ihan raskailla vastuksilla suoritetuissa vatsatreeneissä, samoin mahapalikat on kasvanu aika hemmetisti. Kun vaan treenaa niitä syviäkin lihaksia, niin tulos on esteettinen ja näkyvä sikspäkki niin bulkilla kuin dieetillä eikä bodylavoilta tuttu tynnyrimäinen pötsi, jota moni tuntuu pelkäävän.

En usko, että natikkana saa kasvatettua yhtään ainoaa lihasta liian suureksi. Mulla kylkiin on tullut piffiä ihan raskailla vastuksilla suoritetuissa vatsatreeneissä, samoin mahapalikat on kasvanu aika hemmetisti. Kun vaan treenaa niitä syviäkin lihaksia, niin tulos on esteettinen ja näkyvä sikspäkki niin bulkilla kuin dieetillä eikä bodylavoilta tuttu tynnyrimäinen pötsi, jota moni tuntuu pelkäävän.

:thumbs:

Enemmän lihasepätasapainoa näkeekin roinaajilla, kyse ei vaan ole koskaan ollut siitä että joku lihasryhmä olisi liian suuri, vaan siitä että muut/jotkin lihasryhmät ovat jääneet reilusti jälkeen jolloin syntyy naurettava epätasapaino. Etkö ole koskaan nähny salilla harrrastelijoita joilla on suhteettoman suuret etuolkapäät, rinta, yläepäkkäät tai ylävartalo verrattuna tikkujalkoihin. Joillakin on jo luonnostaan raskas vyötärö eikä silloin kylkien jatkuva treenaminen suurilla painoilla ole edullista mistään näkökulmasta katsoen.

Itsekkin olen joutunut tosissani panostamaan muun muassa takareisien treenaamiseen, kun etureidet ovat paljon edellä revähtymien ja muiden loukkaantumisien riski on kasvanut.
Jos esimerkiksi ojentajat ovat erittäin paljon edellä rintaa on vaikea enää saada rintalihaksia kehittymään koska ojentajat tekevät helposti kaiken työn punnerrusliikkeissä.

Ei se lihasepätasapaino kovin näkyväksi kehity ihan tosta vaan. Yläkroppa vs. alakroppa nyt vielä menee kun jätetään jalat käytännössä kokonaan treenaamatta ja keskitytään pelkkiin show-lihaksiin ja penkkiin tuhannen RHP:n vimmalla. Melkonen fakiiri saa kuitenkin olla että treenaa vinot vatsalihakset suhteettoman kookkaiksi. Tolla ekan sivun kuvissa olevalla jampalla on rasvaa siinä jenkkakahvojen kohdalla, eikä ylisuuret vinot vatsalihakset. Se on tietysti ihan fakta että kun keskivartalon lihaksia kehittää, niin keskivartalo paksuuntuu, mutta ei todellakaan niin paljon mitä porukka tuntuu kuvittelevan. Liian usein erehdytään pitämään rasvakudosta lihaksena, kuten ekalla sivullakin kävi ilmi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom